abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39955883
Maar dat planten duurt altijd lang, als je er nou 10 tegelijk kon planten ipv steeds per stuk...
pi_39956212
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:04 schreef renz0r het volgende:
Maar dat planten duurt altijd lang, als je er nou 10 tegelijk kon planten ipv steeds per stuk...
daarvoor heb je de god tools...
(er is een cheat voor om die tijdens het spel aan te zetten, probeer dat eens
pi_39956557
Oke
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:16:45 #184
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_39958738
cheaten is voor mietjes .
pi_39959138
Doe sim city standaard met de geldcode, kan je tenminste beetje bouwen. Tijd van geld letterijl bij elkaar sparen is voor mij over
pi_39996154
je moest toch om hoge wolkenkrabbers te krijgen veel groen hebben in je stad en je stad moest groot zijn enzo.. en je moest ook een goed opgeleide mensen hebben maar ik heb super veel scholen gezet en bibliotheken, museum, en ik heb ook een universiteit gezet maar de wolkenkrabbers willen maar niet komen. Kan iemand mij aub zeggen want ik moet doen voor goed opgeleide mensen te hebben enzo dan hoge wolkenkrabbers te krijgen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 06:39:09 #187
36431 bleiblei
pi_40000691
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:49 schreef simcity het volgende:
je moest toch om hoge wolkenkrabbers te krijgen veel groen hebben in je stad en je stad moest groot zijn enzo.. en je moest ook een goed opgeleide mensen hebben maar ik heb super veel scholen gezet en bibliotheken, museum, en ik heb ook een universiteit gezet maar de wolkenkrabbers willen maar niet komen. Kan iemand mij aub zeggen want ik moet doen voor goed opgeleide mensen te hebben enzo dan hoge wolkenkrabbers te krijgen.
Als je nu de voorgaande topics gelezen had .
Had je geweten dat hoge gebouwen pas komen als je om je stad heen een 3tal andere steden met minimaal (precieze aantal weet ik niet uit mijn hoofd) x aantal inwoners hebt liggen met verbindingen naar elkaar.
pi_40018582
Foto's van mn erg foute, maar winstmakende stad

pi_40019788
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:11 schreef Hathor het volgende:
Het is alleen zo verdomde moeilijk om je stad winstgevend te krijgen. In SimCity 3 ging je op een gegeven moment als je genoeg industrial, commercial, en residential zones had vanzelf geld verdienen, dat heb ik in SimCity 4 nog niet voor elkaar gekregen. Ik heb begrepen dat wanneer je de uitbreiding installeert het een stuk makkelijker word, maar die heb ik dus niet. Heeft er iemand een goede tip hoe ik mijn stad binnen afzienbare tijd winstgevend kan krijgen ? En zonder cheats uiteraard, want die ken ik al, maar daar word je ook niet echt vrolijk van.
Jup, kolencentrale, VEEL huizen, zodat er genoeg mensen kunnen in je stad en plaats redelijk veel industrie. Commercial minder, alleen wat nodig is. 1 pomphuisje en simpele zo kort mogelijke autoverbindingen.
pi_40107136
ik heb een probleem namelijk dat ik huizen bouwt dan komt er boven die huizen dat ze geen werk hebben maar ik heb dan naast die huizen handel gelegt maar dat help niks dus dan heb ik dan landbouw gaan leggen, wel iets veder weg natuurlijk maar dat help ook niks en dan worden al mijn huizen krotten dus dan ben ik gaan kijken met dat vraag teken en dan zeggen ze dan ze verlaten zijn wegens lange pendeltijd maar er staan overal metro's en bussen en ook bij hun werk.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan vermijden, astublieft
pi_40107520
ik heb het zelfde probleem
pi_40107723
zetten jullie wel de juiste industruie neer, landbouw haalt niet veel uit bij zeer hoogopgeleide mensen (en visa versa)
maar de doorstroming vind ik zelf ook altijd erg lastig.. ooit had ik een erg goeie stad (inmiddels alles cverwijderd van SC4 aangezien me plugin map dood was )
pi_40107786
ja maar die dichtbebouwde industrie is wel heel vervuilend en ik probeer zo min mogelijk luchtvervuiling te hebben
pi_40108145
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:37 schreef simcity het volgende:
ja maar die dichtbebouwde industrie is wel heel vervuilend en ik probeer zo min mogelijk luchtvervuiling te hebben
landbouw geeft veel watervervuiling

wat je altijd moet proberen:
stuk $$ industie samen met $$ woonwijken, zorgen dat je veel goed opgeleide mensen krijgt en dan ook $$$ industie neer leggen, dat wordt dan automatisch high tech (dat gewoon schoon is)
pi_40109754
oké bedankt é ik zal het eens proberen
pi_40126522
Je kan ook de belasting voor de vervuilende industrie heel hoog zetten bijv. op 20%, de belasting voor de andere industrie laat je staan zoals het is of zet het nog wat lager. Verder kan je ergens aan geven dat er geen luchtvervuiling mag zijn, weet zo uit mijn hoofd niet welke optie dat is, maar alles bij elkaar zorgt het ervoor dat de vervuilende industrie weg blijft en je begint met produktiebedrijven.
Die zullen later nadat de inwoners meer educatie hebben gehad vanzelf veranderen in Hi-Tech industrie.
pi_40150571
Kan iemand mijn probleem oplossen aub. --> al mijn mooie villa's en hotels worden allemaal krotten vanwege ze verlaten zijn door lange pendelltijd maar naast al die krotten en zo staat handel en bussen en metro's dus ze kunnen makkelijk naar hun werk maar het wilt maar niet op houden bekan al mij huizen en hotels zijn krotten
pi_40159272
quote:
Op zondag 23 juli 2006 17:34 schreef mschol het volgende:
zetten jullie wel de juiste industruie neer, landbouw haalt niet veel uit bij zeer hoogopgeleide mensen (en visa versa)
maar de doorstroming vind ik zelf ook altijd erg lastig.. ooit had ik een erg goeie stad (inmiddels alles cverwijderd van SC4 aangezien me plugin map dood was )
ik heb de juiste industrie ze bouwen ook BEST veel Hi- Tech maar niet genog ofzo
quote:
Op maandag 24 juli 2006 10:45 schreef Reggie200 het volgende:
Je kan ook de belasting voor de vervuilende industrie heel hoog zetten bijv. op 20%, de belasting voor de andere industrie laat je staan zoals het is of zet het nog wat lager. Verder kan je ergens aan geven dat er geen luchtvervuiling mag zijn, weet zo uit mijn hoofd niet welke optie dat is, maar alles bij elkaar zorgt het ervoor dat de vervuilende industrie weg blijft en je begint met produktiebedrijven.
Die zullen later nadat de inwoners meer educatie hebben gehad vanzelf veranderen in Hi-Tech industrie.
dat doe ik ook vervuilende industrie op 20% en hi- tech zelf op 0 maar ze komen niet massaal terwijl ik heel veel hoog opgeleiden mensen in mijn stad heb.
pi_40159578
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:28 schreef Ricy het volgende:

[..]

ik heb de juiste industrie ze bouwen ook BEST veel Hi- Tech maar niet genog ofzo
[..]

dat doe ik ook vervuilende industrie op 20% en hi- tech zelf op 0 maar ze komen niet massaal terwijl ik heel veel hoog opgeleiden mensen in mijn stad heb.
Heb je niet in buursteden al veel high-tech industrie? Soms willen ze dan daar naar toe gaan.
pi_40165856
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:45 schreef simcity het volgende:
Kan iemand mijn probleem oplossen aub. --> al mijn mooie villa's en hotels worden allemaal krotten vanwege ze verlaten zijn door lange pendelltijd maar naast al die krotten en zo staat handel en bussen en metro's dus ze kunnen makkelijk naar hun werk maar het wilt maar niet op houden bekan al mij huizen en hotels zijn krotten
je kan de routes opvragen hoe ze naar hun werk gaan, deze moet je dan misschien eens gaan inspecteren
pi_40169117
heb ik al gedaan en zo moeten ver rijden voor naar hun werk te gaan maar naast hun wonen staan ook handel maar dat wilt niet zo goed ontwikkelen
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:41:47 #202
36431 bleiblei
pi_40176428
Handel ontwikkeld sowieso niet geweldig in het begin.
Denk eens in de realiteit. Valt er te handelen zonder product? Neen .
Kortom, je zal in het begin toch echt met industrie moeten beginnen. Sim City is een spel van veel geduld en het toepassen van tactiek. Een stad begin je met paar huisjes, boerderijen in de omgeving en $handel. Dat bouw je langzaam uit tot $$$ huizen, $$$ handel en $$$ industrie.

Mijn tactiek was: een klein landje pakken, hier een dorpje op bouwen met windmolens, watertorens, wat boerderijen, low industry en low commercial. Dit uit laten groeien tot een stadje van een paar duizend inwoners. Door voorzieningen toe te voegen, en te voldoen aan het geen wat er gevraagd wordt door de inwoners. Dit 3 tot 4 keer herhalen op stukjes land die om 1 groter stuk land liggen. Wel allemaal verbindingen (spoor/weg/monorail e.d.) tussen de stadjes/dorpjes aanleggen. Je merkt dat de 2de stad al een stuk sneller groeit dan de eerste stad. Heb je er 3 tot 4 af. Pak je het grote stuk land waar die 3/4 omheen liggen en begint aan een grotere stad.
Deze krijg je vrij snel uit de grond gestampt, mits je alleen voldoet aan de eisen die er gesteld worden door de bewoners. Vanaf +/- 50.000 inwoners beginnen er geloof ik leuke torens te komen.
Je kan door middel van spelen met belasting invloed uitoefenen op de vraag naar zones.
Zo heb ik mijn belasting standaard zo staan:

Hier kan je zien dat ik met 70K inwoners toch wel leuke torentjes heb:

Iets meer inwoners:

Nog een aardig suburban stadje:
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:43:06 #203
36431 bleiblei
pi_40176470
Op de laatste screenshot na, zonder cheats .
Wel met een hoop mooie en zinnige mods natuurlijk .
pi_40178909
oké heel hartelijk bedankt é en die foto's zijn super maar ik heb 2 vraagjes die +- 500000 inwoners moet dat in u stad zijn of in de regio, en de 2 vraag hoe maak jij die autosnelwegen zo een niveau dieper in de grond want das toch anders heel veel werk enzo en hoe krijg je die want naast die autosnelweg?
pi_40179097
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:02 schreef simcity het volgende:
oké heel hartelijk bedankt é en die foto's zijn super maar ik heb 2 vraagjes die +- 500000 inwoners moet dat in u stad zijn of in de regio, en de 2 vraag hoe maak jij die autosnelwegen zo een niveau dieper in de grond want das toch anders heel veel werk enzo en hoe krijg je die want naast die autosnelweg?
Die 50.000 inwoners moet je in je regio hebben.

Muren
Hole Digging Lot V2
pi_40179221
bedankt é
pi_40197967
tvp
pi_40213351
hoe kan je regio's downloaden van simtropolis want er staat rechtermuisknop klik en opslaan maar het komt niet in mijn spel? kan iemand dat per stap uitleggen hoe ik het juiste moet doen AUB
pi_40300920
wilt iemand dat uitleggen hoe dat moet aub want bij mij wilt dat ni lukken
pi_40304275
regio's importeren is ook niet echt makkelijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')