abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2629523
je kan er gewoon wonen.
pi_2629533
Niks van die anderen aantrekken.
pi_7733213
Ik woon zelf in een klein dorpje naast Gouda maar ik zou niet graag in Gouda willen wonen hoor.. erg crimineel... en ik zou daar s'avonds echt NIET in je eentje gaan lopen.. brrrr als ik er aan denk al
pi_7736120
Nou ja, je kunt het ook overdrijven.. bepaalde wijken zijn 's avonds niet zo best, maar in het grootste gedeelte van Gouda kun je echt wel veilig rondlopen. Het is hier nou ook weer niet de ghetto die de Panorama er graag van maakt..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 6 januari 2003 @ 13:31:42 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_7736303
quote:
Op maandag 6 januari 2003 09:30 schreef Tamaartje het volgende:
Ik woon zelf in een klein dorpje naast Gouda maar ik zou niet graag in Gouda willen wonen hoor.. erg crimineel... en ik zou daar s'avonds echt NIET in je eentje gaan lopen.. brrrr als ik er aan denk al
Ik ben inmiddels verhuisd van net buiten het centrum naar net binnen het centrum (Nieuwehaven, voor de 'kenners') en ik heb echt nergens last van. Er zitten in die straat 2 marrokaanse/turkse cafés, nog nooit last mee gehad en elke vrijdag na het oefenen met onze band moet ik in mijn uppie (als meisje/vrouw) over straat, nou nog nooit iets gezien of gehoord.
Je kan het natuurlijk net zo erg maken als je zelf wilt.

En over die kleine dorpjes rond Gouda, of het is een boerengehucht, of het zijn van die 'incest-dorpen' waar echt iedereen iedereen kent, en elke dwarse scheet wereld nieuws is.

pi_7736707
Ik woon dus nu een jaar in Gouda, en ik begrijp dat het niet echt in een goede wijk is Ik weet niet waar de Vrijheidslaan onder valt, maar volgens mij is dat de Oosterwei. De verhalen zijn daar niet echt goed van, maar om eerlijk te zijn heb ik (en mijn vriendin) er niet echt veel last van. Er lopen wel veel marokanen over straat, en die zijn wel eens vervelend, maar op zich valt het me tot nu toe mee. Voor de rest is de buurt niet echt gezellig, maar ja. We hadden een appartementje nodig en die bevalt op zich wel aardig, de bedoeling is dat we binnen een jaar of 4 toch gaan verhuizen naar een andere locatie binnen Gouda (of omgeving).

Het ligt in ieder geval redelijk centraal, goed te bereiken met de trein, en auto. Begin nu een beetje de stad te kennen, en zie niet de noodzaak om meteen weer naar een andere stad te gaan verhuizen.

Tomdiedom!
pi_7737061
quote:
Op maandag 6 januari 2003 13:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En over die kleine dorpjes rond Gouda, of het is een boerengehucht, of het zijn van die 'incest-dorpen' waar echt iedereen iedereen kent

Wat is er mis als iedereen iedereen kent dan
Dat vat ik ff nie hoor..
Ben jij in een stad gaan wonen omdat je daar niet iedereen kent?
Lijkt me niet
pi_7737196
Tja, ik zou ook liever niet in zo'n heikneuter-dorp als Boskoop of Moordrecht willen wonen, met op elke straathoek een kerk, een halte voor de streekbus en verder 's avonds helemaal niets te doen. Maar goed, ieder z'n eigen ding..
  maandag 6 januari 2003 @ 14:30:26 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_7737458
quote:
Op maandag 6 januari 2003 14:19 schreef Zander het volgende:
Tja, ik zou ook liever niet in zo'n heikneuter-dorp als Boskoop of Moordrecht willen wonen, met op elke straathoek een kerk, een halte voor de streekbus en verder 's avonds helemaal niets te doen. Maar goed, ieder z'n eigen ding..
Hear, hear!
Ik was laatst op een verjaardag en daar was een meisje uit M'drecht.
Nou is mijn zusje daar gaan wonen met haar inmiddels man (ja vraag me niet waarom), dus via via ken ik wat mensen, maar vooral namen.
Dus ik vraag voor de grap aan dat meisje: ken je die en die? Ja, en die, en die en die en die. Blegh!
En dan dat geouwehoer over elkaar.
Dat is op sommige verenigingen al erg, laat staan dat je dat elke dag over je heen krijgt.
Nee, krijg een beetje rillingen als ik die verhalen hoor.
Elke zaterdag allemaal om 10.30 boodschappen doen en dan een kopje koffie bij de C1000 of zo.
pi_7737646
Heleboel Turken, Marokkanen en andere buitenlanders.. Willen wellis lastig zijn hoor! Kkom regelmatig in Gouda om te poolen ofzo.. Maaruh, tis nietzo dak me daar op mn gemak voel. Als je rondloopt, goed opletten..

~Des

As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_7756292
Heleboel turken??? In Gouda???

Waar dan?

Er is idd wel wat overlast, maar men moet het niet overdrijven. Oosterwei is niet allemaal even lekker, maar zeker niet gevaarlijk. Voornamelijk ziet het er verpauperd uit. Er is eens tukje korte Akkeren en een stukje Bloemendaal wat niet zo fijn is, maar in elke stad heb je eikels rondlopen.

Dat er een probleem is is idd waar, zeker mbt een groep marokaanse jongeren die voornamijk provoceren om een reden te zoeken om met 10 man te meppen of andere rotzooi te trappen.

Maar afgezien daarvan is er denk ik niet meer risico voor geweld als in bijv Alphen of andere middelgrote steden.

Dat er hier een hoop zwarte kousen rondlopen is weer wel waar, maar ja ook dat zie je geloof ik zo'n beetje in alle steden met een dorpse mentaliteit. En die hoor je bijna niet, alleen zeer irritant in het verkeer

dinsdag 7 januari 2003 @ 17:52:16 #62
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_7759852
Ik woon mn hele leven al in Gouda, en heb het er erg naar mn zin. Er lopen wel inderdaad veel marokkanen/turken rond, maar dat is voornamelijk in Oosterwei. Zolang je niet naar ze kijkt(ernstig eigenlijk) is er niets aan de hand. Ik zit op een leuke school in een goede buurt, Gouda Noord, De Goudse Waarden (die al eerder genoemd is).

Dus al die vooroordelen over Gouda vallen echt wel mee. Het is niet erger dan in andere grote steden.

U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_7760687
Humor, die nick. Mini Suisse, daar haal ik ook altijd m'n patat..
quote:
Dat er hier een hoop zwarte kousen rondlopen is weer wel waar
Inderdaad, en op zondag word ik altijd vuil aangekeken door die pinguins als ik op mijn fietsje kom langsrijden. "Heiden!"
pi_7854008
- Neef bedreigt met IJspegel
- Andere neef bedreigt door een groep marokkanen
- Oma, 3 x ingebroken
- Andere Oma, Tas gejat en van fiets afgeduwt

Blij dat ik daar niet woon.

-=( [url=http://www.filmfreakz.nl]Bezoek FilmFreakz[/url] )=-
  zondag 12 januari 2003 @ 21:58:23 #65
42363 Dark.Angel
**I'll Put You In Line**
pi_7862737
naar gouda verhuizen is verhuizen naar het buitenland, sorry dat k t moet zegge maar t is wel zo...
He Who Walks In The Shadows Of The Night, Shatters To Dust In The Darkness Of My Light..
  zondag 12 januari 2003 @ 22:21:46 #66
44438 DrRude
Ska'd for life
pi_7863266
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 13:19 schreef basset het volgende:
Maar afgezien daarvan is er denk ik niet meer risico voor geweld als in bijv Alphen of andere middelgrote steden.
Hoezo Alphen... Daar gebeurt nooit ene reet, sterker nog, 10 jaar geleden was daar op zondag het zwembad nog niet eens open....

P.S. Hoe is het met de verbouwing, die ronding is gaaf!

zondag 12 januari 2003 @ 22:23:19 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_7863294
quote:
Op zondag 12 januari 2003 22:21 schreef DrRude het volgende:

[..]

Hoezo Alphen... Daar gebeurt nooit ene reet, sterker nog, 10 jaar geleden was daar op zondag het zwembad nog niet eens open....

P.S. Hoe is het met de verbouwing, die ronding is gaaf!

Kon jij toen al zwemmen dan?
  maandag 13 januari 2003 @ 01:08:29 #68
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_7866511
Even een reactie van een EX inwoner van Gouda.

Ik heb dus jaren in gouda gewoond en er is daar echt een heel groot probleem met de niet geintegreerde Marrokaanse inwoners die gewoon de sfeer compleet verzieken.

Dit is geen discriminatie maar een constatering, als de mods het hier niet me eens zijn moeten ze maar eens naar b.v. de raambuurt gaan en gewoon eens kijken hoeveel mensen daar s'morgens naar hun werk gaan, en of redelijk nederlands kunnen spreken, alsjeblieft mods neem geen kostbaarheden mee en ga met openbaar vervoer ( als je teminste geen aangifte wil doen op het politiebureau).
Je wilt niet weten hoeveel keer ze in m'n auto hebben ingebroken, om nog maar te zwijgen over de brand die ze veroorzaakt hadden tijdens het sleutelen aan gestolen brommers (ja ik had water en rookschade) en die eikels zijn niet verzekerd en hebben een uitkering dus...
lekker hoor Kon ik m'n eigen verzekering weer achterna zitten en maanden wachten op m'n geld

Het enige positieve aan dit geheel was is dat de dieven dus betrapt zijn, en helaas dezelfde dag weer op vrije voeten stonden bravo justitie van Neeeederland

Ook even een opmerkelijke constatering is dat ik een werkende Marokaanse buurman had die echt een schurfthekel had aan die K*T marrokanen die voor hem en andere goed willende Marrokanen het aan het verpesten zijn.

Je moet dus altijd naar het individu blijven kijken want er zijn zeker zeer geschikte mensen tussen te vinden.

Maar in gouda is het wel heel erg.

Ik ben dus echt blij dat ik nu in Hoofddorp woon in een wijk met alleen koopwoningen zodat ik gevrijwaard ben van de overlast van ........ jeweetwel.

Maar nu even ontopic als je een woning bij stolwijkersluis zoekt dan zullen de problemen meevallen want in die omgeving woont de probleemgoep niet.

"Censuur is de dood van de democratie"
  maandag 13 januari 2003 @ 12:22:00 #69
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_7870873
Haai Bix

ik ben laatst 's avonds in Gouda geweest, (centrum) en moest naar een cafe ergens achter het marktplein daar,
werd onderweg lopend 3 x aangesproken en achternagelopen door vervelende buitenlandse meneren, dus mij van lekker wijf tot kuthoer benoemden, maar verder vond ik toen ik eenmaal in het cafe was erg gezellig,
keurig opgevoedde jongens die vriendinnetje Ripley wel even van de parkeergarage naar het cafe wildden brengen, en keurige christelijke meisjes die aan het bidden waren in het toilet voordat ze bruut (bijna) genomen werden op de dansvloer

Ik kom je dus zeker een keer opzoeken

doei
pi_7871790
quote:
Op maandag 13 januari 2003 12:22 schreef Bolletje... het volgende:
Haai Bix

ik ben laatst 's avonds in Gouda geweest, (centrum) en moest naar een cafe ergens achter het marktplein daar,
werd onderweg lopend 3 x aangesproken en achternagelopen door vervelende buitenlandse meneren, dus mij van lekker wijf tot kuthoer benoemden, maar verder vond ik toen ik eenmaal in het cafe was erg gezellig,
keurig opgevoedde jongens die vriendinnetje Ripley wel even van de parkeergarage naar het cafe wildden brengen, en keurige christelijke meisjes die aan het bidden waren in het toilet voordat ze bruut (bijna) genomen werden op de dansvloer

Ik kom je dus zeker een keer opzoeken

lief van je, maar ik ben er uiteindelijk toch niet gaan wonen, hoor.
  maandag 13 januari 2003 @ 16:06:32 #71
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_7874951
Heya

Ik woon in Gouda... der is idd NIX te beleven... wil je een btje behoorlijk uigaan dan moet je naar Reeuwijk [20 min. fietsen...] maar daar is ook vrij weinig... Verder is de criminaliteit niet zo'n probleem... jah.... je moet ook niet rond middernacht door de crimineelste buurt gaan fietsen en dan nogal luidruchtig... dan vraag je erom Maarja.. als je van uhh "shoppen" houdt dan is Gouda wel een dope stad jah et centrum is opzich wel ok...
later

pi_7890547
quote:
Op zondag 12 januari 2003 22:23 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kon jij toen al zwemmen dan?

LOL

Deze week aan de plee beginnen

woensdag 15 januari 2003 @ 16:09:40 #73
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_7912272
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:13 schreef bixister het volgende:

[..]

lief van je, maar ik ben er uiteindelijk toch niet gaan wonen, hoor.

ik zal nog eens op je topic reageren
doei
pi_12452311
Oei... Ik woon mn hele leven al in Gouda (een schokkende 19 jaar...) en wel in de wijk Korte Akkeren... Tsja... wat kan ik er van zeggen... Veel aso's, refo's en murken... Een wonder dat ik nog zo normaal ben Op het Goudse accent na dan. En er is idd geen fuk te doen in Gouda!

Maarem.. TS, ik neem aan dat je er nu al woont! Hoe bevalt het leven in de getto?

vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:59:12 #75
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_12458613
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:03 schreef Elvi het volgende:
Oei... Ik woon mn hele leven al in Gouda (een schokkende 19 jaar...) en wel in de wijk Korte Akkeren... Tsja... wat kan ik er van zeggen... Veel aso's, refo's en murken... Een wonder dat ik nog zo normaal ben Op het Goudse accent na dan. En er is idd geen fuk te doen in Gouda!

Maarem.. TS, ik neem aan dat je er nu al woont! Hoe bevalt het leven in de getto?

Dan noem je ook wel een wijk. Er zijn genoeg leuke buurten als Plaswijck, kadebuurt, buurt rondom de Groen van Prinsterer singel die wel gewoon normaal/gezellig zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')