ik heb gewoon een verloopje van 6,3 mm naar 3,5 mm !!quote:Op zondag 26 maart 2006 13:12 schreef Tobbes het volgende:
Maar oke, met welke kabel sluit ik mijn verster op mic ingang van laptop aan?
Okquote:Op zondag 26 maart 2006 13:12 schreef no1uknow het volgende:
Audacity gebruik ik ook.
Maar ik heb het ook/vooral over apparatuur.
Want de microfoon van mijn webcam is natuurlijk niet zo geweldig.
In principe wel, maar dat zou ik niet bij een dure geluidskaart doen. In principe zijn de impedanties van een gitaar en een geluidskaart (line of mic in) niet op elkaar afgestemd. Dus officieel moet er nog een DI box tussen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:21 schreef Tobbes het volgende:
Kun je je gitaar eigenlijk rechtstreeks op een pc aansluiten? Dat je deze bij wijze van spreke als versterker gebruikt?
quote:Op zondag 26 maart 2006 13:22 schreef BUG80 het volgende:
[..]
In principe wel, maar dat zou ik niet bij een dure geluidskaart doen. In principe zijn de impedanties van een gitaar en een geluidskaart (line of mic in) niet op elkaar afgestemd. Dus officieel moet er nog een DI box tussen.
quote:Op zondag 26 maart 2006 13:25 schreef no1uknow het volgende:
Maar zijn er ook mogelijkheden zonder microfoon?
zo ja? wat heb ik dan nodig
PC ---- Versterker(+pedaaltjes enz) ----- Gitaar
wat moet waar tussen?
Behringer UB 1002, prima dingquote:Op zondag 26 maart 2006 14:06 schreef no1uknow het volgende:
Kan ik dit als mixer gebruiken?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Ja dat kan. Tussen een mixer en een PC hoeft overigens geen DI box. Tussen een gitaarversterker en de mixer ook niet (mits de gitaarversterker een normale line-out heeft).quote:Op zondag 26 maart 2006 14:06 schreef no1uknow het volgende:
Maar als ik nou 3 gitaren en een microfoon wil aansluiten?
gaat het dan zo:
PC --- DI Box --- Mixer (dus voor de gitaren enz en als geluidsoutput gewoon de versterker.) dat ik de PC dus alleen gebruik als ik dingen wil opnemen.
is dat mogelijk?
zo ja? met welk spul?
Kan ik dit als mixer gebruiken?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=UB1002
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |