abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36474934
Hallo allemaal!

Ik loop toch al een aardig tijdje in de IT mee, maar ik heb hier een probleem waar ik niet meer uitkom.

Mijn situatie is als volgt:

Ik heb:
een Speedtouch 580 (Zo'n wireless geval)
een Speedtouch 546 (Zo'n ADSL2+ geval)
en een 8 poorts switch (Zo'n huis-tuin-en-keuken geval)

Als ik nu mijn twee routers op elkaar aansluit heb ik netjes een verbinding.
Als ik nu mijn 580 op de switch aansluit heb ik netjes een verbinding
Als ik nu daarentegen mijn switch op die 546 aansluit, heb ik gedonder in mijn LAN.

Ik zie op de lampjes dat er constant verkeer wordt gegenereerd. Dit resulteert in hetvolgende:

Alle machines op de switch hebben een goede snelle onderlinge verbinding.
Alle machines op de 546 hebben een goede onderlinge verbinding
Machines die moeten communiceren met machines op de switch of op de 546 hebben dropouts en een maximale netwerk throughput van 0,5 %!!!

Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Richard
pi_36475380
Ik neem aan dat je de firmware van de 546 al even geupgrade hebt, just in case of bugs
pi_36475405
mischien een ip conflict ?
pi_36475415
Als je wilt weten wat voor pakjes het zijn, kun je misschien wel even een soort van man-in-the-middle-'attack' uitvoeren. Met ettercap kun je al een hoop doen.

-edit-

Of een hub er even tussen zetten, dan komen alle pakjes wel overal

[ Bericht 36% gewijzigd door Keiichi op 29-03-2006 21:59:46 ]
pi_36476816
Ik heb zojuist alle poorten van de twee routers op elkaar aangesloten (Een voor een natuurlijk) en ik krijg geen super flikkerende lampjes. Daarna weer de switch erbij gepakt en ik had zowaar op 1 poort geen flikkerende lampjes. Jippie! Nu de rest aansluiten!

Helaas! een poort aangesloten op een pc en ja hoor! flikkerende lampjes.. Ik denk dat ik die switch maar gewoon weg moet gooien ofzo
pi_36477713
Merk switch? Kunnen we misschien nog wat bashen
pi_36478181
hehehe.. Het is een SiteCom NexSwitch SD080s Auto-negotiation switch
pi_36478288
Zet die auto-negotiation maar eens uit.
wat een drama toch....
pi_36478507
Ik zou graag willen (Ik had er zelf ook al aan gedacht) Maar volgens mij is die switch niet manageable.
pi_36482822
Ip-configuratie van beide routers nakijken. (niet alleen adressen maar ook dns en subnetmasker.)

Probeer anders even een andere kabel of een crosscable tussen de switch en één van de routers te zetten. Autonegotiation zou dit op moeten kunnen vangen.

Had je nog een andere host op je switch hangen toen je de configuratie had zoals in je laatste post?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_36489527
Ik had geen andere pc aangesloten.
De situatie was dus:
[PC]----[Switch]----[Router]
pi_36497680
Moet je een pc met 2 netwerkkaarten tussen de switch en de router hangen en alles blind routeren.

Vervolgens kijk je met een tooltje als ethereal wat voor pakketten er over de lijn gaan.
Als dat allemaal correctie-pakketten zijn, dan heb je waarschijnlijk een specificatieprobleem. Ik heb het op m'n werk meegemaakt toen we een 3com switch aan een 100 Mbit D-LINK switch hingen. Ruzie alom.
Don't hurry, be crappy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')