quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:08 schreef mjammetje het volgende:
Laatst had ik ook al de Ntkrnlmp.exe fout en inmiddels begin ik me af te vragen of die herstelfunctie niet gewoon een schattig grapje is van microsoft die je doet geloven of alles nog goed komt![]()
Die ken ik nog niet. Ik onthoud hem even want ik heb hem al opnieuw geinstalleerd. Dankje!quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:27 schreef Jo0Lz het volgende:
Repair optie kiezen vanaf cd-rom.
fixboot en fixmbr uitvoeren.
Indien niet helpt kun je chkdsk -r proberen.
Maar, SMART aanzetten in de bios is ook handig, geeft de pc zelf aan of je hd aan het overlijden is.
Uhm, als je in korte tijd meerdere malen problemen hebt om bestanden te vinden lijkt het me toch een redelijke aanname dat je HD stervensbegeleiding nodig heeft.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef ViPeRII het volgende:
Wat nou HD aan het overlijden? Jeetje mensen een beetje meer verstand?
Wat Jo0Lz zegt, of met je Windows CD booten, naar de repair modus gaan, en een juiste versie van ntoskrnl.exe terug kopieėren. Kan je van elke willekeurige pc afhalen, mits er hetzelfde service pack op staat.
ntoskrnl is de kernel van windows, en dus het hoofdstuk van het besturings systeem.
Staat bijvoorbeeld ook je bootlogo in e.d...
Maar als ik met de windows cd boot en naar repair modus ga moet ik dan daarna een ander cdtje erin doen waar die file op staat of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef ViPeRII het volgende:
Wat nou HD aan het overlijden? Jeetje mensen een beetje meer verstand?
Wat Jo0Lz zegt, of met je Windows CD booten, naar de repair modus gaan, en een juiste versie van ntoskrnl.exe terug kopieėren. Kan je van elke willekeurige pc afhalen, mits er hetzelfde service pack op staat.
ntoskrnl is de kernel van windows, en dus het hoofdstuk van het besturings systeem.
Staat bijvoorbeeld ook je bootlogo in e.d...
Ik snap je punt hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2006 14:59 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Uhm, als je in korte tijd meerdere malen problemen hebt om bestanden te vinden lijkt het me toch een redelijke aanname dat je HD stervensbegeleiding nodig heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |