abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36439150
Ik was net een beetje aan het browsen en kwam dit tegen.
quote:
Alle dikke Amerikanen (dat zijn dus bijna alle inwoners van de VS) hebben zich erop gestort: het appeldieet. Eigenlijk een simpel te volgen dieet, zolang je maar een paar kilo appels in huis hebt.

Pretty easy
Het is idee is bijna te simpel voor woorden: eet voor elke maaltijd een appel, hierdoor eet je minder van de maaltijd zelf. Het klinkt heel logisch. Appels bevatten veel vezels, waardoor je snel verzadigd bent. Omdat je hersenen ongeveer 20 minuten nodig hebben om te registreren dat je eet, zal je minder honger hebben tijdens de maaltijd als je ervoor iets eet.

Langzaam en snel
Er bestaan twee soorten suikers, namelijk snelle suikers en langzame suikers. Langzame suikers worden langzaam opgenomen, waardoor de bloedsuikerspiegel geleidelijk stijgt en daalt. Hierdoor krijg je minder snel de drang om weer te eten, dan wanneer je iets met snelle suikers eet. In appels zitten langzame suikers, snelle suikers vind je in energiedrankjes, koekjes en druivensuiker.

Antioxidanten
Appels bevatten ook antioxidanten, wat vitaminen en mineralen zijn die een positieve uitwerking op het lichaam hebben. Appels met een fellere kleur hebben meer van deze stof dan appels met een lichtere kleur. Bijna 5/6e van deze antioxidanten zitten in de schil van de appel, gooi deze dus niet weg.

Nog meer voordelen
Verder wordt gezegd dat appels goed zijn om Alzheimer tegen te gaan en dat de vezels die in appels zitten je darmen schoonmaken. Ze zijn ook goed voor de bloeddruk en helpen bij het voorkomen van longkanker.

Niet alleen diëten
Natuurlijk val je niet af door je alleen maar aan dit wonderlijke appeldieet te houden. Je zult er, om (sneller) resultaat te zien, ook bij moeten sporten en niet de rest van de dag patat, kroketten en hamburgers eten. Aan de andere kant, zeggen mensen die dit appeldieet al hebben gevolgd dat ze zich lichamelijk beter voelden en boordevol energie zaten. En door al die energie die ze hadden, kregen ze weer zin om te sporten.

Sapjes
Denk jezelf er niet gemakkelijk vanaf te maken door tijdens het eten een glaasje appelsap te drinken, in plaats van een appel te eten, want in de sap blijft maar 10 procent van de beschermende werking van de antioxidanten over. Natuurlijk kan het geen kwaad om naast het appeldieet ook appelsap te drinken, of appelthee, als je daar zin in hebt.

Bron http://www.toostylish.com/page.php?tid=2&cid=88&id=2364
Heeft iemand hier ervaring mee? En denkt iemand dat dit werkt?

Op een ander forum lees ik dit
quote:
k dacht ik zet deze tip maar ff op het forum.

Ik zat laatst het boek 'voeding als medicijn' van R.Oppedijk te lezen, en daarin stond dat een appel, een half uur/drie kwartier na consumptie de eetlust verhoogd.
Het handigst is dus om drie kwartier voor een maaltijd een appeltje te nemen, goed voor de eetlust en er zit ook nog eens veel vitamine C in.
Ik dacht eerst dat het verschil niet merkbaar zou zijn, maar nadat ik het geprobeerd had merkte ik toch wel een redelijke stijging van mijn eetlust.

Misschien wel handig voor mensen die maar moeilijk hun eten naar binnen krijgen....

Hier las ik het http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=58448
Welke moet ik nou geloven?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:29:44 #2
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_36439509
Als je een dieet hebt die bestaat uit een voedingstof zul je in het begin afvallen, maar later zal het geen enkel effect meer hebben. Wanneer je dan weer andere voedingsstoffen tot je gaat nemen kom je enkel aan.

Trouwens, je gaat ook alle hoognodige vitamine en mineralen missen, verschillende vezels en vetten en noem maar op. Je doet je met een voedinsmiddel enkel maar te kort.

Dus gewoon lijnen en geduld hebben.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:43:35 #3
145307 B-Keizer
cocktail & Dreamz
pi_36439941
boekenworm heb je wel het 1ste artikel in z'n geheel gelezen?

Blijkbaar niet.
In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
pi_36440241
Klinkt als het worteltjes dieet:
Je wilt een stukje taart......eerst een kilo worteltjes eten +o(
pi_36440405
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:43 schreef B-Keizer het volgende:
boekenworm heb je wel het 1ste artikel in z'n geheel gelezen?

Blijkbaar niet.
Waar doel je hiermee op?

De hoofdvraag was dus of je nou juist wel of geen verzadigd gevoel krijgt.
Het gaat dus niet om een voedingsstof waardoor je a.h.w. door
afvalt.

Edit: wist niet dat het om de user boekenworm ging, dacht dat je mij bedoelde sorry
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:00:05 #6
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_36440487
Ik heb het inderdaad niet geheel gelezen, de helft ongeveer. Maar in de loop der tijden zijn er honderden van dit soort dieten bedacht, het broodditeet, worteldieet, komkommerdieet en noem maar op. Alleen het effect is hetzelfde. Er is niet voor niets een schijf van vijf. Een mens heeft meerdere voedingsstoffen nodig die je in de goede verhoudingen eet. En door vier van de vijf onderdelen te laten vallen heb je een tijdelijk effect, en uiteindelijk geen effect.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_36440950
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:00 schreef boekenworm het volgende:
Ik heb het inderdaad niet geheel gelezen, de helft ongeveer. Maar in de loop der tijden zijn er honderden van dit soort dieten bedacht, het broodditeet, worteldieet, komkommerdieet en noem maar op. Alleen het effect is hetzelfde. Er is niet voor niets een schijf van vijf. Een mens heeft meerdere voedingsstoffen nodig die je in de goede verhoudingen eet. En door vier van de vijf onderdelen te laten vallen heb je een tijdelijk effect, en uiteindelijk geen effect.
lees het toch maar helemaal
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:27:25 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36441159
En dat noemt zich een boekenworm

On-topic: in mijn ervaring krijg je inderdaad minder eetlust als je een appel eet. Ik gebruik het vaak als 4-uurtje zeg maar, in plaats van cup à soup of koekjes oid. Werkt wel prima, meestal krijg ik pas rond 18.30 weer honger (nu dus )
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_36441816
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:27 schreef Svyatagor het volgende:
En dat noemt zich een boekenworm

On-topic: in mijn ervaring krijg je inderdaad minder eetlust als je een appel eet. Ik gebruik het vaak als 4-uurtje zeg maar, in plaats van cup à soup of koekjes oid. Werkt wel prima, meestal krijg ik pas rond 18.30 weer honger (nu dus )
Smakelijk eten

Ik ben gewend om appels rond een uur of 20:00 te eten, omdat ik dan weer honger krijg na het eten. Daarna heb ik eigenlijk nog trek... Maar weet niet of het door die appel komt. Ik ga dit een paar dagen proberen en dan zal ik het hier laten horen.

Cup a soup werkt niet helemaal als goed tussendoortje voor mij. Het vult niet helemaal, drink ik net zo goed 2 glazen water. En koekjes zijn verslavend
pi_36443878
quote:
Jeetje, dan zeggen mensen al dat je het moet lezen en dan reageer je nòg een keer zonder het te lezen. Het dieet is helemaal niet eenzijdig, hoe kom je daar toch steeds bij. Je eet normaal + je eet appels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36444252
Mijn ervaring met appels eten is dat ik er juist meer honger van krijg altijd.
pi_36444276
Volgens mij helpen appeltjes heel erg goed bij het afvallen . Ook als je tussendoor honger hebt, pak je gewoon een appel in plaats van wat vets, werkt perfect.
Tri State. Tri State. !
pi_36444505
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:08 schreef _Supreme het volgende:
Volgens mij helpen appeltjes heel erg goed bij het afvallen . Ook als je tussendoor honger hebt, pak je gewoon een appel in plaats van wat vets, werkt perfect.
Een appeltje is vele malen beter dan een reep chocolade of een handje chips
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36444780
Als ik een appel heb gegeten krijg ik na een tijdje zo'n hongergevoel.
Maar misschien als je het doet voor een maaltijd dat het inderdaad wel werkt. En je eet dan toch dus krijg je vast ook dat hongergevoel niet.

Ik geloof dat ik toch maar voor de appeltjes (en ander fruit) als tussendoortje ga. Ipv snoepjes en koekjes... (dat werkt vast ook ).
Fake it till you make it...
pi_36446817
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:07 schreef _Floddertje_ het volgende:
Mijn ervaring met appels eten is dat ik er juist meer honger van krijg altijd.
Ik ook! Ik kan me bij dit dieet dan ook niets voorstellen.

Als ik een appel heb gegeten heb ik een kwartier later juist megahonger. Echt 3 borden eten wegwerken honger.
pi_36447017
quote:
Vertel er dan even bij dat die schijf van vijf grotendeels een kopie is van de Amerikaanse Food Pyramid, al een flinke tijd oud, en dat de opstellers daarvan (ministerie van landbouw) allang openlijk hebben toegegeven dat ze daarbij de belangen van de voedingsindustrie zeer hebben behartigd .

Op zich lijkt het dieet wel aardig, maar evengoed werkt gewoon het nemen van een flink ontbijt en fruit gedurende de dag als tussendoortjes. Geen extra hongergevoel meer. "Ja maar, ja maar ik neem altijd ongezonde dingen als tussendoortje". Ja verdomme, je wilt afvallen, dan moet je er ook discipline voor hebben!

Daarbij vind ik in het algemeen dat dieeten in de zin van lijnen compleet nutteloos is en zelfs niet gezond. Eet gewoon áltijd gezond. Neem desnoods een "onbalansdag", dwz 1 dag per week waarop je gewoon even wat minder op de kcal hoeft te letten. Houdt je gemotiveerd en zorgt ervoor dat je de week doorkomt - gezond en wel.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 21:42:44 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_36447127
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 19:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje, dan zeggen mensen al dat je het moet lezen en dan reageer je nòg een keer zonder het te lezen. Het dieet is helemaal niet eenzijdig, hoe kom je daar toch steeds bij. Je eet normaal + je eet appels.
oostindisch blind heet dat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_36458544
Ik krijg ook mega honger van appels, dus eet ik een sinasappel, dat geeft wel het gewenste effect
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 maart 2006 @ 14:11:13 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36461312
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:42 schreef Troel het volgende:
oostindisch blind heet dat
Bekend effect als je te weinig appels eet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_36461948
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 14:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bekend effect als je te weinig appels eet

zouden aardbeien ook zo werken? Aardbeien als toetje is in ieder geval
pi_36463859
Klinkt op zich best goed

Ik ga het denk ik eens proberen... Eerst maar een grote zak appels halen (en misschien dan ook maar wat sinaasappels voor de variatie)
pi_36464080
Hmmm ik weet niet of het werkt bij mij, maar het is wel beter dan een koekje of chips.
pi_36465768
Ik krijg altijd een soort honger van appels. Eigenlijk is het meer maagpijn (maar da's voor mij 't zelfde als honger) en dan ga ik juist heel veel eten. Om die reden eet ik gewoon maar helemaal geen appels meer.
Disclaimer: behalve de appels in appeltaart, appelmoes, appelsap, en fijn gesneden in een salade ofzo en andere bewerkte appelproducten

[ Bericht 2% gewijzigd door Levitation op 29-03-2006 16:47:04 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36466584
Ik krijg ook honger van appels eten. Maaghonger, geen hoofdhonger.
Volgens mij word je het snel beu om voor elke maaltijd een appel te eten. Te veel van hetzelfde haalt het lekkere er snel vanaf. Misschien gewoon een stuk fruit voor/bij elke maaltijd? Dan heb je 3 stuks binnen.
pi_36471954
Ik krijg ook honger van appels. Ik eet nooit in de eerste pauze (kwart over tien) een appel, want om half twaalf kom ik dan om van de honger, echt dat ik een knorrende maag heb. Het lijkt me dat die R.Oppedijk wel gelijk heeft. Ik zou dan een kwartier voor de maaltijd een appel eten. Een glas water of twee helpt hetzelfde eigenlijk, maar appels zijn op zich wel gezond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')