munt, heet water en honingquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:10 schreef mrcool het volgende:
Ik heb vandaag eens wat verse munt gekocht bij de Turkse winkel hier in de buurt. Heet water en suiker erbij en je hebt toch wel goede thee. Lekkerder dan gedroogde munt wat mij betreft.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het zelf bereiden van Marokkaanse muntthee?
Je hebt nodig:quote:
Die bolletjes groene thee heb ik hier nog wel liggen. Was er al achter gekomen dat dit goed te drinken is met wat gedroogde muntbladeren. Nu ik eens verse heb gepakt is me dit wel stukken beter bevallen eigenlijk...quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:37 schreef Windigo het volgende:
[..]
Je hebt nodig:
Groene thee (bij voorkeur bolletjes zoals chinese gunpowder dat je kan krijgen bij de lokale Marokkaan)
Verse muntblaadjes
Suiker of honing (ligt er aan wat je lekkerder vind, persoonlijk kies ik honing)
Theepot.
Kook heet water. Spoel de pot om met wat heet water. Neem 1 theelepel groene thee korrels en doe die met de munt en honing naar smaak in de pot. Laat ongeveer drie vijf minuten trekken (afhankelijk van hoe sterk je het wil), en schenk dan de thee in een andere pot want anders wordt het heel bitter door de gunpowder.
C1000?quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:10 schreef Adelante het volgende:
Iemand nog een goed adres voor sterrenmix thee?
Dus jij wilt alleen iets drinken als het niet te commerciel/apart is?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:45 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind muntthee altijd zo laffig smaken als er niet een tikkie gunpowder bijzitBovendien hebben al die hippe muntthee-dames op een terras de lol er een beetje afgehaald voor mij
Klinkt interessant!quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:36 schreef Adelante het volgende:
Oh, daar zit ik niet mee. Maar ik doel op de sterrenmix thee waar je tien jaar geleden stoned als een kanarie van kon worden. Niet die laffe zooi met een anijssmaakje
Ik heb idd ook een tijdje terug wat losse thee van Simon Levelt gekocht, echt heerlijk!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Vandaag even mijn slag geslagen bij Simon Levelt in Utrecht. Maar heb heb bij een paar standaard smaken thee gehouden.
Een chinese groen thee, een thee met jasmijn en een earl grey.
Ben benieuwd
hebben zij ook probeerpakketen ipv gelijk 100 gram thee?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:35 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik heb idd ook een tijdje terug wat losse thee van Simon Levelt gekocht, echt heerlijk!Ik heb de Ceylon orange pekoe genomen en iets van een Classic strong Earl grey ofzo. Echt super! Zoveel lekkerder dan thee uit zakjes!
![]()
![]()
Oh dat weet ik niet, ik heb gelijk maar 2 zakjes van 100 gram geprobeerdquote:Op zondag 7 februari 2010 02:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben zij ook probeerpakketen ipv gelijk 100 gram thee?
Ja toevallig heb ik die gisteren zien liggen! Kleine zakjes voor 1 euro met verschillende smaken, maar lang niet alle. Ik heb om te proberen chinese roos thee mee genomen, die ga ik straks proberen ben heel benieuwd!quote:Op zondag 7 februari 2010 02:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben zij ook probeerpakketen ipv gelijk 100 gram thee?
Niet bij alle filialen kun je scheppen. In utrecht en Eindhoven is alles voorverpaktquote:Op zondag 7 februari 2010 13:48 schreef maok het volgende:
Je kunt toch gewoon thee laten scheppen, dan kun je vast ook kleine hoeveelheden krijgen.
Ah, ik dacht dat het overal het zelfde was, dan hebben wij hier in Groningen geluk met een luxe filiaalquote:Op zondag 7 februari 2010 13:49 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Niet bij alle filialen kun je scheppen. In utrecht en Eindhoven is alles voorverpakt
Komt dat echt door het smaakje? Lijkt me niet...quote:Op zondag 7 februari 2010 14:01 schreef Roorda_Van_Genum het volgende:
Thee met een smaakje bevat minder schrikbarend veel minder anti oxidanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |