cmdquote:Op maandag 27 maart 2006 13:38 schreef c0nd0r het volgende:
Echt voor in DOS of WinXP CMD?
- edit -
Geen choice meer in XP CMD?En kun je niet gewoon Windows based doen dan? Een C# stukje is zo in elkaar geflanst!
nee want dan blijft hij pingen en tevens moet het mogelijk zijn om een ander webadres of ip-adres in te vullen zijnquote:Op maandag 27 maart 2006 13:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tis lang geleden voor me, maar kun je niet in notepad intoetsen 'ping IP-Adres' en save as xxx.bat?
Zo maak ik altijd batch-files naar ms-dos programma's op mijn PC..
Als je het echt als command prompt BATje wil moet je inderdaad die van qltel pakken! Anders moet je het maar zeggen draai ik zo een proggie in elkaar!quote:Op maandag 27 maart 2006 14:00 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
cmd
ik wil gewoon een stukje tekst in kladblok die ik op kan slaan als .bat
[..]
nee want dan blijft hij pingen en tevens moet het mogelijk zijn om een ander webadres of ip-adres in te vullen zijn
Dat kan alleen als er op die computer ook Choice.com aanwezig is en die zit standaard niet meer in 2k/XPquote:Op maandag 27 maart 2006 14:03 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
er moet gewoon een icoon op de desktop komen. Als je die klikt krijg je dan een dos(cmd) schermpje te zien waar je een webadres of een ipadres in kunt voeren en die wordt dan vervolgens gepingd.
nou ik had dus een tijdje geleden dit in elkaar geflansedquote:Op maandag 27 maart 2006 14:06 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dat kan alleen als er op die computer ook Choice.com aanwezig is en die zit standaard niet meer in 2k/XP
Dan kun je gewoon deze gebruiken inderdaad:quote:Op maandag 27 maart 2006 14:10 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nou ik had dus een tijdje geleden dit in elkaar geflansed
@echo off
c:\windows\system32\ipconfig.exe
@pause
die heb ik in kladblok gemaakt en opgeslagen als ipconfig.bat
als je daar op klikt komt er een dos schermpje met de ipconfig.
zoiets bedoel ik met dat ping gebeuren ook
1 2 | @pause |
maar ja dan moet ik toch weer uitvoeren gebruiken en dat wil ik dus niet. het moet alleen maar in de cmd schermpje gebeuren, maar goed ik kijk nog wel even verderquote:Op maandag 27 maart 2006 14:14 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dan kun je gewoon deze gebruiken inderdaad:
[ code verwijderd ]
Opslaan als ping.bat en die kun je dan via uitvoeren aanroepen als ping.bat fok.nl
Eventueel kun je achter %1 nog -t zetten zodat je hem zelf moet onderbreken met ctrl + c
Mên waarom zit je zo aan je CMD schermpje?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:27 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
maar ja dan moet ik toch weer uitvoeren gebruiken en dat wil ik dus niet. het moet alleen maar in de cmd schermpje gebeuren, maar goed ik kijk nog wel even verder
omdat ik dat wel stoer vindquote:Op maandag 27 maart 2006 14:27 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Mên waarom zit je zo aan je CMD schermpje?
Verhip!quote:Op maandag 27 maart 2006 16:18 schreef Wacka het volgende:
:start
cls
@set /p adrs=Geef naam:
ping %adrs%
@pause
@goto start
je bent geweldig! precies wat ik zoekquote:Op maandag 27 maart 2006 16:18 schreef Wacka het volgende:
cls
@set /p adrs=Geef naam:
ping %adrs%
@pause
@goto start
Vet!! Bedanktquote:Op maandag 27 maart 2006 16:18 schreef Wacka het volgende:
cls
@set /p adrs=Geef naam:
ping %adrs%
@pause