abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:37:02 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_37947260
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Ik dacht dat je je hele leven op een appel en een wortel moest leven Zijn er ook mensen die het zover laten komen dat ze twéé keer een maagverkleining moeten laten ondergaan? (of kan dat sowieso niet?)
Ik denk dat er inderdaad wel mensen zijn die zoiets vaker doen. Op het moment dat jij je maag laat verkleinen (dus alleen een stuk eraf en verder niets eigenlijk) en jij blijft gewoon zo dooreten zoals je altijd gedaan hebt (ervanuitgegeaan dat je eigenlijk altijd veeeeel te veeeeeel gegeten hebt) dan kom je ook echt gewoon weer aan na verloop van tijd en heb je dus best kans dat je opnieuw zo'n verkleining moet laten doen.
Bij enkel een maagverkleining is er namelijk niet iets wat ervoor zorgt dat je ook daadwerkelijk je eetgewoontes aanpast.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:19:03 #277
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37948741
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat er inderdaad wel mensen zijn die zoiets vaker doen. Op het moment dat jij je maag laat verkleinen (dus alleen een stuk eraf en verder niets eigenlijk) en jij blijft gewoon zo dooreten zoals je altijd gedaan hebt (ervanuitgegeaan dat je eigenlijk altijd veeeeel te veeeeeel gegeten hebt) dan kom je ook echt gewoon weer aan na verloop van tijd en heb je dus best kans dat je opnieuw zo'n verkleining moet laten doen.
Bij enkel een maagverkleining is er namelijk niet iets wat ervoor zorgt dat je ook daadwerkelijk je eetgewoontes aanpast.
Dan vind ik het wel érg makkelijk hoor en ethisch onverantwoord.
Het is niet zomaar even een ingreepje. Je zou je dan echt moeten realiseren dat het eerder uit de hand is gelopen en niet bij voorbaat al denken van: ach ik ga gewoon zo door en dan doe ik later wel weer eens een operatie.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:27:41 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_37949052
Tja, maar op het moment dat er geen goede screening plaatsvindt, heb je de kans dat mensen met een psychische stoornis een WLS ondergaan, terwijl ze psychische hulp nodig hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:09:39 #279
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_37954552
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 13:27 schreef Troel het volgende:
Tja, maar op het moment dat er geen goede screening plaatsvindt, heb je de kans dat mensen met een psychische stoornis een WLS ondergaan, terwijl ze psychische hulp nodig hebben.
Daarom was ik ook blij dat dat in Terneuzen bij mij wel is gebeurd.

Mijn maag blijft wel klein en ik vind dat niet erg nu tenminste nog.
pi_37956991
als je maag dan kleiner wordt, betekend dat dan ook dat ie eerder een signaal naar je hersenen geeft van "ik zit vol", en dat je dus geen honger hebt? Of blijft dat eigenlijk redelijk hetzelfde als voor de operatie?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:30:28 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_37957156
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:25 schreef teigan het volgende:
als je maag dan kleiner wordt, betekend dat dan ook dat ie eerder een signaal naar je hersenen geeft van "ik zit vol", en dat je dus geen honger hebt? Of blijft dat eigenlijk redelijk hetzelfde als voor de operatie?
Ligt eraan op welke manier je maag kleiner gemaakt wordt.
Ik heb zelf dat ïk zit vol"gevoel niet echt meer zoals het was, maar merk gewoon dat het eten langzaam richting slokdarm omhoog kruipt, hetgeen aangeeft dat mijn maag vol zit. Na verloop van tijd kon ik dat steeds eerder opmerken en nu weet ik eigenlijk al ruim van te voren dat mijn maag vol zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:44:12 #282
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37957629
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ligt eraan op welke manier je maag kleiner gemaakt wordt.
Ik heb zelf dat ïk zit vol"gevoel niet echt meer zoals het was, maar merk gewoon dat het eten langzaam richting slokdarm omhoog kruipt, hetgeen aangeeft dat mijn maag vol zit. Na verloop van tijd kon ik dat steeds eerder opmerken en nu weet ik eigenlijk al ruim van te voren dat mijn maag vol zit.
Maar dan geef je toch zelf toe dat je teveel at vroeger? Waarom is het dan niet mogelijk om vanuit jezelf te beslissen van dit is een normale portie en meer eet ik niet.
ada fare stop stalking me
  donderdag 18 mei 2006 @ 18:34:32 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_37959014
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:44 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Maar dan geef je toch zelf toe dat je teveel at vroeger? Waarom is het dan niet mogelijk om vanuit jezelf te beslissen van dit is een normale portie en meer eet ik niet.
Nou, ik weet niet hoe jij dat nu ziet, maar nee, dat geef ik dus niet toe.

Doordat mijn maag nu verkleind is (naast een darmoperatie, maar lees de topics door en je weet wat ik heb laten doen) zijn de "mijn maag is vol-seintjesgevers" niet echt meer werkzaam. Dit komt omdat mijn maag op een bepaalde manier is verkleind. Vroeger had ik wel degelijk dat ik dat signaal kreeg (ik kreeg echt niet meer dan twee normale borden eten weg, dus dat valt echt wel mee), nu heb ik dat signaal niet meer zoals vroeger.

Vlak na de operatie was het heel erg wennen wanneer ik vol zat, want ik kreeg dat signaal niet meer. Dat ontaardde in regelmatig overgeven na het eten, omdat je te veel at. Nu weet ik precies hoeveel ik kan eten, en kan dus stoppen voordat ik te vol zit. Meestal eet ik zoveel dat ik in principe nog een bakje yoghurt extra kan eten om helemaal vol te zitten, dat bakje neem ik 's avonds. EN ja, soms heb ik dan te weinig gegeten en lig ik 's nachts krom van de pijn zowat te janken omdat ik echt iets moet eten omdat mijn maag dan echt gewoon helemaal leeg is.


Overigens, op het moment dat je obesitas of morbide obesitas hebt, heb je ook daadwerkelijk meer eten nodig dan een gewoon persoon. Je verbrandt namelijk veel meer calorien. Dat zwaardere mensen dus meer eten wil helemaal niet zeggen dat ze te veel eten. Maar dat even terzijde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:17:58 #284
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_37960307
Ik heb een heel lang verhaal getypt, maar ik durf het gewoonweg niet te plaatsten door mensen zoals ivosnivo. Dan bedank ik er wel weer voor. Ik sla het wel op. Misschien dat ik het later nog eens plaats.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 19:27:16 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37960560
Dat vind ik heel erg vervelend Funnie, dat je door zoiets je verhaal niet kwijt kunt hier
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 mei 2006 @ 19:36:46 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37960935
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:17 schreef Funnie het volgende:
Ik heb een heel lang verhaal getypt, maar ik durf het gewoonweg niet te plaatsten door mensen zoals ivosnivo. Dan bedank ik er wel weer voor. Ik sla het wel op. Misschien dat ik het later nog eens plaats.
Heel erg jammer Funnie... Iemand als Ivosnivo denk de wijsheid in pacht te hebben, maar vergeet heel even dat ieder mens anders is... En zijn manier van reageren zegt meer over zijn 'nivo' dan over het jouwe of mijne...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:41:18 #287
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_37961133
Weet je wat het is, ik doe al een tijdje bewust niet mee in dit topic omdat ik 1 en al eigenlijk alleeen nog maar negatieve dingen heb. Het schrikt mijzelf af, en het schrikt anderen af. Het verhaal wat ik net typte was een reactie (niet discussie) op de discussie wat er gaande is. Maar dat van ivosnivo, nee dat gaat te erg beneden alle niveau! Ik wil hun niet in hun voordeel brengen met dat het niet goed is enzo. Ik heb er een paar uur over gedaan om het uit mijn vingers te krijgen.
En nog zegt het niet wat ik eigenlijk nou precies bedoel. Als dan iemand ertegen ingaat, kan ik mij niet verdedigen. En dat weet ik. Dus ik moet het dan maar zo laten denk ik.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik nu met spoed op de lijst sta voor de wondbreuk. Want de breuk begint erg groot en zeer vervelend/pijnlijk te worden. Zodat liggen de enige fijne houding is eigenlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 19:48:56 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37961480
Hopelijk ben je daar snel van verlost, Funnie, wat rot dat je zoveel pijn hebt!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37962470
Typisch

Willen alle klotelui nu gvd wegblijven uit dit soort topics met hun betweterige kutopmerkingen gevoed door onkunde en onnozelheid

Zo, dat moest ik even kwijt.

Funnie, wat kut om te horen dat het almaar slecht gaat, ik hoop elke keer weer op een positief bercichtje als ik je zie. Helaas, meis. Sterkte met de operatie en ik hoop dat ze je snel (en goed!) kunnen helpen En voel je niet bezwaard om 'ellende' te delen. Ik ken het gevoel waarschijnlijk wel een beetje. Toen mijn moeder een hersenbloeding kreeg waren er ook steeds mensen die vroegen hoe het ging, maar ik kon alleen maar 'slecht' zeggen. Op een gegeven moment ging me dat heel erg tegenstaan en hoopte ik maar dat z eniet zouden vragen hoe het ging. Nou ja, misschien niet te vergelijken, maar soms kan het je tegenstaan om steeds maar slecht nieuws te hebben. Maar daar kan jij niets aan doen en wij vinden het allemaal heel erg voor je. Duimen dat het straks beter gaat en een * dikke knuffel*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:27:05 #290
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37962992
Na ja laat dan maar, succes met afvallen allemaal
ada fare stop stalking me
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:41:35 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_37963557
Het leven met een wls gaat niet over rozen voor veel mensen en ik vind het ook goed dat zulke verhalen ook te lezen zijn. Maar ik snap dat je niet altijd wilt klagen ookal zien wij dat niet zo. Funnie sterkte en hopelijk word je snel geholpen.
  donderdag 18 mei 2006 @ 20:44:33 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37963646
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:14 schreef Isabeau het volgende:

Willen alle klotelui nu gvd wegblijven uit dit soort topics met hun betweterige kutopmerkingen gevoed door onkunde en onnozelheid
. Aanpakken die handel! Nee maar goed, er zijn genoeg topics waar je mensen met gewichtsproblemen kunt bashen en ze weten zelf ook wel dat ze hun voedingspatroon moeten aanpassen, duh. Lekker makkelijk als je zelf een spierbundel bent en blijkbaar geen behoefte hebt aan af en toe een snack. Gelukkig zijn wij mensen van vlees en bloed en eten wij ook nog andere dingen dan worteltjes en anabolen Over vooroordelen gesproken .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:02:34 #293
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37964292
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:44 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Aanpakken die handel! Nee maar goed, er zijn genoeg topics waar je mensen met gewichtsproblemen kunt bashen en ze weten zelf ook wel dat ze hun voedingspatroon moeten aanpassen, duh. Lekker makkelijk als je zelf een spierbundel bent en blijkbaar geen behoefte hebt aan af en toe een snack. Gelukkig zijn wij mensen van vlees en bloed en eten wij ook nog andere dingen dan worteltjes en anabolen Over vooroordelen gesproken .
Stop je dan ook even met mij te bashen? En ik snack best een keer op zijn tijd. En niet iedereen die met gewichtjes speelt gebruikt anabolen hoor, ik keur die zooi af.

Maar oke ik reageer hier niet meer enzo
ada fare stop stalking me
pi_37964382
Funnie, ik ben toch eigenlijk nog wel best benieuwd naar jouw verhaal, ik denk nog regelmatig aan je..

Kan ik anders ff mailen ofzo?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:39:12 #295
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_37966073
je mag me altijd mailen hoor teigan!

Mijn mail cq msn adres staat wel in mijn profiel. Ik ga nog ff verder denken of ik het plaats of niet.

Isa, ik ben idd bang voor ja het altijd zelfde antwoord te moeten geven het gaat niet goed.
Ik baal daarvan, ik wilde dat het beter ging! (Understatement! oid )
Kan niet zo goed tegen kritiek op dit moment, juist omdat hety zo slecht gaat. Vandaar mijn terughoudendheid om het te plaatsen. Niet alles is WLS relaterend en toch ook weer wel.

Ik denk nog even na, zit te denken om alles nog eens na te lezen, maar ben bang dat ik het dan weer helemaal niet meer durf te plaatsen. Dus zal het dan blindelings moeten plaatsen.

Rewimo, mijn arts vermoedt dat ijn darmen en of maag elke keer knel raak in mijn wondbreuk, vandaar dat het zo pijnlijk is. En liggen het fijnste is. Hij gaat proberen het via een kijk operatie te doen, maar de kans ik erg groot dat het alsnog gewoon open moet ivm verklevingen. Ik scheit 10.000 kleuren stront van angst! Zie er zooo tegen op om weer geopereerd te moeten worden, en vooral na de laatste keer ben ik er heel erg bang voor. Heb nu niet echt de behoefte aan die verpleging van de laatste keer. Heb me voorgenomen dat zodra ik op de benen sta, de benen dus ook weer neem. Maar dat weten ze daar nu ook. Dat heb ik duidelijk gemaakt bij opname gesprek (die krijg je tegenwoordig van te voren!) En niet door verplegend personeel van afdeling? Nah ja ik vond het best op dat moment. Binnen nu en 3 weken moet ik wat horen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 21:45:22 #296
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37966354
Dat was hier ook, zo'n opnamegesprek van tevoren (toen mijn nagel eraf moest). Kennelijk standaard tegenwoordig. Eén ding scheelt: je wordt flink mondig door alles wat je meemaakt. Ik wens je alvast heel veel sterkte, meld je het even als je opgenomen wordt? Hier of via msn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:52:22 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37966759
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Stop je dan ook even met mij te bashen? En ik snack best een keer op zijn tijd. En niet iedereen die met gewichtjes speelt gebruikt anabolen hoor, ik keur die zooi af.

Maar oke ik reageer hier niet meer enzo
Waarom denk je dat ik over anabolen begin Weet je ook eens hoe het voelt als mensen over je generaliseren.

Maar doei
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:24:30 #298
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_37968671
als je een Psychische stoornis hebt, hoeft het geen reden te zijn om de band of een WLS niet te krijgen. Ik zelf heb een behoorlijk groot verleden en heden wat psychiatrie. Maar heb dat nooit ontkent en ben heel open geweest bij de psychiater. Ik ben en blijf een emo eter. Ik denk persoonlijk dat je er nooit af zult komen. Allleen zult leren het binnen de perken te houden, of proberen te houden. Dat ik open kaart heb gespeeld en ze alle info van mij hebben mogen opvragen hier, is dus alleen in mijn voordeel geweest. Psychiater vond juist, dat ik die kans verdiende! Om mij uit de cirkel te trekken waar ik op dat moment zat. Het is maar hoe de psychiater het interpreteerd denk ik. Dit was voor mij een volslagen vreemde psychiater btw. Die wel mijn info bij de mijne heeft weg gehaald na ons gesprek. Dit was voor mij het meest zenuwslopende aan het hele traject.

het is dus niet zo dat per definitie mensen met een psychische stoornis absoluut niet geopereerd mogen worden. Maar ik heb wel extra begeleiding nodig. En die krijg ik! En eerlijk gezegt, heb ik het nu ook heeeeeel erg hard nodig! Echt heel erg nodig, maar dat is niet zo raar denk ik na alles wat er is gebeurt.

Mensen zeggen, ja hey lekker makkelijk doe mij ook zo'n band (dat is me wel eens gezegt) Snappen echt niet wat het inhoudt. Ik ben erg veel afgevallen met de band, maar dat was omdat ik meer spuugde dan kon eten, en als gevolg daarvan die band erosie (maagzweertjes) bij de band kreeg.

Ik heb tot een paar maand geleden constant gezegt, als ik het overnieuw moest doen met de wetenschap wat ik nu weet zou ik het zo overnieuw doen. Nu zul je mij dat niet meer zo snel horen zeggen trouwens. Is het dit het allemaal waard geweest? Het is dubbel, mijn gewrichtsklachten zijn erger geworden, terwijl ik juist daarvan af wilde. Maar dat komt omdat nu is gebleken dat ik fibromyalgie heb. Maar aan de andere kant,. Hoe erg zou het nu geweest zijn zonder de operatie? Dus die extra kilo's op mijn gewrichten. Ik denk nog erger. Pfft tis zo moeilijk uit te leggen.

Ik heb de discussie wel meegelezen, en ja ik heb mij aangevallen gevoeld. Deels ook door mijn eigen twijvel. Dor mijn eigen gevoel van ik doe het toch fout. Want mensen met psychische dingen....Ik ben ondanks alles, gelukkig wel weer een beetje afgevallen. Ik sta nu op de spoed lijst voor de operatie sinds gisteren de wondbreuk wordt te erg. Er wordt mij zelfs gevraagt wanneer ben je uitgeteld? Ehm, ik ben niet zwanger. En dan zit die zwangerschap wel heeeel erg hoog. Want de onderbuik is plat. Maar als ik wat langs aan heb zie je dat dus niet.

maar spijt heb ik trouwens (nog?) niet! Maar wel de angsten wat gaat er mij nog meer gebeuren? Wanneer is het goed? VitB12 keldert omlaag. Daar ga ik straks spuiten voor krijgen. Ijzer is gelukkig weer wat gestegen. Maar hoe zit het na deze operatie? Elke operatie kost me meer herstel tijd, wat op zich niet vreemd is, operatie nummer 7 in 2,5 jaar tijd! Reumatologe zegt ook, dat door de fibro het herstel ook elke keer weer langer gaat duren en ik er slechter uitkom dan ik erin ga. En dat vind ik een niet zo'n prettge gedachte. Want ik heb er nog minimaal 2 te gaan...

Oh ja, grotere magen krijgen, kan ook zonder je te overeten. Ik had na 4 weken alweer een te grote maag. Terwijl ik 3 weken van die 4 niet heb kunnen eten! Maar dat gaat waarschijnlijk allemaal samen met de fibro en hypermobiliteit. Alles rekt heel erg uit bij mij. Mijn huid, waarschijnlijk dus ook ingewanden die weer uitzakken. (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) maar goed. Het is allemaal gegis, want niemand weet wat zeker daarover maar het is wel bekent met mensen die hypermobiliteit hebben rare problemen kunnen hebben. En ik zit raar in elkaar wat dat betreft.

Heeeel lang verhaal maar wilde dit toch wel kwijt! Bedankt dat jullie ook aan mij dachten tijdens deze discussie. Ik vind het altijd moeilijk om mee te gaan in discussies omdat ik nooit weet hoe ik mijn gevoel moet verwoorden. Maar mensen die luk raak veroordelen, dat doet pijn! Err gaat zo'n lang proces aan vooraf, en er zijn zoveel risico's die zelfs de dood tot gevolg kunnen hebben! (maar dat heeft overwicht zelf ook!) Kiezen uit 2 kwaden! Daar kwam het voor mij toen op neer. Ik heb hiervoor gekozen. Of het, het juiste was? Ik weet het nu nog niet.

Ik ben 43,5 kilo minder nu. Maar oh my, ik ben doodongelukkig op dit moment! Of het hier door komt? Of gewoon mijn depressie heel erg is op dit moment. Of omdat ik zoveel dingen aan mijn hoofd nu heb en dat alles in combinatie mij zo ongelukkig maakt? Wie zal het zeggen. ik denk een combi van alles door elkaar. Maar ik hoop vooral dat ik hier snel door heen kom! Want dit gaat gewoon niet goed.
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:25:19 #299
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_37968735
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 mei 2006 @ 22:34:56 #300
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37969328
Funnie, en dan zeggen ze nog dat een WLS makkelijk is... yeah right. Zeker in jouw geval is het beslist niet de weg van de minste weerstand. En ik heb er bewondering voor dat je je verhaal nu toch hebt geplaatst Dikke voor jou en ik hoop en duim dat je snel en grondig van je problemen af wordt geholpen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')