quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:56 schreef Space-Chinees het volgende:[..]
Het stomme is , 1 of 2 dagen voordat ik jouw bericht hier las, had ik al 3 van me oude spelers op de Transferlijst gezet. Best wel domme fout. En dan nog wel voor een bodemprijs van 0.
Maar ik dacht geen probleem, ik koop ze zelf wel weer terug.
Nu lopen de biedingen steeds aardig hoog op.
Heb nu mn laatste boden op me eigen spelers geplaatst, hopen dat het daarbij blijft.
Met verlies van paar duizend euries.
Maar goed, beter dat ik nu in het begin leer van deze fouten, dan later in het spel.
Me lesje nu is, niks overhaast meer doen.
Alles wat bij mij ((ook?) divisie 12) minder dan 2 sterren haalt, dat is de moeite niet waard.
Speel je oefenpartijtjes uit bij clubs uit veel hogere divisies. Resultaten hebben geen invloed op je spelers en de teamgeest, maar de inkomsten die je krijgt ervan liggen een stuk hoger dan wanneer je oefent tegen een lager team (inkomsten van vriendschappelijke wedstrijden worden 50/50 gedeeld, of je nu thuis of uit speelt).
En probeer niet 20k per week aan je jeugdopleiding uit te geven. Dat hou je gewoon niet vol. Gewoon 5k en wat geduld hebben.
Fouten die ik heb gemaakt:
- 20.000 per week uitgeven aan de jeugdopleiding
- In 't begin heel veel spelers ontslaan, nieuwe gekocht die een stuk slechter en onervaren waren omdat ik gewoon nog geen ervaring had in wat ik moet kopen. (Kijk ook even de laatste wedstrijden die een potentiele aankoop heeft gespeeld na, niet alleen stats). Hierdoor moest ik m'n sterspeler verkopen waar ik nu best spijt van heb, ondanks dat het 250k opleverde.
- Telkens wisselen van training
- Kiezen voor een opstelling met 3 middenvelders, terwijl het middenveld het belangrijkste is
- Veel geld in jonge spelers steken zonder een bepaalde trainingsmethode in het achterhoofd. 17/18 jaar en 2x "redelijk", ik haalde 'm meteen
![]()
Daardoor heb ik nu een schuld van 185000 die ik nu week na week met een paar duizend euro terug weet te brengen. Gelukkig word ik waarschijnlijk kampioen en heb ik de topscorer in huis (tenzij er gekke dingen gebeuren, 6 goals inlopen in 2 wedstrijden), waardoor ik aan het einde van het seizoen op 110000 uit kom, maar daardoor kan ik nu dus niet meer doen wat ik eigenlijk zou willen doen: switchen naar 3-5-2 met veel jonge spelers op het middenveld, en dan trainen op positiespel. Nu moet ik 't met wat oudere spelers doen.
[ Bericht 47% gewijzigd door twi op 28-03-2006 19:55:49 ]