1. Koeler draaid gewoon, is een oude PIII op 1ghzquote:Op zondag 26 maart 2006 21:57 schreef Willaaam het volgende:
Hmm, dat is wel maf. Het is bijna altijd de volgende zaken, in volgorde van belangrijkheid:
Met stip op 1) Processor te warm door versleten koeler in oude krakken
2) Voeding naar z'n grootje
3) Geheugen stuk
4) Conflicterende hardware
5) Brakke, brakke, brakke drivers.
quote:Op zondag 26 maart 2006 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
memtest86 booten/runnen
1. Prima.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:03 schreef typhoon het volgende:
[..]
1. Koeler draaid gewoon, is een oude PIII op 1ghz
2. hoe is dat even simpel te testen?
3. Heb op het moment geen pc klaar staan waar ik de andere reepjes in kan testen dus weet ik niet.
4. alles wat uit kan staat uit
5. na een format?
Ik heb alleen dat driver er niet voor staan.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:00 schreef murp het volgende:
hahah dat heb ik ookik zal effe een screenshot opzoeken...
[afbeelding]
deze?
zie ook: PC Crash Help
Ik ga is even kijken of ik nog een voeding heb liggen die ik er op kan aansluiten. En daarna of dat bios ding werkt.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:21 schreef Willaaam het volgende:
[..]
1. Prima.
2. Niet, je hebt een andere voeding nodig
3. Dat is lastig... maar als een willekeurig ander reepje wat je hebt liggen de melding niet verhelpt, dan zal dat het probleem niet zijn
4. Dat is het dan ook niet.
5. Uiteraard gaat die reden hier niet op
6. Wat je nog even zou kunnen doen is in je bios processor cache en/of external cache uitgooien. Daar wordt ie GRUWELIJK traag van, maar dat geheugen kan ook stuk.
Das ook niet best...quote:Op zondag 26 maart 2006 22:40 schreef typhoon het volgende:
Ik zie nou trouwens tijdens het booten dat er 4 oppareten po IRQ11 zitten.![]()
En dat is zeker niet even met een schroevendraaier te fixen he.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:55 schreef DABAMaster het volgende:
dat heb ik ook eens gehad bij een asus mobo, toen was er een van mn bridges stuk.
Leg me dan is uit waarom het door memtest komt?quote:Op zondag 26 maart 2006 22:58 schreef Virus3000 het volgende:
ligt waarschijnlijk aan je geheugen idd....
Vaak moet je memtest een paarhonderd keer laten draaien voordat er een fout uitkomt. Geheugen kan stuk zijn, maar dat hoeft niet zoals bij harde schijven in te houden dat er een concrete bad sector is. Een gedeelte kan ook weigerig zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:01 schreef typhoon het volgende:
[..]
Leg me dan is uit waarom het door memtest komt?
Hmm, paar honderd keer? Dan duurd een nacht.quote:Op zondag 26 maart 2006 23:02 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Vaak moet je memtest een paarhonderd keer laten draaien voordat er een fout uitkomt. Geheugen kan stuk zijn, maar dat hoeft niet zoals bij harde schijven in te houden dat er een concrete bad sector is. Een gedeelte kan ook weigerig zijn.
Jep, dat klopt. Dat duurt een nachtquote:Op zondag 26 maart 2006 23:04 schreef typhoon het volgende:
[..]
Hmm, paar honderd keer? Dan duurd een nacht.
Ik ram ze wel even in mijn eigen pc dan.
Als ze dan werken dan geloof ik het wel...
heb m teruggebracht en omgeruimd: probleem opgelostquote:Op zondag 26 maart 2006 22:58 schreef typhoon het volgende:
[..]
En dat is zeker niet even met een schroevendraaier te fixen he.
Ik weet niet, maar ik let ff op. Mijn computer kreeg gisteravond ook kuren met die foutmelding en nu doet ie het weer.quote:
andere installatie cd?quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:29 schreef typhoon het volgende:
En als dat niet werkt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |