Vorig jaar (en alle jaren daarvoor) was het zo dat je je weekkaart "verloor" en je dan voor een paar euro een weekendkaart nam zodat je heel de week gratis kon reizenquote:
Helaas niet, je moet dan wachten tot er weer nieuwe OVjaarkaarten komen. Tot 2007 dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:23 schreef Viking84 het volgende:
Maar als je nu even wacht en dan een maand later ofzo je nieuwe kaart laat wijzigen naar 'weekend'? Dat moet wel kunnen toch?
Hoezo. Vervalt dat recht als je je OV verloren hebt?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:27 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Helaas niet, je moet dan wachten tot er weer nieuwe OVjaarkaarten komen. Tot 2007 dus.
uhuhquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:31 schreef its_me_ het volgende:
We praten toch over een OV studentenkaart?![]()
In dat geval vervalt het recht om je kaart te verwisselen ja:quote:
http://www.ibgroep.nl/par(...)selen_kaartsoort.aspquote:Je kunt alleen van kaart wisselen als:
je in het kaartjaar (januari tot en met december) nog niet eerder hebt gewisseld
je de kaartwissel aanvraagt tussen september tot en met april.
Vraag je op 1 mei of daarna een andere kaart aan, dan gaat je wisselkaart op 1 september in
je de kaart eerder bent kwijtgeraakt, maar de kaart hetzelfde kaartjaar weer hebt ingeleverd
je de kaart gedurende het kaartjaar niet bent kwijtgeraakt
je gedurende het kaartjaar geen vervangende kaart hebt aangevraagd
hehe, dat laatste ben ik dus ook van planquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand dat ze nu ook een soort scanner hebben tijdens controles waarmee ze je OV scannen of hij nog geldig is? Weet iemand hier iets van? Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt, maar mijn OV is laatst 'gestolen' toen ik stopte met mijn studie dus is wel handige informatie.
De mijne was ook opeens 'kwijt' toen ik stopte met m'n studie. Apart zegquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand dat ze nu ook een soort scanner hebben tijdens controles waarmee ze je OV scannen of hij nog geldig is? Weet iemand hier iets van? Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt, maar mijn OV is laatst 'gestolen' toen ik stopte met mijn studie dus is wel handige informatie.
Lijkt me dat je dan ook voor de tijd kunt lappen dat je je OV te lang hebt gebruiktquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:45 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
De mijne was ook opeens 'kwijt' toen ik stopte met m'n studie. Apart zeg
Maar idd, weet iemand hoe ze erachter kunnen komen of je kaart ongeldig is? Ik denk dat als ik iemand met een raar scanapparaat zie ik aankomen ik dan gewoon zeg dat ik geen kaartje heb. Liever zo'n boete dan een boete voor het gebruik van een ongeldige OV
Ja, dan word je je recht op studiefinanciering ontzegtquote:Op woensdag 29 maart 2006 07:38 schreef its_me_ het volgende:
Als je je ov kwijt bent op het moment dat je hem in moet leveren, dan meot je aangifte doen. De aangifte moet je dan opsturen naar de ib groep. Vals aangifte doen is verboden. Als ze je dan dus pakken op de een of andere manier, dan zul je wel een groot probleem hebben.
Neej, je betaalt je OV terug en je krijgt ruzie met de wouten wegens valse aangiftequote:Op woensdag 29 maart 2006 09:06 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, dan word je je recht op studiefinanciering ontzegt.
Best kut dus.
Én je krijgt geen stufi meer. Tenminste, dat is iemand overkomen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:28 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Neej, je betaalt je OV terug en je krijgt ruzie met de wouten wegens valse aangifte.
Mja, als je je OV toch moest inleveren heb je ook geen recht op stufi meer zeg maarquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Én je krijgt geen stufi meer. Tenminste, dat is iemand overkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |