Gebruik een baksteen om die spijker er in te tikken. Dan hoef je geen hamer te ritselen. Als je weer eens bij een bouwmarkt bent, kijk dan in de 5 euro bak voor een klauwhamer. Daar heb je veel plezier vanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:46 schreef omearos het volgende:
Ik zal eens kijken of ik een hamer kan lenen ergens
Bedankt voor de tip(s)
Volgens mij kan je hang en sluitwerk best schilderen als je het maar laat drogen voor je de boel weer in elkaar zet. toch?
Hoe krijg ik dan op een mooie en nette manier de oude verf eraf? Het is een flinke laag en gaat al een tijd mee zonder dat er schilfers vanaf zijn gesprongen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:59 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Gebruik een baksteen om die spijker er in te tikken. Dan hoef je geen hamer te ritselen. Als je weer eens bij een bouwmarkt bent, kijk dan in de 5 euro bak voor een klauwhamer. Daar heb je veel plezier van![]()
Het nadeel van schilderen van hang en sluitwerk is dat het vaak bewegende delen zijn van metaal. Zonder deugdelijke primer springt geheid je verf weer los. Bovendien is ongeschilderd hang en sluitwerk mooier, en kun je beter zien hoe de staat van dienst is. Het onderhoud is makkelijker en het is netter.
Maar dat zijn mijn 2 eurocenten.
Eerst flink krassen met een mesje, dan opschuren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:20 schreef omearos het volgende:
[..]
Hoe krijg ik dan op een mooie en nette manier de oude verf eraf? Het is een flinke laag en gaat al een tijd mee zonder dat er schilfers vanaf zijn gesprongen.
Potje afbijt ,het is trouwens beter om eendrevel te gebruiken boven een spijker aangezien een spijker niet gehard isquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:20 schreef omearos het volgende:
[..]
Hoe krijg ik dan op een mooie en nette manier de oude verf eraf? Het is een flinke laag en gaat al een tijd mee zonder dat er schilfers vanaf zijn gesprongen.
Mogelijkheden genoeg genoemd, maar ik zou voor nieuwe scharnieren gaan. Je geeft wel iets uit, maar je bent wel meteen klaar.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:20 schreef omearos het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |