abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40169117
heb ik al gedaan en zo moeten ver rijden voor naar hun werk te gaan maar naast hun wonen staan ook handel maar dat wilt niet zo goed ontwikkelen
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:41:47 #202
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_40176428
Handel ontwikkeld sowieso niet geweldig in het begin.
Denk eens in de realiteit. Valt er te handelen zonder product? Neen .
Kortom, je zal in het begin toch echt met industrie moeten beginnen. Sim City is een spel van veel geduld en het toepassen van tactiek. Een stad begin je met paar huisjes, boerderijen in de omgeving en $handel. Dat bouw je langzaam uit tot $$$ huizen, $$$ handel en $$$ industrie.

Mijn tactiek was: een klein landje pakken, hier een dorpje op bouwen met windmolens, watertorens, wat boerderijen, low industry en low commercial. Dit uit laten groeien tot een stadje van een paar duizend inwoners. Door voorzieningen toe te voegen, en te voldoen aan het geen wat er gevraagd wordt door de inwoners. Dit 3 tot 4 keer herhalen op stukjes land die om 1 groter stuk land liggen. Wel allemaal verbindingen (spoor/weg/monorail e.d.) tussen de stadjes/dorpjes aanleggen. Je merkt dat de 2de stad al een stuk sneller groeit dan de eerste stad. Heb je er 3 tot 4 af. Pak je het grote stuk land waar die 3/4 omheen liggen en begint aan een grotere stad.
Deze krijg je vrij snel uit de grond gestampt, mits je alleen voldoet aan de eisen die er gesteld worden door de bewoners. Vanaf +/- 50.000 inwoners beginnen er geloof ik leuke torens te komen.
Je kan door middel van spelen met belasting invloed uitoefenen op de vraag naar zones.
Zo heb ik mijn belasting standaard zo staan:

Hier kan je zien dat ik met 70K inwoners toch wel leuke torentjes heb:

Iets meer inwoners:

Nog een aardig suburban stadje:
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:43:06 #203
36431 bleiblei
pi_40176470
Op de laatste screenshot na, zonder cheats .
Wel met een hoop mooie en zinnige mods natuurlijk .
pi_40178909
oké heel hartelijk bedankt é en die foto's zijn super maar ik heb 2 vraagjes die +- 500000 inwoners moet dat in u stad zijn of in de regio, en de 2 vraag hoe maak jij die autosnelwegen zo een niveau dieper in de grond want das toch anders heel veel werk enzo en hoe krijg je die want naast die autosnelweg?
pi_40179097
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:02 schreef simcity het volgende:
oké heel hartelijk bedankt é en die foto's zijn super maar ik heb 2 vraagjes die +- 500000 inwoners moet dat in u stad zijn of in de regio, en de 2 vraag hoe maak jij die autosnelwegen zo een niveau dieper in de grond want das toch anders heel veel werk enzo en hoe krijg je die want naast die autosnelweg?
Die 50.000 inwoners moet je in je regio hebben.

Muren
Hole Digging Lot V2
pi_40179221
bedankt é
pi_40197967
tvp
pi_40213351
hoe kan je regio's downloaden van simtropolis want er staat rechtermuisknop klik en opslaan maar het komt niet in mijn spel? kan iemand dat per stap uitleggen hoe ik het juiste moet doen AUB
pi_40300920
wilt iemand dat uitleggen hoe dat moet aub want bij mij wilt dat ni lukken
pi_40304275
regio's importeren is ook niet echt makkelijk..
pi_40323766
maar lukt dat bij u, want wil gij dat dan uitleggen aub
pi_40622942
Ik heb een leuke stad gebouwd, sta 2 miljoen in de plus en niet gecheat.
Nu wil ik een metrolijn en stations aanleggen.
De metrolijn is ondertussen aangelegd.
Nu is het probleem de stations bouwen.
Ik zie niet waar de metrolijnligt, dus ik kan ook geen stations bouwen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
History became legend, legend became myth.
pi_40623251
Als je op een station klik om te gaan bouwent, moet je vanzelf het metronet zien. De gebouwen worden dan vaag weergegeven en je kan dan ondergrond zien.
pi_40623511
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:50 schreef timp0e het volgende:
Als je op een station klik om te gaan bouwent, moet je vanzelf het metronet zien. De gebouwen worden dan vaag weergegeven en je kan dan ondergrond zien.
Het wordt wel wat vager, maar ik kan het niet goed zien.
Ik heb gedeeltes onder de weg gelegd, maar het is gewoon niet goed te zien.
Dat is klote.
  † In Memoriam † dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:59:26 #215
88815 The_Emotion
98.3
pi_40623559
het is nogal lastig te zien waar de metrobuizen lopen als je een volle stad hebt. onder onbebouwd vlakken zie je wel metrobuizen lopen als je een metrostation wilt bouwen. Je kan natuurlijk willekeurige gebouwen gaan bulldozen, maar da's niet echt bevordelijk voor de stad. Als je het hele metrosysteem wilt zien liggen, moet je gewoon doen alsof je een metrobuis aan wilt leggen.
Je onthoudt waar de metrolijn loopt en gaat weer naar het plaatsen van een station. Wel een beetje omslachtig.
Wat misschien ook een optie is om met je kaart de metroroutes op te zoeken (bij optie verkeer)
Zelf leg ik mijn metro's aan langs een weg, dan zijn ze ook vrij makkelijk terug te vinden
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_40623918
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:59 schreef Remqo het volgende:
het is nogal lastig te zien waar de metrobuizen lopen als je een volle stad hebt. onder onbebouwd vlakken zie je wel metrobuizen lopen als je een metrostation wilt bouwen. Je kan natuurlijk willekeurige gebouwen gaan bulldozen, maar da's niet echt bevordelijk voor de stad. Als je het hele metrosysteem wilt zien liggen, moet je gewoon doen alsof je een metrobuis aan wilt leggen.
Je onthoudt waar de metrolijn loopt en gaat weer naar het plaatsen van een station. Wel een beetje omslachtig.
Wat misschien ook een optie is om met je kaart de metroroutes op te zoeken (bij optie verkeer)
Zelf leg ik mijn metro's aan langs een weg, dan zijn ze ook vrij makkelijk terug te vinden
Het helpt een beetje, maar imo nog niet voldoende.
Het zou toch jammer zijn als ik alles moet slopen.
pi_40634430
Oké wie kan mij helpen?

Na een tijdje met SimCity gespeeld te hebben, ben ik nu begonnen met het leeghalen van Simtropolis om mijn steden wat te verfraaien. Nu maken veel buildings gebruik van de bldgprop_vol1+2.dat files. Enig speurwerk gaf aan dat deze op de Maxis site zijn te downloaden. Nu heb ik een originele licentie, heb me gerigistreerd, kan de Maxis landmarks downloaden, maar.... ik kan de bldgprop files gewoonweg nergens vinden!

Kan iemand mij vertellen waar deze op de Maxis site staan?

Thx
pi_40634530
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:58 schreef valek het volgende:

[..]

Het wordt wel wat vager, maar ik kan het niet goed zien.
Ik heb gedeeltes onder de weg gelegd, maar het is gewoon niet goed te zien.
Dat is klote.
Wat je ook kan doen is de optie gebruiken om zones weer te geven zonder bebouwing. Dan zie je alleen alle vlakken van de zones en wellicht is het dan makkelijker voor jou om die metro buizen te zien.
Weet zo ff niet uit m'n hoofd waar die optie precies zit en kan het niet checken want zit op m'n werk

Ik leg zelf niet eerst de metro buizen aan en dan de stations, maar precies andersom, eerst stations en daarna verbind ik ze met elkaar met de buizen.
pi_40636053
ik ga binnen kort maar eens proberen simcity 4 te installeren...
pi_40645031
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:35 schreef Reggie200 het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is de optie gebruiken om zones weer te geven zonder bebouwing. Dan zie je alleen alle vlakken van de zones en wellicht is het dan makkelijker voor jou om die metro buizen te zien.
Weet zo ff niet uit m'n hoofd waar die optie precies zit en kan het niet checken want zit op m'n werk

Ik leg zelf niet eerst de metro buizen aan en dan de stations, maar precies andersom, eerst stations en daarna verbind ik ze met elkaar met de buizen.
Ik heb gevonden hoe ik die zones aan kan zetten.
Maar als ik dan vervolgens een metrostation wil bouwen verdwijnen de zones weer
en ben ik weer bij het begin.
Het ziet er naar uit dat ik mijn metrotunnels moet slopen.
Zonde.
pi_40645092
heeft iemand al de verzamelcd van simtropolis besteld??

en zo ja is de content een beetje leuk?
pi_40645115
Kan je ook door de stad rijden?? Ik heb ooit zoiets opgepikt..
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 18:25:34 #223
88815 The_Emotion
98.3
pi_40651760
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:07 schreef WesHell het volgende:
Kan je ook door de stad rijden?? Ik heb ooit zoiets opgepikt..
Ja je kan rondrijden, varen en vliegen, als je Rush Hour uitbreiding hebt (of Simcity 4 DeLuxe)
Je kan er ook missies mee doen om geld mee te verdienen (dat scheelt weer cheaten )
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_40663296
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 15:05 schreef valek het volgende:

[..]

Ik heb gevonden hoe ik die zones aan kan zetten.
Maar als ik dan vervolgens een metrostation wil bouwen verdwijnen de zones weer
en ben ik weer bij het begin.
Het ziet er naar uit dat ik mijn metrotunnels moet slopen.
Zonde.
Waarom bouw je uberhaubt eerst een heel buizen stelsel als je nog niet weet waar je je metro stations wilt hebben?
Ik gebruik zelf een metro station die ook meteen een bushalte is en ook als treinstation gebruikt kan worden, die zet ik direct in mijn zones neer als ik begin met plannen en zones aanleggen. Dus nog voordat er huizen etc zijn.
pi_40663413
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 18:25 schreef Remqo het volgende:

[..]

Ja je kan rondrijden, varen en vliegen, als je Rush Hour uitbreiding hebt (of Simcity 4 DeLuxe)
Je kan er ook missies mee doen om geld mee te verdienen (dat scheelt weer cheaten )
ik heb nog niet kunnen varen
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:52:00 #226
36431 bleiblei
pi_40663475
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:49 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb nog niet kunnen varen
Moet je een jachthaven of Ferry voor gebouwd hebben .
pi_40663532
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Moet je een jachthaven of Ferry voor gebouwd hebben .
aha... oke
dat verklaart een hoop, ik probeer namelijk zo veel mogelijk haven aan te leggen en recreatie op water kan me geen ene flikker schele
pi_40664094
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:47 schreef Reggie200 het volgende:

[..]

Waarom bouw je uberhaubt eerst een heel buizen stelsel als je nog niet weet waar je je metro stations wilt hebben?
Ik gebruik zelf een metro station die ook meteen een bushalte is en ook als treinstation gebruikt kan worden, die zet ik direct in mijn zones neer als ik begin met plannen en zones aanleggen. Dus nog voordat er huizen etc zijn.
Ik had die tunnels zo gebouwd dat er een structuur in zit en dus makkelijk stations kan bouwen.
De structuur is dus goed maar ja, als de heren/dames het zo programmeren dat je daarna niet makkelijk stations kunt bouwen houdt het op.
pi_40680745
Dus je kan in een auto door de stad rijden???????? En zelf besturen?
pi_40681375
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:27 schreef WesHell het volgende:
Dus je kan in een auto door de stad rijden???????? En zelf besturen?
yup

je zal niet a la ga stijl door de stad heen rijden maar gewoon vanaf je normale kijkstandpunt
pi_40746120
Ik heb een paar torens gedownloadt en ik heb ze daarna in mijn stad gezet maar dan zit ik met een klein probleemke en dat is dat wanneer het donker is dat ze geen LICHT geven . Hoe kan dit?? kan iemand mij zeggen hoe ik die torens licht kan laten geven S'avonds AUB..
pi_40746797
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:16 schreef simcity het volgende:
Ik heb een paar torens gedownloadt en ik heb ze daarna in mijn stad gezet maar dan zit ik met een klein probleemke en dat is dat wanneer het donker is dat ze geen LICHT geven . Hoe kan dit?? kan iemand mij zeggen hoe ik die torens licht kan laten geven S'avonds AUB..
dan heeft de desinger er geen nacht model bij gemaakt volgens mij (en krijg je dus geen licht)
pi_40747264
en kun je dat zelf niet bij zetten of maken ??
pi_40747561
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:51 schreef simcity het volgende:
en kun je dat zelf niet bij zetten of maken ??
Probeer deze update eens. Deze loste bij mij het probleem op als ze wel licht moesten hebben.
pi_40748130
Wat moet je hier doen want deze ken ik helemaal niet ( ik ken niets van updeaten dus..)
pi_40754475
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:13 schreef simcity het volgende:
Wat moet je hier doen want deze ken ik helemaal niet ( ik ken niets van updeaten dus..)
heb je een officiele versie?
zo ja ga dan naar simcity.com en registreer daar je spel en je kan de laatste updates downloaden
en tis niet moeilijk je moet gewoon LEZEN
pi_40775617
zeg maar is dat eigenlijk wel veilig dat je die "serial number" geeft want daar onder staat dan het volgende: Important: never give out your serial number to anyone else. dus zo ik het nu geven of ni want ik wil wel dat het veilig is dus dat ze mij spel ni kunnen crashen ofzo.. ik weet ni é
pi_40775693
het klinkt misschien dom maar toch é
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:08:39 #239
36431 bleiblei
pi_40776045
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:58 schreef simcity het volgende:
het klinkt misschien dom maar toch é
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
pi_40776119
15 jaar waarom??
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:25:15 #241
36431 bleiblei
pi_40776732
gewoon .
Maar als je een legale versie hebt kan je die gewoon invoeren op simcity.com
De site is van de fabrikant zelf dus dat is sowieso goed.
En die gasten kunnen niet zomaar ff op je pc om Simcity te crashen .
pi_40779625
aah oké bedankt en ik heb de officiele versie --> simcity 4 deluxe en mag dus gewoon die serial number in typen, maar ook nog een probleem ik snap echt niks van die updaten enzo want mijn vraag was in begin hoe ik die torens licht moest geven maar ik weet ni hoe ik dat moet doen met die "update" mss kan jij dat heeeel goed uitleggen (per stap ) astublieft??
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:54:20 #243
36431 bleiblei
pi_40780499
als je een toren gedownload hebt en hij geeft geen licht kan het zijn dat de persoon die em gemaakt heeft geen "snachts" versie heeft gemaakt. In feite maak je bij het ontwerpen van een gebouw voor SimCity 2 versies. 1 overdag en 1 snachts versie.

Hier boven staat ergens dat daar een oplossing voor is, maar ik heb dat nooit gebruikt.
Dus ik zou niet weten hoe het werkt.

Wil je alleen lichtgevende torens kan je het beste letten opdat op simcitycentral of simtropolis er ook een "nacht" plaatje bij staat. Dan weet je zeker dat ie licht geeft.
pi_40780748
en is dat moeilijk gebouwen, huizen of torens te ontwerpen of mag dat eigenlijk gewoon niet
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:07:36 #245
36431 bleiblei
pi_40781080
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:00 schreef simcity het volgende:
en is dat moeilijk gebouwen, huizen of torens te ontwerpen of mag dat eigenlijk gewoon niet
Het mag wel, graag zelfs. Ze hebben SimCity zo opgezet dat die mogelijkheid relatief simpel is.
Relatief simpel als in, je kan meen ik in 3d Max een gebouw bouwen en die omzetten naar een lot.
Als je geen ervaring in 3D dingen hebt is het wel erg moeilijk. Tis niet echt iets wat je zo leert.
Maarrrrrr op Simtropolis staan geloof ik de nodige tutorials. Dus als je echt graag wil. Probeer het eens!
pi_40781341
heeel hartelijk bedankt é nu kan ik mss al een stukje verder!!
pi_40781556
nog 1 klein probleemke --> waar kan ik dat vinden op simtropolis want ik heb al gezocht maar tevergeefs
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:31:25 #248
36431 bleiblei
pi_40781974
die tutorials?
pi_40782081
jaa voor die gebouwen te ontwerpen enzo. astublieft
pi_40789576
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:34 schreef simcity het volgende:
jaa voor die gebouwen te ontwerpen enzo. astublieft
Doe een ''search'' naar tutorials