en waar gekocht dan??quote:
Je gebruikt geen mods of bats? Dat is bij dit spel echt een must hoorquote:Op maandag 10 april 2006 14:40 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Een CD-image van maken en die inlezen als CD... Maar 15 EUR is toch wel te doen als
je t spel leuk vind? Jtje... En ja, ik gebruik helemaal geen mods ofzo... Heb in
t verleden gemerkt dat als k een spel kon modificeren, de lol er heel snel af was...
Hmm... vind t anders ontzettend leuk en realistisch genoeg zonder mods... Heb t bij SimCity 4quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:11 schreef Dezz het volgende:
Je gebruikt geen mods of bats? Dat is bij dit spel echt een must hoor![]()
Je kunt het spel veel realistischer, gevarieerder en mooier maken.
![]()
Kijk maar eens op www.simtropolis.com, je zult versteld staan over wat er daar allemaal gemaakt wordt!quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:26 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Hmm... vind t anders ontzettend leuk en realistisch genoeg zonder mods... Heb t bij SimCity 4
niet geprobeerd, maar alle andere spellen die ik kon modden en ook gemodificieerd heb, was
de lol er zo snel vanaf dat ik t gewoon niet meer probeer... Zou jammer zijn als t bij SimCity 4
ook zo'n effect zou hebben...
Hmmm zal t eens proberen... Heb t ff gecheckt maar mods als t verviervoudigen van de werkgelegenheid binnen de industriezones vind ik zo speldodend...quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:43 schreef Dezz het volgende:
[..]
Kijk maar eens op www.simtropolis.com, je zult versteld staan over wat er daar allemaal gemaakt wordt!
Als het je niet bevalt kun je die mods en bats ook zo weggooien uit je plugins folder
Zoiets had ik ook, nadat ik Rush Hour had eginstalleerd. Je moet dan even overnieuw de video opties instellen, zoals texture quality en dergelijke, bij mij waren al die opties opeens "ontvinkt". Daarna overnieuw opstarten, en het gras deed het weer. Bij mij werkte het in elk geval...quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:59 schreef dijaken het volgende:
Is het normaal als ik een park plaats er gewoon maar gras te zien is! Als ik een voetbalveld plaats blijft dit blauw, dus geen gras te zien
High capacity residential area's maken die toch in een vrij luxe omgeving liggen... En zorg voor veelquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:02 schreef kriseeraerts het volgende:
wat is de beste manier om je stad in de hoogte te laten groeien, ik bedoel flatgebouwen.
Doen de bewoners dat uit hun eigen of moet je echt alles volbouwen tot ze geen mogelijkheden meer hebben
heb immers bijna alles volgezet met woning, commercie en fabrieken, bossen, haven ed
Hoe kun je het best je bewoners stimuleren om in andere stad te gaan werken, heb immers stad gebouwd met enkel industrie, maar die groeit traag omdat er geen bewoners zijn, enkel die van naburige stad
mijn systeem (amd 2600+, 1250MB ram, geforce 6800 128MB heeft al moeite met +600.000 inwonders, grote map op 1280x1024 met alles highquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:31 schreef Retuobak het volgende:
Wat voor systeem heb je eigenlijk wel niet nodig om deze game volledig soepel te draaien?
Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op Highquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:12 schreef mschol het volgende:
[..]
mijn systeem (amd 2600+, 1250MB ram, geforce 6800 128MB heeft al moeite met +600.000 inwonders, grote map op 1280x1024 met alles high
en dat heeft alleem maar te maken met de algehele simulatie want ookal zoom je zo veruit dat je in de wolken bent, rondrijdende auto's e.d. zal hij blijven berekeken...quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef renz0r het volgende:
[..]
Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op High
Wel komisch dat die bijv games als Oblivion op ultra high met het grootste gemakt zuiver uitpoept
Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het assquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:21 schreef renz0r het volgende:
[..]
Mijn systeem AMD 3800+ 1024 mb , Nvidia xtx 7800GT heeft moeite (lees schokkerig) bij een grote stad met alles op High
Wel komisch dat die bijv games als Oblivion op ultra high met het grootste gemakt zuiver uitpoept
Hebben we bijna gelijke specs....Be awarequote:Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het ass
Komende week maar eens proberen op m'n X2 4200+, 1024MB, 7800GTX
Maar vrees ook daar voor het ergste daar de CPU inferieur is aan de jouwe omdat maar 1 core het werk zal moeten doen
Heb ik zo goed als allemaal bij Simtropolis vandaan. En de voet/fietspaden die ik in onderstaande screens gebruik hebben geen onderhoudskosten. En datzelfde geldt voor het gras. Al kosten de grachten en vijvers wel wat.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:23 schreef renz0r het volgende:
Ik zie hier soms fotos voorbij komen waarbij er mooie grasvelden zijn aangelegd, mooie bloemenparken, looppaden enz...Download je dat allemaal bij simpolis? Is dat niet duur allemaal, dus dat je elke maand veel extra kosten krijgt?
quote:Op donderdag 6 april 2006 21:16 schreef ElmarO het volgende:
[[url=http://img18.imagevenue.com/loc69/th_50703_sc355Alencon.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img18.imagevenue.com/loc164/th_50755_sc356Alencon.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img7.imagevenue.com/loc280/th_50798_sc357Alencon.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img34.imagevenue.com/loc269/th_50840_sc358Alencon.jpg]afbeelding][/URL]
Het is gewoon een vrij CPU intensief spel. Bij 600.000+ inwoners op een large map wil het op dit systeem ook niet echt soepel lopen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 20:33 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Hier op een P4 2,4GHz 1024MB 9700 pro is het ass
Komende week maar eens proberen op m'n X2 4200+, 1024MB, 7800GTX
Maar vrees ook daar voor het ergste daar de CPU inferieur is aan de jouwe omdat maar 1 core het werk zal moeten doen
Ja die foto's!quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb ik zo goed als allemaal bij Simtropolis vandaan. En de voet/fietspaden die ik in onderstaande screens gebruik hebben geen onderhoudskosten. En datzelfde geldt voor het gras. Al kosten de grachten en vijvers wel wat.
[..]
[..]
Het is gewoon een vrij CPU intensief spel. Bij 600.000+ inwoners op een large map wil het op dit systeem ook niet echt soepel lopen.
De link naar het asfaltvoetpad en het bijbehorende gras+hekjes staan in de OP. Het andere voetpad dat ik heb gebruikt kan je hier vinden. Dit en dit pakket zijn door ook wel handig voor.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:07 schreef renz0r het volgende:
[..]
Ja die foto's!
Durft het haast niet te vragen...maar heb je links naar die dingen?![]()
![]()
![]()
Held!quote:Op woensdag 19 april 2006 16:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De link naar het asfaltvoetpad en het bijbehorende gras+hekjes staan in de OP. Het andere voetpad dat ik heb gebruikt kan je hier vinden. Dit en dit pakket zijn door ook wel handig voor.
Dit is de link naar de fietspaden. En hier kan je een expansion pack voor de fietspaden vinden.
Hier kan je de grachten vinden. Maar als je meer van deze grachten wilt hebben kan je het best op SimCity Central kijken. En dan kijken/zoeken naar Oppie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central.quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:59 schreef renz0r het volgende:
Moet je eerst lid zijn van simtropolis om te kunnen downen?
Duidelijk, thnxquote:Op zaterdag 22 april 2006 20:55 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet je inderdaad eerst aanmelden. Hetzelfde geldt voor SimCity Central.
Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken.quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:20 schreef -Tom- het volgende:
Hey,
Ik heb ff een vraagie: wat zijn nou precies (de verschillen tussen):
- BAT-files
- Lot-files
- Prop-files
- Texture-files
- Een mod
- en waarvoor zijn dependancies?![]()
, in niet al te moeilijke computertaal aub
Ook heb ik nog een probleem met de Universal Control Panel, die ziet er nu opeens heel anders uit dan hoe het standaard hoort te zijn: het aantal inwoners staat meer naar links, WCI-meter ligt nu horinzontaal ipv verticaal. Weet iemand hier een oplossing voor?![]()
Ik hoop dat iemand mee kan helpen...[/b]
Jaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:37 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
Bat files zijn items die andere spelers gemaakt hebben en die jij kan downloaden en in je stadje kan gebruiken.
Dit varieerd van woningen, kantoren, parken, die vijvers die je veel zit in Elmar's steden enz.
Bat files komen meestal in 2 smaken:
Growable - meestal gebouwen, je moet eerst een zone aangeven voor bijv. woningen en dan zullen ze vanzelf groeien net als de orginele sim city woningen.
Ploppable - kan van alles zijn van gebouw tot park, deze kan je zelf kant en klaar ergens in je stadje plaatsen.
Lot files zijn zijn ook items die andere spelers gemaakt hebben, het verschil met bat files is dat Bat files zelf bedacht zijn door de makers. Lot files worden gemaakt door gebruik te maken van onderdelen die al in sim city zitten maar ze opnieuw op te bouwen. Bijv. men pakt de standaard highschool maar veranderd er wat aan door er een voetbalveld al bij te plakken als het ware.
Propfiles zijn kleine onderdelen die in Bat and Lot files worden gebruikt, bijv plantjes in een tuin van een woning, een terasje voor een kantoor enz. Als je die propfiles niet hebt zal een tuin er bijv kaal uitzien.
Texture files zijn bestanden die gebruikt worden om het uiterlijk van bijv een gebouw weer te geven. Het gebouw wordt gemaakt in een 3D programma en als een draadmodel opgebouwd en daarover heen komt een texture (zeg maar de huid die over je skellet zit). Zonder die texture zie je het gebouw niet.
Een mod is een bestand waarmee je het gedrag van het spel kan aanpassen, bijv een mod die ervoor zorgt dat er minder snel files op je wegen onstaan.
Dependancies zijn bijv texture en prop files, als je je een gebouw wilt downloaden maar je download niet de texture of props die er bij horen dan zal het gebouw niet weer gegeven worden zoals de maker het voor ogen had. (zie voorbeeld over de kale tuin)
Universal control panel: daar heb ik geen antwoord op.
Hoop dat dit nu allemaal duidelijk is voor je![]()
Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niksquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:31 schreef ElmarO het volgende:
Ik weet niet of sommige hem al kenden, maar ik post hem toch maar voor de zekerheid. Er is nu een nieuwe streetmod uit, waarmee je straten er wat levendiger uitzien. Heb hem zelf al in één stad getest en ik moet zeggen dat het er een stuk leuker uit ziet.
Kan je volgens mij wel uitzetten. Al verwijder je dan volgens mij ook de andere stenen. En de bomen zijn telkens verschillend. Als je op een bestaand stukje street één stukje street vernieuwd krijg je alweer andere bomen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:00 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
Ik zie dat de textures voor de rijkere gebieden / huizen veranderen in een stoep met van die rode stenen. Ik heb wel ff op simtropolis gekeken maar kan niet zo snel vinden of dit ook uit te zetten is want ik vind die rode stenen maar niks
Nu krijg je 1 stoep die dan bij het ene huis gewoon grijze tegels heeft en voor het andere huis ineens van die rode, dat vind ik nogal lelijk.
Weet jij of je gewoon aan kan geven dat je 1 texture voor de stoep wilt voor alle gebieden maar dan wel met de veranderingen die er zijn in de mod zoals meer auto's in dense area's, mooiere bomen in rijkere gebieden enz.
Is inderdaad handig. Heb gelijk de Low Wealth verwijderd.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:06 schreef Reggie200 het volgende:
edit: Ik heb mijn antwoord al gevonden, er is een fix uitgebracht waarmee je kan kiezen of je alle stoep textures voor alle ''wealth levels'' wilt gebruiken of alleen van 1 bepaald level.![]()
Nee, de fietspaden zijn meer voor het uiterlijk. Al verbeteren ze wel de gezondheid van je Sims.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:52 schreef Ricy het volgende:
als je fietspaden door je stad plaatst wordt het verkeer dan minder? en kan iemand een link geven voor rotondes alsjeblieft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |