abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36367423
Ik heb komende week tentamens.

Ik was van plan gistermiddag te beginnen met leren (eerder kon niet ivm vele practica/reports deadlines)
Dat is niet gelukt. Want ik ging andere (minder belangrijke) dingen doen.

Vandaag dan maar.
Weer niet gelukt. Ik ging loos internetten in plaats van studeren
En elke keer als ik net weer in de boeken zit... kom ik op het fantastische idee om even m'n mail te checken. Of kijken of er nieuwe RSS berichten zijn. Of stofzuigen...

Conclusie: ik vertoon studieontwijkend gedrag.

Vertel hier hoe je SOG kunt voorkomen.
BVD.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 26 maart 2006 @ 00:16:31 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_36368675
Internetkabel eruit trekken en aan een vriend/buur/ouders geven en zeggen dat ze het niet terug mogen geven tot je tentamens voorbij zijn. Heb ik een keer gedaan en werkte best goed.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 26 maart 2006 @ 00:53:49 #3
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_36369457
Jezelf voor zo'n keuze stellen dat alles beter is dan niet te leren.

Richt een kamer in met alleen een stoel, bureau en leerstof en laat in de omringende kamers bloeddorstige leeuwen los. Dat zal vast helpen. Rrrrauw!! Das de kracht van de postbank
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_36370644
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_36370832
Ik heb het ook. SOG zuigt, maar ik doe er wel aan...
  zondag 26 maart 2006 @ 03:46:24 #6
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36370870
Ik ben de ultieme SOGkoning. Ik kan NIET leren thuis. Zelfs wanneer ik alle druk op m'n schouders heb kan misschien 5 minuten op de bank leren voordat ik denk 'wat zou nol van teleshopping vandaag in z'n shop hebben' of 'misschien heeft er iemand gereageerd in het topic over het saaiste soort van kamerplant'. Daarom sluit ik mezelf inmiddels zo vaak als mogelijk op in de filosofiebibliotheek (even doorlopen bij de OMHP). Het is daar zo rustig en saai dat ik onmogelijk afgeleid kan worden, en zodoende doe ik alsnog iets.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_36370949
Die Filosofiebibliotheek ken ik ja. Goed idee.
  zondag 26 maart 2006 @ 03:59:28 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_36370973
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Die Filosofiebibliotheek ken ik ja. Goed idee.
Ik wil niet dat het daar te druk wordt (over 1,5 jaar is iedereen daar welkom, ik moet daar eerst nog m'n masterthesis schrijven), maar het is echt ideaal. Er is bijna niemand, en er hangen allerlei foto's aan de muur van filosofen, die iets lijken te zeggen als 'als je net als ons wil worden moet je hard leren, jongen'. En de enorme trap (die je iedere keer op en af wil gaan als je wat te eten of drinken wil halen) schrikt hopelijk genoeg mensen af.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_36371031
Haha, klopt ja. Die is wel vijf verdiepingen ofzo. Maar ik zit vaak in het Bushuis, of ik studeer gewoon achter die computers

Nadeel van die computers is dat ze soms erg af kunnen leiden. Maar soms is het na een uur leren wel weer ff chill om even fok te checken ofzo
  zondag 26 maart 2006 @ 16:26:23 #10
51837 klnvntrbyt
Enlighten Me
pi_36380330
Fuck! Weer veel tijd verspild met SOGen.

Ik heb vanmorgen nog redelijk kunnen leren (ondanks dat ik een uur minder heb ivm zomertijd), maar net heb ik gewoon even twee uur rondgehangen op de site van een een informatieve encyclopedie.

Voorbeeld van een informatief artikel over bier.

De tentamens gaan overigens niet over bier (jammer, net nu ik er veel over heb geleerd).
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 26 maart 2006 @ 16:32:22 #11
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_36380476
Ja, daar heb ik ook wel eens last van. Bij mij is het echter meestal zo dat ik ook met slecht leren een goed cijfer haal, geen problemen dus. Als je in de normale les maar een beetje aan opletten doet enzo, komt t wel goed.

Mijn SOG-tips:
  • Aan tafel gaan zitten met alle boeken die je door moet werken
  • Snoeptrommel ernaast met vooral Engelse drop
  • Leren en asociaal veel snoep eten
  • Je geen zorgen maken over je cholesterolgehalte

Succes
  • Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
    pi_36380910
    Ik vreet me altijd vol met chocolade bij het leren. Heerlijk op mn 2 persoonsbed liggen, boeken overal en nergens, wat aantekeningen papier erbij etc.
    Op mn studnentenkamer werkt dat wel, bij mn ouders niet
      zondag 26 maart 2006 @ 20:18:22 #13
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_36386410
    Herkenbaar topic
    Ik heb wel even de TT wat verduidelijkt.

Op de een of andere manier schijnt dat eten inderdaad goed te helpen, misschien omdat je dan meer energie of suikers ofzo in je lichaam hebt waardoor je je beter kan concentreren?
    Bij mij werkt het vaak om niet alleen een plek op te zoeken waar ik geen afleiding heb (wat erg moelijk is als je een verslag moet uittypen ofzo) maar ook dat ik mezelf heb overtuigd dat het belangrijk is dát ik het ga maken.
    Wat ook heel goed werkt is elk kwartier in een zinnetje opschrijven wat je het afgelopen kwartier hebt gedaan. Na twee uur SOG'en ga je je kapot schamen voor dat lijstje en ga je snel aan de slag
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
    pi_36386459
    ga leren, in plaats van een topic te openen
    pi_36386517
    * Quinazoline SOGt.
    Morgen middag tentamen, en hoewel ik dacht dat ik het wel aardig doorhad viel het toch weer tegen. Nu zoek ik naar medelijden op Fok!, hoewel ik dat eigenlijk niet verdien.

Wat doe ik hier?
    Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_36386724
    Ik print alle titels van paragrafen uit. Op ieder a4tje komt 1 titel te staan. Dat stop ik in een map en dan ga ik die hele stapel volschrijven met dingen die ik nog niet weet.

Duur werk, zoveel printjes, maar op een of andere magische manier werkt het bij mij.

Let ook op op welk moment van de dag je het beste leert. Dat is voor iedereen persoonlijk. Ga dan studeren in die tijd en besteed die andere tijd aan iets minder belangrijks.
    pi_36386784
    quote:
    Op zondag 26 maart 2006 20:18 schreef Litso het volgende:
    Wat ook heel goed werkt is elk kwartier in een zinnetje opschrijven wat je het afgelopen kwartier hebt gedaan. Na twee uur SOG'en ga je je kapot schamen voor dat lijstje en ga je snel aan de slag
    Daarvan zou ik eerder depressief gaan fokken.

"Ach en wee, heb ik zo weinig gedaan, wat een loser ben ik ook. Het heeft geen zin."
    pi_36386963
    Ik verschans me altijd in de UB. Ik kan thuis ook geen 5 minuten geconcentreerd werken.
    pi_36387185
    Ik heb vrijdag trouwens wel samen met een vriend oude tentamens zitten oefenen. Dat helpt wel, want als ik dan niks doe, zit ik ook ZIJN tijd te verdoen en dat kan ik dan nog net wel opbrengen (om dat niet te doen dus he). Maar tegelijkertijd iets lezen/doornemen etc wordt echt niks helaas.
    pi_36387428
    Ik ga morgen ook maar naar de UB denk ik. Dit is echt hopeloos.
    pi_36387470
    Wat een hoop studeren, sog'en en dat soort topics trouwens op dit moment. Zou studerend Nederland komende week tentamens hebben ofzo?
      zondag 26 maart 2006 @ 20:56:44 #22
    128337 Eland
    I'm a middle-aged kid
    pi_36387594
    Ja, ik denk het wel. Ik heb ook last van SOG. Meestal beloon ik mezelf na 5 bladzijden lezen met een half uur Internetten
      zondag 26 maart 2006 @ 20:58:49 #23
    51837 klnvntrbyt
    Enlighten Me
    pi_36387657
    Ik denk dat ik morgenochtend heel vroeg de trein pak en in de trein ga leren en vervolgens een ondergrondse UB annex studiecentrum* opzoek om daar verder te leren...

* Dat is dus niet in het psychologie gebouw, want anders raak ik alsnog afgeleid

[ Bericht 26% gewijzigd door klnvntrbyt op 26-03-2006 21:08:16 ]
    pi_36387899
    Ja, iedereen heeft tentamenweek. Haha.
      zondag 26 maart 2006 @ 21:12:24 #25
    140365 Keileweg-ethicus
    Groot en zelfbenoemd denker
    pi_36388084
    Ik heb over twee weken proefwerkweek (iets lager en vast rustiger dan tentamenweek), maar ik moet nu al beginnen omdat ik het weekend voor de pwweek wil gaan klimmen in de Ith (Duitsland)...
    Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')