Afschrijving is een redelijk grote kostenpost per maand als je dat niet meerekend is je calculatie niet echt nauwkeurig te noemen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 06:05 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind 'afschrijving' wel typisch een post voor centenneukers, maar dat is mijn mening
totale oplichting dat ruitenvloeistof,quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
ruitensproeiervloeistof: 1 euro
olie: 8 euro per 1000 kilometer
bron ?quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:26 schreef BoukeF het volgende:
ga leasen a 130 euro per maand,
heb je alle kosten exclusief boetes en parkeergeld
130,- per maandquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:26 schreef BoukeF het volgende:
ga leasen a 130 euro per maand,
heb je alle kosten exclusief boetes en parkeergeld
mensen die hun auto niet afschrijven komen als de auto versleten is bij Becam terecht. Zoals 80% van de Nederlanders dus.quote:Op woensdag 29 maart 2006 06:05 schreef JoPiDo het volgende:
ik vind 'afschrijving' wel typisch een post voor centenneukers, maar dat is mijn mening
je noemt wel de post rente financiering, maar waar is de aflossing?quote:Op woensdag 29 maart 2006 06:37 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik neem even als voorbeeld de volgende auto,
Peugeot 307 SW 2.0 16V Premium uit laten we zeggen mei 2005
¤ 25.890 nieuwprijs.
Gewicht 1330 kg
huidige km stand 10000
20000 km per jaar wordt er gereden onderhoud bij de dealer en vol casco verzekering.
provincie Noord-Holland 8 jaar schadevrij tanken bij de shell.
Ik kom dan uit op schrik niet,
Overzicht van uw autokosten per jaar
Motorrijtuigenbelasting 4 kwartalen maal ¤ 117 ¤ 468 ,--
Verzekering 70% no-claim korting - 891 ,--
Brandstof - 2272 ,--
Afschrijving - 3329 ,--
Onderhoud - 422 ,--
Rente financiering - 0 ,--
Totale autokosten per jaar ¤ 7382 ,--
dus ruim 615 euro per maand aan vaste kosten
* Dit is nog zonder kosten als parkeergeld vandalisme diefstal ed..
of gewoon een lieve werkgever hebben die de rest van de kosten op zich neemt,quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:21 schreef XTracer het volgende:
Lol, leasen voor 130 per maand lukt niet volgens mij. daar ben je al gauw voor de kleinste auto meer dan 400 p/m kwijt (als je inc brandstof doet natuurlijk).
mocht je bedoelen dat jij voor bijna E600 diesel verrijdt dan kan ik je mededelen dat je beter een leven kan gaan zoeken aangezien je de godganse dag in de auto zit.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:44 schreef BoukeF het volgende:
[..]
of gewoon een lieve werkgever hebben die de rest van de kosten op zich neemt,
anders inclusief brandstof 580 per maand,
dat bedoel ik dan ook niet.quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:46 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
mocht je bedoelen dat jij voor bijna E600 diesel verrijdt dan kan ik je mededelen dat je beter een leven kan gaan zoeken aangezien je de godganse dag in de auto zit.
'afschrijving'quote:Op woensdag 29 maart 2006 11:22 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
je noemt wel de post rente financiering, maar waar is de aflossing?
dat lijkt me niet helemaal kloppen.quote:
Het klopt dus wel, omdat je na het aflossen van de lening weer een nieuwe lening kan worden afgesloten om een nieuwe auto aan te schaffen. Afschrijving zorgt er voor dat het afgeloste bedrag minder waard wordt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat lijkt me niet helemaal kloppen.
afschrijving is niets anders dan een terugbetaling van de lening, en daarmee kan geen andere auto worden aangekocht.
tsjah als je op krediet wilt blijven leven zou het kunnen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:11 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Het klopt dus wel, omdat je na het aflossen van de lening weer een nieuwe lening kan worden afgesloten om een nieuwe auto aan te schaffen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |