abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36475624
Ik zit met het volgende, ik ben van plan een verbouwing uit te gaan voeren op onze beneden verdieping ( Drive in woning ). Momenteel is daar de studeerkamer maar dit wordt tzt een keuken. Nu wil ik in deze keuken vloerverwarming aangesloten op de CV. Uiteraad geen probleem.

Ik zit momenteel met de volgorde, eigenlijk wil ik als eerste de vloer laten leggen inclusief de vloerverwarming. Dit betekend dat de keuken op de tegelvloer komt dus ook op de vloerverwarming, is dit een probleem of moet ik rekening houden met de plek waar de keuken komt en daar geen verwarming laten neerleggen ?

Wel laat ik van tevoren het leidingwerk doen zodat ik later niet meer in de vloer hoef te boren en hakken.
pi_36477393
Geen probleem om de ruimte helemaal te doen, is echter alleen zonde van de centen. Ik zou alvast even bedenken waar je ongeveer de keuken wil hebben en dat niet meenmen met het leggen van de vloer verwarming. Een keuken zit meestal al wel aan de rand van een vertrek dus veel comfort verlies zal je hoogstwaarschijnlijk ook niet hebben daardoor(ergo je zal daar niet vaak op je blote voejes lopen, een mens loopt immers altijd in het midden van een doorgang.

Mochtde ruimte nou groot genoeg zijn om bijv. een kkokeiland te nemen, en je wil dat alter doen dan kan je de leideingen etc. evt wegwerken in de "poot"van een zelfgemaakt bureau. Dan haal je later dat bureau weg en je hebt al je aansluitingen en afvoer bij elkaar en kan je vanaf daar verder. Denk er ook even aan dat je misschien apparatuur in het kookeiland gaat gebruiken dat een eigen groep nodig heeft(vaatwasser, combimagnetron, wasmachine, droger etc, en laat dus genoeg leidingen lopen naar je meterkast, beter een te veel dan een te weing.....

Succes
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 30 maart 2006 @ 10:23:44 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36485872
De installateur van onze vloerverwarming heeft het ons afgeraden. Als je vloerverwarming onder je keukenkastjes hebt houdt het in dat die verwarmd worden (duh) en dat de warmte in de kastjes blijft hangen. Afhankelijk van hou warm je hem zet wordt je pak hagelslag of chocoladeklont of boterzacht. Ook zal de koelkast meer moeten werken om gekoeld te worden, als dat al lukt.

Vergeet niet dat je vloer ongeveer 20 graden zal worden. Als je dat in je keukenkastjes laat hangen wordt het duf/muf en benauwd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')