abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37101984
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:48 schreef ElmarO het volgende:

[..]

De link naar het asfaltvoetpad en het bijbehorende gras+hekjes staan in de OP. Het andere voetpad dat ik heb gebruikt kan je hier vinden. Dit en dit pakket zijn door ook wel handig voor.


Dit is de link naar de fietspaden. En hier kan je een expansion pack voor de fietspaden vinden.

Hier kan je de grachten vinden. Maar als je meer van deze grachten wilt hebben kan je het best op SimCity Central kijken. En dan kijken/zoeken naar Oppie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Held!
pi_37191290
Moet je eerst lid zijn van simtropolis om te kunnen downen?
pi_37195015
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 18:59 schreef renz0r het volgende:
Moet je eerst lid zijn van simtropolis om te kunnen downen?
Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central.
pi_37195120
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:55 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central.
Duidelijk, thnx
pi_37429239
Een zestal plaatsjes van mijn inmiddels volgebouwde stad.







En misschien is onderstaande ook wel leuk: Arabische kanalen.



Download
pi_37429464
Tvp

Moet het spel ook maar weer eens zoeken en installeren
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_37496086
Ben weer begonnen met een nieuwe stad.

Een stukje van mijn kleine Streetcar Rail netwerk.




Een gedeelte van het centrum. Het stukje fietspad wat je ziet loopt in de richting van de woonwijk die je hierboven ziet.


Politiebureau.


Het ziekenhuis.


De watervallen in de bergen/heuvels. Is zoals je ziet nog niet helemaal af.
pi_37741246
Hey,
Ik heb ff een vraagie: wat zijn nou precies (de verschillen tussen):
- BAT-files
- Lot-files
- Prop-files
- Texture-files
- Een mod
- en waarvoor zijn dependancies?
, in niet al te moeilijke computertaal aub

Ook heb ik nog een probleem met de Universal Control Panel, die ziet er nu opeens heel anders uit dan hoe het standaard hoort te zijn: het aantal inwoners staat meer naar links, WCI-meter ligt nu horinzontaal ipv verticaal. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik hoop dat iemand mee kan helpen... [/b]
pi_37741287
Is toch meer een winterspel blijkt maar weer aan de drukte in dit topic.
pi_37754760
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:20 schreef -Tom- het volgende:
Hey,
Ik heb ff een vraagie: wat zijn nou precies (de verschillen tussen):
- BAT-files
- Lot-files
- Prop-files
- Texture-files
- Een mod
- en waarvoor zijn dependancies?
, in niet al te moeilijke computertaal aub

Ook heb ik nog een probleem met de Universal Control Panel, die ziet er nu opeens heel anders uit dan hoe het standaard hoort te zijn: het aantal inwoners staat meer naar links, WCI-meter ligt nu horinzontaal ipv verticaal. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik hoop dat iemand mee kan helpen... [/b]
Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken.
Dit varieerd van woningen, kantoren, parken, die vijvers die je veel zit in Elmar's steden enz.
Bat files komen meestal in 2 smaken:
Growable - meestal gebouwen, je moet eerst een zone aangeven voor bijv. woningen en dan zullen ze vanzelf groeien net als de orginele sim city woningen.
Ploppable - kan van alles zijn van gebouw tot park, deze kan je zelf kant en klaar ergens in je stadje plaatsen.

Lot files zijn zijn ook items die andere spelers gemaakt hebben, het verschil met bat files is dat Bat files zelf bedacht zijn door de makers. Lot files worden gemaakt door gebruik te maken van onderdelen die al in sim city zitten maar ze opnieuw op te bouwen. Bijv. men pakt de standaard highschool maar veranderd er wat aan door er een voetbalveld al bij te plakken als het ware.

Propfiles zijn kleine onderdelen die in Bat and Lot files worden gebruikt, bijv plantjes in een tuin van een woning, een terasje voor een kantoor enz. Als je die propfiles niet hebt zal een tuin er bijv kaal uitzien.

Texture files zijn bestanden die gebruikt worden om het uiterlijk van bijv een gebouw weer te geven. Het gebouw wordt gemaakt in een 3D programma en als een draadmodel opgebouwd en daarover heen komt een texture (zeg maar de huid die over je skellet zit). Zonder die texture zie je het gebouw niet.

Een mod is een bestand waarmee je het gedrag van het spel kan aanpassen, bijv een mod die ervoor zorgt dat er minder snel files op je wegen onstaan.

Dependancies zijn bijv texture en prop files, als je je een gebouw wilt downloaden maar je download niet de texture of props die er bij horen dan zal het gebouw niet weer gegeven worden zoals de maker het voor ogen had. (zie voorbeeld over de kale tuin)

Universal control panel: daar heb ik geen antwoord op.

Hoop dat dit nu allemaal duidelijk is voor je
pi_37773237
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Reggie200 het volgende:

[..]

Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken.
Dit varieerd van woningen, kantoren, parken, die vijvers die je veel zit in Elmar's steden enz.
Bat files komen meestal in 2 smaken:
Growable - meestal gebouwen, je moet eerst een zone aangeven voor bijv. woningen en dan zullen ze vanzelf groeien net als de orginele sim city woningen.
Ploppable - kan van alles zijn van gebouw tot park, deze kan je zelf kant en klaar ergens in je stadje plaatsen.

Lot files zijn zijn ook items die andere spelers gemaakt hebben, het verschil met bat files is dat Bat files zelf bedacht zijn door de makers. Lot files worden gemaakt door gebruik te maken van onderdelen die al in sim city zitten maar ze opnieuw op te bouwen. Bijv. men pakt de standaard highschool maar veranderd er wat aan door er een voetbalveld al bij te plakken als het ware.

Propfiles zijn kleine onderdelen die in Bat and Lot files worden gebruikt, bijv plantjes in een tuin van een woning, een terasje voor een kantoor enz. Als je die propfiles niet hebt zal een tuin er bijv kaal uitzien.

Texture files zijn bestanden die gebruikt worden om het uiterlijk van bijv een gebouw weer te geven. Het gebouw wordt gemaakt in een 3D programma en als een draadmodel opgebouwd en daarover heen komt een texture (zeg maar de huid die over je skellet zit). Zonder die texture zie je het gebouw niet.

Een mod is een bestand waarmee je het gedrag van het spel kan aanpassen, bijv een mod die ervoor zorgt dat er minder snel files op je wegen onstaan.

Dependancies zijn bijv texture en prop files, als je je een gebouw wilt downloaden maar je download niet de texture of props die er bij horen dan zal het gebouw niet weer gegeven worden zoals de maker het voor ogen had. (zie voorbeeld over de kale tuin)

Universal control panel: daar heb ik geen antwoord op.

Hoop dat dit nu allemaal duidelijk is voor je
Ja dankje , misschien is er een mod om me ucp weer normaal te krijgen...
pi_37799034
Heeft iemand de bestanden bldgprop_vol1.dat en bldgprop_vol2.dat die hij met mij zou willen delen? Mijn dank zou immens zijn . Mijn adres is
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_38196463
Ik weet niet of sommige hem al kenden, maar ik post hem toch maar voor de zekerheid. Er is nu een nieuwe streetmod uit, waarmee je straten er wat levendiger uitzien. Heb hem zelf al in één stad getest en ik moet zeggen dat het er een stuk leuker uit ziet.

pi_38223840
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:31 schreef ElmarO het volgende:
Ik weet niet of sommige hem al kenden, maar ik post hem toch maar voor de zekerheid. Er is nu een nieuwe streetmod uit, waarmee je straten er wat levendiger uitzien. Heb hem zelf al in één stad getest en ik moet zeggen dat het er een stuk leuker uit ziet.
Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niks
Nu krijg je 1 stoep die dan bij het ene huis gewoon grijze tegels heeft en voor het andere huis ineens van die rode, dat vind ik nogal lelijk.
Weet jij of je gewoon aan kan geven dat je 1 texture voor de stoep wilt voor alle gebieden maar dan wel met de veranderingen die er zijn in de mod zoals meer auto's in dense area's, mooiere bomen in rijkere gebieden enz.
pi_38224910
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:00 schreef Reggie200 het volgende:

[..]

Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niks
Nu krijg je 1 stoep die dan bij het ene huis gewoon grijze tegels heeft en voor het andere huis ineens van die rode, dat vind ik nogal lelijk.
Weet jij of je gewoon aan kan geven dat je 1 texture voor de stoep wilt voor alle gebieden maar dan wel met de veranderingen die er zijn in de mod zoals meer auto's in dense area's, mooiere bomen in rijkere gebieden enz.
Kan je volgens mij wel uitzetten. Al verwijder je dan volgens mij ook de andere stenen. En de bomen zijn telkens verschillend. Als je op een bestaand stukje street één stukje street vernieuwd krijg je alweer andere bomen.

Wat in ieder geval wel simpel te wijzigen is, zijn de kleuren van de parkeerplaatsen. Maar dat zal je ongetwijfeld al gelezen hebben op Simtropolis.
pi_38228637
yup van de parkeerplaatsen wist ik het wel.
Maar ja net weer ff gechecked and Jeronij heeft ook een support thread voor deze mod op het forum dus ga daar wel eens ff posten

edit: Ik heb mijn antwoord al gevonden, er is een fix uitgebracht waarmee je kan kiezen of je alle stoep textures voor alle ''wealth levels'' wilt gebruiken of alleen van 1 bepaald level.

[ Bericht 37% gewijzigd door Reggie200 op 26-05-2006 13:19:37 ]
pi_38230214
als je fietspaden door je stad plaatst wordt het verkeer dan minder? en kan iemand een link geven voor rotondes alsjeblieft
pi_38231821
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:06 schreef Reggie200 het volgende:

edit: Ik heb mijn antwoord al gevonden, er is een fix uitgebracht waarmee je kan kiezen of je alle stoep textures voor alle ''wealth levels'' wilt gebruiken of alleen van 1 bepaald level.
Is inderdaad handig. Heb gelijk de Low Wealth verwijderd.
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:52 schreef Ricy het volgende:
als je fietspaden door je stad plaatst wordt het verkeer dan minder? en kan iemand een link geven voor rotondes alsjeblieft
Nee, de fietspaden zijn meer voor het uiterlijk. Al verbeteren ze wel de gezondheid van je Sims.

De rotondes zijn onderdeel van de Network Addon Mod.
pi_38235654
danku en gevindt
pi_38235751
Het lastige van dit spel is (en dat is ook de reden waarom ik het nu al maanden niet meer heb gespeeld) dat het gewoon te moeilijk is. Het lukt me maar nooit om een goede stad op te zetten en te onderhouden
Zeer jammer heeft iemand misschien tips of een fijne tutorial?
Die (quote) in de OP heb ik al eens geprobeerd, en de link naar een walkthrough is nogal lang
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_38240720
ik ook weer vraag hebben over die rotondes
hoe krijg je ze want ik zie ze nergens staan en krijg ze niet als ik een kruispunt maak of rondje of iets dergelijks
  vrijdag 26 mei 2006 @ 18:57:56 #97
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_38240899
ik vind het spoor erg mooi waar kan ik dat downloaden

en in de post van ElmarO zie ik invoegvakken waar zijn die te downloaden

en wat zijn de most have (oftewel die moet je hebben) vande sim city mods

[ Bericht 33% gewijzigd door test55 op 26-05-2006 19:50:54 ]
pi_38244666
nog een vraag hoe krijg ik be cw$$$ en hi werk want er is veel vraag naar en ik bouw het op de plek waar ze het aantrekkelijk vinden af en toe bouwen ze het dan maar de $$$woningen die er omheen staan zijn werkloos of hebben minder betaald werk het vervoer tussen de 2 gebieden is ook goed en de belastingen zijn niet te hoog en bij cadeautjes zet ik ook alles neer wat er mee te maken zou kunnen hebben weet iemand een oplossing??
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:15:56 #99
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_38265008
ik zoek nog de:

PEG CDKN Navy Pier 1
PEGCDKN Navy Pier 2
PEG CDK Industrial Warehouse
PEGCDK Transition Lots
PEG CDK Industrial Style
De Network Addon Mod

De Residential and Rural Diagonal Walls

De Marrast Road Site Kit voor het gras+hek
pi_38272719
de net work addon mod staat 6 berichten boven je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')