abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36458678
...wortelkanaalbehandeling

Ik had al een dag of twee last van mn voortand / zenuw van de voortand. Ik ben daar een aantal jaar geleden op gevallen en dacht dat het een opleving was.
2 nachten amper geslapen van de pijn. Vandaag toch maar ziekgemeldt en richting de tandarts gelopen (wat een takke-eind).

Ik ging zitten nadat ik door de receptioniste ( !! ) naar de behandelkamer werd verwezen. Eerst wat pielen, toen fotootje maken.

Commentaar van de tandarts:
"Ja dacht het al te zien, toch even foto, die bevestigd het meteen. Dit wortelkanaal hier (dat woord ) is wat donkerder, dat is een infectie."

Mijn god, een volle naald naar binnen, 10 minuten wachten en toen was het verdoofd. Toen boren als een gek (niks van gevoeld), vullen en schoonmaken. Alles zonder pijn dus dat viel nog mee!

Maar op de terugweg...pijn, pijn! Nu Ibuprofen gehaald en het gaat wel weer. Zit nu dus dik een week aan de Ibu en antibiotica (geen alcohol) en nog zeker 2 dagen met een dikke bovenlip

Nog meer enge tandartsverhalen hier? (Mét verrassingseffect voor dubbele punten)
pi_36458776
Ik zeg je bent een poesje.
Tot 12 jaar mag je poesje zijn bij de tandarts, daarna ben je gewoon triest. Verdraag je pijn als een man en ga gamen ofzo, ipv ons ermee lastig vallen!
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:18:16 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36458819
Enge tandartsverhalen?

Verstandskies eruit laten halen en 3 dagen later een dusdanige infectie in je wang hebben dat je neus 2 keer zo breed is als normaal, je oog niet helemaal meer open kan en je wang buitengewone proporties aan heeft genomen.
De kaakchirurg heeft een drain in de wang geplaatst zodat de zooi eruit kon lopen. De drain heeft er 3-4 dagen gezeten.
Bij de volgende verstandskies kreeg ik preventief antibiotica.

Bij m'n moeder:
Verstandskies eruit laten halen en daarna zeggen 'het doet zeer'. 'Dat kan niet mevrouw, de kies is er uit samen met de wortel'. 'Ja, maar het doet zeer.'
*foto gemaakt*
Eh... uw kaak is gebroken.

Er volgende een operatie om de kaak met een plaatje aan elkaar vast te zetten en dat heeft daar een flinke tijd gezeten.

Overigens heeft mijn man vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad en die heb ik niet gehoord over pijn...
pi_36458884
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:16 schreef Departak het volgende:
Ik zeg je bent een poesje.
Tot 12 jaar mag je poesje zijn bij de tandarts, daarna ben je gewoon triest. Verdraag je pijn als een man en ga gamen ofzo, ipv ons ermee lastig vallen!
Ik zeg toch dat ik geen pijn heb (na die Ibuprofen).

Ik zal jou s een boor in je kanis zetten en je hele kanaal eruitboren, kijken wat je dan zegt.
pi_36458930
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:18 schreef Brighteyes het volgende:
Enge tandartsverhalen?

Verstandskies eruit laten halen en 3 dagen later een dusdanige infectie in je wang hebben dat je neus 2 keer zo breed is als normaal, je oog niet helemaal meer open kan en je wang buitengewone proporties aan heeft genomen.
De kaakchirurg heeft een drain in de wang geplaatst zodat de zooi eruit kon lopen. De drain heeft er 3-4 dagen gezeten.
Bij de volgende verstandskies kreeg ik preventief antibiotica.

Overigens heeft mijn man vorige week een wortelkanaalbehandeling gehad en die heb ik niet gehoord over pijn...

Zoiets? Mijn god dat lijkt me echt nasty

En ja pijn, nu heb ik eigenlijk geen last, hoop dat het zo blijft na als de Ibuprofen is uitgewerkt. Maar jouw man is natuurlijk ook wel een stoere bink
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:23:11 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36458961
Zo'n infuusslangetje wat met een paar hechtingen aan mijn wang was vastgezet.
Een korte, dus het liep niet naar buiten maar in mijn mond.

En mijn man is idd een hele stoere bink.
Ik had plaatsvervangend pijn voor hem.
pi_36458992
Bij moest er een verstandskies uit. Helaas staan de 4 "pootjes" van mijn kies een beetje naar buiten, als weerhaakjes. Trekken ging dus niet. Splijten, kaak openhakken en in stukjes de boel naar buiten halen wel.
En een week lang drinkontbijtjes en Cup-a-soup wordt je ook snel zat...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_36459350
vlak voordat mijn verstandskiezen getrokken zouden worden had ik een bijholteontsteking en daar antibiotica voor gekregen..
ik kom bij de tandarts and die begint aan de onderste 2.. allemaal geen probleem.. de bovenste 2, die nog onder het tandvlees zaten, waren echter wel een probleem. door de antibioticakuur werkte de verdoving niet. na 6x een spuit te hebben gezet bij 1 kies ging de dappere tandarts het proberen, met als gevolg dat ik hem eerst voelde snijden in mn tandvlees en hem daarna te maar weer dicht voelde hechten.
de moraal van het verhaal.. meldt je tandarts als je een antibioticakuur heb gehad. dat was ik dus vergeten..
high fives and stagedives
pi_36459821
Mijn ontstoken verstandskies was zo groot als een pingpongbal en moest onder volledige narcose worden verwijderd, waarna ik een week lang mn mond niet open kon doen.

Het gat in mn kaak was zo groot dat het nooit meer dicht zal groeien, en dus maar verbonden is aan mn neusbijholte, waardoor ik nu iedere keer als ik verkouden ben een ontsteking in mn wang krijg en antibiotica moet halen.

On the bright side: Als er een record zou bestaan voor de grootste neusbijholte ter wereld, dan zou ik ernstig hoog eindigen
Big dick.
pi_36460780
Goeie verhalen
pi_36461099
Wat ook leuk is, is als je verstandskiezen er aan twee kanten tegelijk worden uitgehaald. Dan is dus niet je halve, maar meteen je hele smoel verdoofd. Kwijlen joh.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')