Dus ik kreeg vandaag een mailtje van ene Marieke. Werkzaam als redacteur van de NCRV.
quote:
Als redacteur van het levensbeschouwelijke televisieprogramma ‘Zoekt en gij zult vinden’(NCRV) wil ik u graag iets vragen. Binnenkort maken we namelijk een aflevering over het onderwerp ‘trouw’.
Wat doe je als je partner schulden heeft gemaakt? De gasten (zowel de man als de vrouw) vertellen over wat er is gebeurd, hoe ze met het gebeuren hebben geworsteld (persoonlijk en in hun huwelijksleven), hoe ze opnieuw een keus voor elkaar hebben gemaakt (hoe, met hulp?).
Kortom: wat betekent ‘trouw’ voor de gasten?
Ik hoop echt, dat u me hierbij kunt en wilt helpen. Zou u mij z.s.m kunnen bellen op onderstaand telefoonnummer?
Met een vriendelijke groet,
Marieke
Tel. 035-6719XXX
Nou, leek me wel leuk, even met je kop op de tv, dus ik bellen. Eerste vraag van mij was meteen wat 'trouw' met schulden te maken heeft. Ja, ik heb wat schulden, zit daarvoor in een schuldhulpsaneringstraject en schaam me daar niet voor, dus attendeer me daar maar niet meer op.
![]()
.
NCRV-Hoer: Ja, dat bepalen wij wel. Wij weten nog niet precies hoe het zal gaan.
![]()
Ik:
NCRV-Hoer: Maar vertelt u eens Xebber, wat voor verslaving heeft u?
![]()
Ik:
Ik nogmaals: Waarom zou ik een verslaving hebben?
![]()
NCRV-Hoer: Nou, vrijwel alle mensen die schulden hebben, hebben een verslaving.
![]()
Ik:
Ik nogmaals: Hoe komt u daar nou bij?
NCRV-Hoer: Nou, hoe moet je anders aan je schulden komen?
Ik:
Ik: Ga eens wat research doen mens. Er zijn zat mensen die in de schulden komen door een eenmanszaak die failliet gaat of bijvoorbeeld door het idiote bureaucratische gedoe wat Nederland rijk is.
NCRV-Hoer: Nou, nou, nou... Niet zo grof meteen Xebber! Je doet alsof je er heel wat vanaf weet!
Ik: Ja! Dat klopt, ik heb een sociaal juridische opleiding gevolgd en werk nu bij het UWV. Het lijkt mij bij deze baan van belang dat ik er het een en ander vanaf weet.
NCRV-Hoer: Ow, dat wist ik niet.
Ik: Ja stom mens, doe dan ook wat meer research. Je bent toch niet voor jan lul redacteur?
NCRV-Hoer: Tuut tuut tuut.
Ik:
Sinds wanneer zijn redacteurs een soort van god en kunnen ze alles maar roepen en zeggen wat ze willen?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:Xeb heeft altijd gelijk, Staal