quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:38 schreef 907 het volgende:[..]
ja ik ook ...
weten jullie trouwens iets van een huis in gouda, vol met verwaarloosde katten en honden?
![]()
De dierenambulance wilde niet vertellen waar dat was ... maar ik ben natuurlijk nieuwsgierig
Yep, die mensen ken ik...Jammergenoeg...
Een jong stel wat tot over hun oren in de beesten zat. Ze zijn ooit begonnen met het opvangen van ratten en zodra ze hun eigen flatje kregen kwamen daar acht katten, zes honden en nog wat kleinvee zoals konijnen bij. Op een flatje, drie hoog, hier in de straat (Oosterwei).
In Augustus is de DB al langs geweest, toen troffen ze zo'n 200 ratten aan waarvan er een hoop niet eens meer herkenbaar waren als rat omdat ze aangevreten, verrot in hun kooi lagen.
Er is flink geruimd en een deel mocht gehouden worden omdat daar wettelijk niets op aan te merken was. UIteindelijk is dus niet zo heel lang geleden de bom gebarsten en is alles in beslag genomen.
Ik ken deze mensen omdat ik ooit op een aantal ratjes heb gepast tijdens hun vakantie. Uiteindelijk is meer dan de helft van mijn ratten dood gegaan aan een virus wat de gasten waarschijnlijk meebrachten. Da's dikke pech, want van te voren kan je dat natuurlijk niet weten. Vervelender was dat ik nooit een vriendelijk woord heb gehoord daarna en nooit een vergoeding van de gemaakte kosten heb gezien. Ze hebben simpelweg een keer de lege kooi (ook hun ratjes waren overleden) opgehaald toen alleen mijn roommate thuiswas en zijn razendsnel weg gegaan.
Dit waren simpelweg (nou ja, simpel...) psychisch gestoorde mensen. Dierenverzamelaars. Wie houdt er nou zes honden, waarvan meer dan de helft groot en HD-gevoelig op de derde verdieping zonder trap?
In een huis waar geen droog plekje te vinden is om op te slapen en waar de ammoniaklucht je tegemoet slaat?
Ik heb naast medelijden met de dieren enorm medelijk met de mensen die in de afgelopen tijd ratjes bij hun gebracht hebben in de veronderstelling dat ze met liefde opgevangen zouden worden.
Ik weet niet of het toegstaan is om een link naar de site van hun rattenopvang te plaatsen? Zo niet, gaarne weg halen
http://www.rattenopvangbelle.tk/linkje naar een artikeltje over hen op de site van de dierenbescherming:
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=865[ Bericht 32% gewijzigd door Plunderbunny op 17-11-2004 13:32:13 ]