quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik moet aan mijn reputatie denken, joh
Doodsaai en humorloos.
Oh. Ik had net de verhaallijn min of meer uitgetypt, wil je 'm gemaild krijgen? Kan je het beoordelen.quote:@ Sigme..
Ik geloof je natuurlijk wel.
Tja, ik zou er ook geen beter woord voor weten, oprechte twijfelaar wellicht? Maar dat klinkt weer zo slap...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een ondingen zijn die woorden toch.
Dan kan 'ie natuurlijk ook een deist a lá Jefferson zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:47 schreef RichardQuest het volgende:
MrX gelooft in God, heeft 'ie gezegd.
Dat valt mij dan al weer mee. Heb je daar toevallig cijfers van? Dan zet ik die in mijn bookmarks.quote:Schijnt dat de helft in Nederland Ietsist is trouwens.
nee.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maak nou 'ns je punt, achterafonderwijzer.
Zag het gisteren op de achterkant van een boek over Ietsisme.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Dat valt mij dan al weer mee. Heb je daar toevallig cijfers van? Dan zet ik die in mijn bookmarks.![]()
Zal wel ergens in Trouw staan dus.quote:Uit onderzoek van Trouw bleek dat bijna 40 procent van de Nederlanders 'ietsist' is, oftewel een geloof aanhangt met een vaag godsbegrip. Hebben we het hier over een marginaal, leeg geloof of is het slechts een nieuwe naam voor een gevoel dat de mens altijd al heeft gehad? Voor de atheïst is het 'ietsisme' een opnieuw de-kop-opsteken van een infantiel restverschijnsel van premoderne culturen. Voor menig gelovige is het een nieuw religieus bewustzijn dat mijlenver afstaat van het eigen traditionel geloof. Gijs Dingemans laat in dit boek zien wat de achtergronden van het 'ietsisme' zijn en hoe het kan aansluiten bij een christelijke spriritualiteit.
Je presenteert je regelmatig als Christen. Of ben je een gelegenheidschristen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:51 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nou agnost. Ik ben vooral mezelf.
Ik vind het wel grappig dat Mutant mij regelmatig brandmerkt als Christen.
Of hij probeert zo zijn ouders te beschermen, die misschien wel religieus zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je presenteert je regelmatig als Christen. Of ben je een gelegenheidschristen.
Dat kan ook ja.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of hij probeert zo zijn ouders te beschermen, die misschien wel religieus zijn.
Houd je bek man, hij lag op koers voor een kwartet!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:14 schreef RichardQuest het volgende:
Verder alles goed met je, Mutant?
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:14 schreef RichardQuest het volgende:
Verder alles goed met je, Mutant?
Fuifduif lijkt altijd wel redelijk fundamentalistisch in zijn ietsisme in WFL.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:04 schreef RichardQuest het volgende:
Zijn er ook ietsist-fundamentalisten?.
Vaag fundamentalisme - is dat geen mooie paradox?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Fuifduif lijkt altijd wel redelijk fundamentalistisch in zijn ietsisme in WFL.
Johan toch! Boven dat plaatje stond toch een tekstje, niet van jou, niet van mij..quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:24 schreef Johan_de_With het volgende:
O, dus ik ben stupid?
Je kruipt toch niet in de slachtofferrol?quote:Voor de atheïst is het 'ietsisme' een opnieuw de-kop-opsteken van een infantiel restverschijnsel van premoderne culturen.
Ietsistisch fundamentalisme doet me op de een of andere manier eigenlijk meer denken aan Theo Maassen's ongeorganiseerde misdaad.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:20 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Vaag fundamentalisme - is dat geen paradox?
Wees onbevreesd, mevrouw.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Johan toch! Boven dat plaatje stond toch een tekstje, niet van jou, niet van mij..
[..]
Je kruipt toch niet in de slachtofferrol?
Ik ben zonder vrees en blaam. Nu nog een koene ridderquote:
Je kent me gewoon niet goed genoeg. Zo zie je maar hoe erg je je kunt vergissen op een forumquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
Je presenteert je regelmatig als Christen. Of ben je een gelegenheidschristen.
Ja hallo verkapt goed praten he.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Je bent dus een ietsist die de slavernij goedpraat, dat maakt je een fascist. !11111
Een of andere debiele stijltic van de middelmatige komische talenten van Fok! uit een ver verleden. Door mij uiteraard alleen geparodieerd.quote:
Andre van Duinquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Zo heb ik een zwager die heel goed Andre van Duin kan intimideren.
Zou het je verbazen als ik Joods ben?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kent me gewoon niet goed genoeg. Zo zie je maar hoe erg je je kunt vergissen op een forum.
Uuh ja.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:26 schreef Mutant01 het volgende:
Zou het je verbazen als ik Joods ben?
Best een interessante onderzoeksvraag, zou de idieele rechtvaardiging van het pure atheisme ten onder zijn gegaan met het communisme? Ik weet er het antwoord ook niet op, maar na het mislukken van het logisch-positivisme en het communisme lijkt me het niet eens zo gek.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:21 schreef sigme het volgende:
Voor de atheïst is het 'ietsisme' een opnieuw de-kop-opsteken van een infantiel restverschijnsel van premoderne culturen.
[afbeelding]
Denk jij soms dat het immer eerlijke Witte Huis in zijn oneindige wijsheid besluit om het volk soms voor te gaan liegen!?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:59 schreef RichardQuest het volgende:
Chef-staf Witte Huis stapt op
Beetje zoals het vertrek van Jeffrey Skilling uit Enron?
Ik heb er genoeg van hoor, als het Witte Huis er in '40 niet was, spraken we nu Duits, we mogen het huidige Witte Huis daarom op onze knieën bedanken!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:48 schreef Monidique het volgende:
Misschien.
Ik reageerde op Georgi.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg van hoor, als het Witte Huis er in '40 niet was, spraken we nu Duits, we mogen het huidige Witte Huis daarom op onze knieën bedanken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |