FOK!forum / Klaagbaak / Economisch vernuft
heiden6woensdag 29 maart 2006 @ 21:12
Staat er een oudere mevrouw 'bij ons' in de winkel, met een twee jaar oude, goedkoper telefoon waarvan de batterij overleden is.

Als ik vertel dat een nieuwe batterij maar liefst 29,90 kost en ze voor 35 euro een vergelijkbaar (lees: zo simpel mogelijk) nieuw toestel kan kopen, gaat haar man lopen roepen dat dat zonde is, en dat ze beter een nieuwe batterij kan kopen, 'want misschien gaat 'ie dan nog wel een paar jaar mee'.

Afijn klant is koning, maar wat een logica.
Frankie79woensdag 29 maart 2006 @ 21:13
Je hebt de oorlog zeker niet mee gemaakt?
heiden6woensdag 29 maart 2006 @ 21:15
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:13 schreef Frankie79 het volgende:
Je hebt de oorlog zeker niet mee gemaakt?
Gelukkig niet, maar ik herken dit soort logica wel van andere ouderen (en hippies).

Kun jij me enige uitleg verschaffen of was dit gewoon en sarcastische opmerking?
Frankie79woensdag 29 maart 2006 @ 21:16
Dat laatste

Ouderen zijn soms gewoon niet te snappen
fabericwoensdag 29 maart 2006 @ 21:16
Zeg dat dan. Jij moet de klant iets AANRADEN en met die man debatteren en een oplossing vinden.
Kurkwoensdag 29 maart 2006 @ 21:16
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:12 schreef heiden6 het volgende:
Staat er een oudere mevrouw 'bij ons' in de winkel, met een twee jaar oude, goedkoper telefoon waarvan de batterij overleden is.

Als ik vertel dat een nieuwe batterij maar liefst 29,90 kost en ze voor 35 euro een vergelijkbaar (lees: zo simpel mogelijk) nieuw toestel kan kopen, gaat haar man lopen roepen dat dat zonde is, en dat ze beter een nieuwe batterij kan kopen, 'want misschien gaat 'ie dan nog wel een paar jaar mee'.

Afijn klant is koning, maar wat een logica.
Kun je niet rekenen? Dat scheelt haar ¤ 5,10. Dûh. En jij zegt dat zíj geen economisch vernuft heeft?

Geitesollewokwoensdag 29 maart 2006 @ 21:19
Maargoed ook, straks krijgen die oudjes er 1 met een camera, komen er nog meer rare filmpjes en foto's op geenstijl te staan.

Waarschijnlijk zijn ze gewoon vertrouwd met dat oude telefoontje! ofzo. Toch is het dom.
mhr-zipwoensdag 29 maart 2006 @ 21:19
Ej, dan moet die bejaarde er weer mee leren om gaan. Dit is de beste oplossing!
heiden6woensdag 29 maart 2006 @ 21:22
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:16 schreef faberic het volgende:
Zeg dat dan. Jij moet de klant iets AANRADEN en met die man debatteren en een oplossing vinden.
Dat heb ik ook uitgelegd, debatteren is zinloos en hoort sowieso niet. Ik heb uiteraard wel heel duidelijk gemaakt hoe het zat en een duidelijk advies gegeven, maar als die man bij voorbaat al zo eigenwijs is valt er niets meer aan te doen.

Daarnaast zou het me niets verbazen als deze optie voor meer omzet zorgt, aangezien ze die telefoon amper gebruikt, dus daarvoor zou het ook niet hoeven.
mhr-zipwoensdag 29 maart 2006 @ 21:25
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:12 schreef heiden6 het volgende:
Staat er een oudere mevrouw 'bij ons' in de winkel, met een twee jaar oude, goedkoper telefoon waarvan de batterij overleden is.

Als ik vertel dat een nieuwe batterij maar liefst 29,90 kost en ze voor 35 euro een vergelijkbaar (lees: zo simpel mogelijk) nieuw toestel kan kopen, gaat haar man lopen roepen dat dat zonde is, en dat ze beter een nieuwe batterij kan kopen, 'want misschien gaat 'ie dan nog wel een paar jaar mee'.

Afijn klant is koning, maar wat een logica.
Welk toestel heb je trouwens voor 35 euro? En welke provider?
heiden6woensdag 29 maart 2006 @ 21:29
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:25 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Welk toestel heb je trouwens voor 35 euro? En welke provider?
Een simpel Sagem-toestelletje van 50 euro, met 15 euro beltegoed van KPN.

In plaats daarvan rekende mevrouw 50 euro af voor een batterijtje voor haar oude toestel en een opwaardeerkaart van 20 euro.
MidnightRamblerwoensdag 29 maart 2006 @ 21:40
Kost een telefoontje tegenwoordig 35 euro?! Jezus!!
joshus_catwoensdag 29 maart 2006 @ 21:45
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:12 schreef heiden6 het volgende:

Als ik vertel dat een nieuwe batterij maar liefst 29,90 kost en ze voor 35 euro een vergelijkbaar (lees: zo simpel mogelijk) nieuw toestel kan kopen, gaat haar man lopen roepen dat dat zonde is, en dat ze beter een nieuwe batterij kan kopen, 'want misschien gaat 'ie dan nog wel een paar jaar mee'.
Naar die man hoef je sowieso niet te luisteren. Maar ik kan me op zich wel vinden in het houden van dat oude model. Ik heb al de nodige keren gehad dat 'het nieuwe model' features miste die wel op het oude model aanwezig waren, of dat het nieuwe model onnodig veel complexer was, sneller stuk was, of gewoon een minder prettige bediening had dan het oude model.

So. Tel daarbij op dat ouderen ontzettend conservatief zijn, en je had kunnen voorspellen dat jouw upgrade-poging gedoemd was om te mislukken.
heiden6woensdag 29 maart 2006 @ 21:45
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:40 schreef MidnightRambler het volgende:
Kost een telefoontje tegenwoordig 35 euro?! Jezus!!
Wat dacht jij dan, dat ze nog steeds 1000 gulden waren?
WeirdMickywoensdag 29 maart 2006 @ 21:49
Dit is nog minder raar dan een volwassene die nog geen smsje kan tikken 'omdat ze het niet snappen'.
mhr-zipwoensdag 29 maart 2006 @ 21:58
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:45 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Naar die man hoef je sowieso niet te luisteren. Maar ik kan me op zich wel vinden in het houden van dat oude model. Ik heb al de nodige keren gehad dat 'het nieuwe model' features miste die wel op het oude model aanwezig waren, of dat het nieuwe model onnodig veel complexer was, sneller stuk was, of gewoon een minder prettige bediening had dan het oude model.

So. Tel daarbij op dat ouderen ontzettend conservatief zijn, en je had kunnen voorspellen dat jouw upgrade-poging gedoemd was om te mislukken.
Probleem van die bejaarden/telefoons is dat die dingen geen 18 jaar meegaan, net als het wasmachien.
Technicolorwoensdag 29 maart 2006 @ 21:59
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

(en hippies).
Damn yes.
joshus_catwoensdag 29 maart 2006 @ 22:20
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:58 schreef mhr-zip het volgende:

Probleem van die bejaarden/telefoons is dat die dingen geen 18 jaar meegaan, net als het wasmachien.
Noem mij een fucking hippie, maar ik vind 't inderdaad bezopen dat sommige technologische speeltjes een levensduur hebben van nog geen 2 jaar. Een beetje goede engineer maakt iets voor de eeuwigheid.
NIEKlerwoensdag 29 maart 2006 @ 22:54
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:20 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Noem mij een fucking hippie, maar ik vind 't inderdaad bezopen dat sommige technologische speeltjes een levensduur hebben van nog geen 2 jaar. Een beetje goede engineer maakt iets voor de eeuwigheid.
Inderdaad. Dat zou zeker aantrekkelijk zijn voor de producent, denk je niet?
heiden6woensdag 29 maart 2006 @ 22:56
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:20 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Noem mij een fucking hippie, maar ik vind 't inderdaad bezopen dat sommige technologische speeltjes een levensduur hebben van nog geen 2 jaar. Een beetje goede engineer maakt iets voor de eeuwigheid.
En een beetje goede marketingstrateeg lacht je uit.
kareltje_de_grotewoensdag 29 maart 2006 @ 22:59
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En een beetje goede marketingstrateeg lacht je uit.
indd, omdat wij die troep toch wel kopen.
NIEKlerwoensdag 29 maart 2006 @ 23:01
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

indd, omdat wij die troep toch wel kopen.
Dit was niet een goed moment om te proberen sarcastisch te doen hoor ...
WeirdMickywoensdag 29 maart 2006 @ 23:19
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

indd, omdat wij die troep toch wel kopen.
En mensen willen niet altijd hetzelfde mobieltje. Als kleding nooit zou slijten, zou je ook niet altijd hetzelfde dragen lijkt me.
mhr-zipdonderdag 30 maart 2006 @ 09:02
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En een beetje goede marketingstrateeg lacht je uit.
Daarom gaan engineering en marketing nooit samen.


En heb ik zo'n hekel aan die marketing mensen.
mhr-zipdonderdag 30 maart 2006 @ 09:03
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:19 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

En mensen willen niet altijd hetzelfde mobieltje. Als kleding nooit zou slijten, zou je ook niet altijd hetzelfde dragen lijkt me.
Iedereen in een kettelpak
buzzerdonderdag 30 maart 2006 @ 09:16
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een simpel Sagem-toestelletje van 50 euro, met 15 euro beltegoed van KPN.

In plaats daarvan rekende mevrouw 50 euro af voor een batterijtje voor haar oude toestel en een opwaardeerkaart van 20 euro.
en terecht denk ik. Ze is aan dat toestel gewend, en ergert zich waarschijnlijk net als ik aan het feit dat een mobieltje tegenwoordig een wegwerpartikel geworden is.

wat overigens niet wegneemt dat ik wel voor een ander toestel gekozen zou hebben
Jo0Lzdonderdag 30 maart 2006 @ 09:21
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:16 schreef Frankie79 het volgende:
Dat laatste

Ouderen zijn soms gewoon niet te snappen
Zoals in het verkeer. Met altijd die onlogische acties enzo...
mhr-zipdonderdag 30 maart 2006 @ 09:33
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En een beetje goede marketingstrateeg lacht je uit.
Wat zijn trouwens wel degelijke mobiels?
V.en.Adonderdag 30 maart 2006 @ 09:49
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een simpel Sagem-toestelletje van 50 euro, met 15 euro beltegoed van KPN.

In plaats daarvan rekende mevrouw 50 euro af voor een batterijtje voor haar oude toestel en een opwaardeerkaart van 20 euro.
Oftewel ze heeft 5 Euro meer tegoed, hoeft geen simkaarten te wisselen of te wennen aan een nieuw nummer en hoeft ook al niet te leren hoe dat nieuwe toestel werkt. Wat is jouw logica dan, dat ze niet kan patsen met een nieuw mobieltje (in die prijsklasse?)?
Tha_Tdonderdag 30 maart 2006 @ 09:59
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:33 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Wat zijn trouwens wel degelijke mobiels?
GSM´s zijn over het algemeen allemaal wel degelijk. Ze gaan alleen niet 18 jaar mee
joshus_catdonderdag 30 maart 2006 @ 10:06
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef heiden6 het volgende:

En een beetje goede marketingstrateeg lacht je uit.
Ach, marketing... marketing is typisch zo'n vak waarbij de blunders onbestraft blijven, terwijl marketeers wel de successen claimen. Terwijl het met engineering precies andersom is: als het werkt, dan is het nog niet goed, want zou het niet nog goedkoper kunnen?

Sony verkocht begin/midden jaren '90 walkmans waarvan stipt net na de garantieperiode de aandrijfriempjes het begaven. Deed wonderen voor de reputatie van sony als kwaliteitsmerk. Goed marketingconcept was dat.
Pizzakoppodonderdag 30 maart 2006 @ 10:28
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:12 schreef heiden6 het volgende:
Staat er een oudere mevrouw 'bij ons' in de winkel, met een twee jaar oude, goedkoper telefoon waarvan de batterij overleden is.

Als ik vertel dat een nieuwe batterij maar liefst 29,90 kost en ze voor 35 euro een vergelijkbaar (lees: zo simpel mogelijk) nieuw toestel kan kopen, gaat haar man lopen roepen dat dat zonde is, en dat ze beter een nieuwe batterij kan kopen, 'want misschien gaat 'ie dan nog wel een paar jaar mee'.

Afijn klant is koning, maar wat een logica.
Je praat wel over 10 euro, dat besef je toch?
mhr-zipdonderdag 30 maart 2006 @ 10:55
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:59 schreef Tha_T het volgende:

[..]

GSM´s zijn over het algemeen allemaal wel degelijk. Ze gaan alleen niet 18 jaar mee
Ik heb het over degelijk ala 3210.

Ding is perfect na 8 jaar, alleen is de 2de batterij nu ook kapot aan het gaan.
SamStardonderdag 30 maart 2006 @ 11:04
primafoon rat
heiden6donderdag 30 maart 2006 @ 11:31
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:49 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Oftewel ze heeft 5 Euro meer tegoed, hoeft geen simkaarten te wisselen of te wennen aan een nieuw nummer en hoeft ook al niet te leren hoe dat nieuwe toestel werkt. Wat is jouw logica dan, dat ze niet kan patsen met een nieuw mobieltje (in die prijsklasse?)?
Dat hoeft sowieso niet. Het toestel is, zoals ik al zei, een van de simpelste die er is.

Mijn logica is dat ze 50 euro uitgeeft aan het oplappen van een oud ding in plaats van voor hetzelfde geld maar meteen een nieuw toestel te kopen.
joshus_catdonderdag 30 maart 2006 @ 12:00
Waarvan 20 euro beltegoed, dus dat hoef je niet te rekenen. Maar wat is je probleem nou eigenlijk? Dat andere mensen keuzes maken die jij niet zou maken?

Fucking deal, dat is zakendoen. Als de klant vraagt om haring met suiker, geef jij haring met suiker.
heiden6donderdag 30 maart 2006 @ 22:55
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:00 schreef joshus_cat het volgende:
Waarvan 20 euro beltegoed, dus dat hoef je niet te rekenen. Maar wat is je probleem nou eigenlijk? Dat andere mensen keuzes maken die jij niet zou maken?

Fucking deal, dat is zakendoen. Als de klant vraagt om haring met suiker, geef jij haring met suiker.
Het is mijn probleem niet, het is haar probleem. Ik klaag gewoon over het feit dat sommige mensen zo kortzichtig zijn.
joshus_catvrijdag 31 maart 2006 @ 10:07
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:55 schreef heiden6 het volgende:

Het is mijn probleem niet, het is haar probleem. Ik klaag gewoon over het feit dat sommige mensen zo kortzichtig zijn.
Deze post smeekt gewoon om een lemming
buzzervrijdag 31 maart 2006 @ 10:58
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:07 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Deze post smeekt gewoon om een lemming
stop maar met smeken..
joshus_catvrijdag 31 maart 2006 @ 18:02
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:58 schreef buzzer het volgende:

[..]

stop maar met smeken..
D'r is al een lemming gesignaleerd?
V.en.Azaterdag 1 april 2006 @ 02:36
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat hoeft sowieso niet. Het toestel is, zoals ik al zei, een van de simpelste die er is.

Mijn logica is dat ze 50 euro uitgeeft aan het oplappen van een oud ding in plaats van voor hetzelfde geld maar meteen een nieuw toestel te kopen.
Ze geeft 30 Euro uit aan een accu ipv 50 Euro aan een vreemd toestel en een sim met een vreemd nummer en 15 Euro tegoed. De levensverwachting van de toestellen schelen niet veel, de moeite die overstappen kost wel. Die 20 Euro beltegoed op haar oude nummer is bijzaak, die had ze net zo goed bij de supermarkt kunnen halen.

En dan ben ik nog het overzetten van het adresboek vergeten.
heiden6zaterdag 1 april 2006 @ 10:23
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 02:36 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Ze geeft 30 Euro uit aan een accu ipv 50 Euro aan een vreemd toestel
35
quote:
en een sim met een vreemd nummer en 15 Euro tegoed.
Eigen nummer, eigen sim.
quote:
De levensverwachting van de toestellen schelen niet veel, de moeite die overstappen kost wel.


Ze hoeft niet over te stappen.
quote:

Die 20 Euro beltegoed op haar oude nummer is bijzaak, die had ze net zo goed bij de supermarkt kunnen halen.


Klopt.
quote:

En dan ben ik nog het overzetten van het adresboek vergeten.
En terecht, want ook dat hoeft niet.
vbmotzaterdag 1 april 2006 @ 11:56
Die accuprijzen In het buitenland koop je originele accu's voor minder dan een derde.

Domme bejaarden, ze verdienen het haast om zo te worden afgezet.