Ik ben nieuw in dit forum, en volg zo het een en ander. Ik vraag me af of er users zijn die net als ik kattengek ben?
Ik heb namelijk, naast 8 tamme ratjes, 2 katten. 1 blauwe pers (Don) van 12 jaar (uit het asiel)en een Ragdoll-kitten van 6 maanden (Chelsea). Met haar ben ik al naar 2 shows geweest, en a.s. zondag gaan we weer, naar Den Bosch.
Ik ben aan een Ragdoll gekomen nadat ik vorig jaar een stukkie gelezen had over deze kat. Uiteraard zeer opvallend dat ze zich helemaal slap houden als ze opgepakt worden, maar vooral hun karakter sprak me onwijs aan. De vriendelijkheid zelve, trouw, lief, aanhankelijk, volgen je overal in huis, zachtaardig, opgewekt en vol vertrouwen. Juist door dat laatste zijn het ideale binnenkatten. Ze zouden buiten namelijk door hun ongelovelijk goede vertrouwen met iedere vreemde meelopen, of zichzelf in de problemen brengen omdat ze honden bijvoorbeeld niet bedreigend vinden.
Ik was na het lezen van dit stukje helemaal verkocht, en ging op zoek naar meer info op internet enzo. Zo moest ik me laten inschrijven op een wachtlijst, want er is meer vraag dan "aanbod". Ik dacht dat dat nog wel een tijdje ging duren, maar na een paar maanden hadden we al geluk. Er was een sealpoint Ragdollpoesje van fokkwaliteit geboren, iets wat we heel graag wilden. We zijn onwijs trots op haar! Chelsea won gelijk op haar eerste show al een prijs
Momenteel zijn we bezig met het opzetten van een cattery en dat gaat allemaal voorspoedig.
Ook heb ik een eigen mailinglist opgezet, de eerste en enige Nederlandse, over Ragdolls (=ragdolls4ever). Momenteel ben ik ook bezig met het maken van een website, een deel is af, zie http://go.to/r4e hier kan je onder "Ragdolls" al heel wat info vinden van de Ragdoll. Verder ben ik ook nog webmaster van de NKFV (http://www.nkfv.nl) en moderator van een ratten-mailinglist.
A.s. zondag, 3 okt. staan we met haar ook op de show, die wordt gehouden tijdens De Nationale Dierenshow '99 in de Brabanthallen Den Bosch. Op die dag is namelijk een Ragdoll-special, dus ik zou zeggen: kom kijken! Verder is er alles, maar dan ook echt alles te zien en te beleven op dierengebied. Er zijn ook hondenshows, kamelen, frattenraces etc. etc. etc. Alles dus...
Niet helemaal nieuw meer in dit forum, wel nieuw in dit gedeelte ervan, maar als dierenliefhebster kon ik het niet laten om even te reageren.
Ik ben zelf in het bezit van een golden retriever (Timber) en een kat. (Gizmo)
Voorheen had ik ook nog tamme ratten en een fretje genaamd Dibbus. De fret is helaas twee jaar geleden overleden, maar ik mis em nog elke dag.
Gelukkig gaan kat en hond prima met elkaar om. Zalig om te zien. Ze slapen samen en de grootste hobby van Gizmo is Timber van boven tot onder wassen, want van schoonhouden heeft Timber in elk geval nog nooit gehoord.
Oh ja, Gizmo is trouwens gewoon een vuilnisbakkie van twee jaar oud.
Toevallig moeten ze vanavond allebei naar de dierenarts: een voor de jaarlijkse prik en de ander vanwege een voedselallergie (vermoedelijk) waarbij hij allemaal uitslag heeft gekregen.
Ik ben ook gek op lezen over katten, heb thuis aardig wat boeken maar ook de boekjes van Jos Brink over Zwartje en Pimmetje heb ik indertijd verslonden.
Overigens vind ik de nieuwe reclame voor het asiel (gesteund door Whiskas) fantastisch! Inderdaad wordt de kat in deze spots afgebeeld, zoals hij daadwerkelijk is.
Ook bij andere spots (vooral met kittens) zit ik purrrrend voor de TV (op de een of andere manier vind ik het dan zo lief, dat ik er geluid bij MOET maken!)
Het liefst zou ik elke asielkat in huis nemen. Ik weet wel, als ik ooit een hoop geld win zeg ik mijn baan op en start ik een kattenpension annex -asiel.
Dierenshows vind ik zielig.
Verder ben ik lid van PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) en het IFAW (International Fund for Animal Welfare), eet maximaal 2 x per week vlees (alleen scharrelvlees) en draag nooit bont (maar wie doet dat nog wel he?).
Dieren doen mij meer dan mensen omdat wij zo sterk negatief ingrijpen in hun ecologisch systeem en omdat ze over het algemeen van ons afhankelijk zijn.
Ik heb ook jarenlang op een flat gewoond en mijn katten wilden ook niets liever dan op het balkon zitten. Nu woonde ik op de eerste verdieping, dus vallen maakte ik me niet zo druk om, maar wel om die drukke verkeersweg een klein eindje verderop. Gaas is weliswaar geen mooie (en brandveilige) oplossing, maar misschien wel de enige (want katten vastmaken aan lijntjes is nog veel gevaarlijker voor de kat). Succes met het vinden van een oplossing.
Onze vorige kat is van drie hoog gevallen zonder schade.
Katten roeleren!
de groeten en veel liefs aan Pino dus!!
kusjes!
Eh....wat vinden jullie van mijn foto?
Eh, ik zal maar niet met de eer strijken, DANNY HEEFT HET GEDAAN!
Daarom dit gedichtje!
Al heeft Danny het nog zo druk,
hij helpt CAT dat scheelt hem geen ruk.
CAT is Danny erg dankbaar,
want dankzij hem is haar foto toonbaar.
Dus schreeuw ik nu van alle daken,
DANNY is GEWELDIG!
Bij mij is het al een paar dagen mis, ik snap er niets van, alleen op de eerste dag werkte mijn foto.... Ik heb er niets aan veranderd en ook de site werkt gewoon, ikke echt niet snappuh hoor...
maar ja, zo te horen ligt het aan mij...
but tnx voor de tip anyway!
Sorry, but we do not allow linking to any files on the Crosswinds server except for our members HTML
files. Linking directly steals bandwidth and is very inconsiderate of our members. If you want to link to
the sites on Crosswinds, link to their main page or any html file in their account so that their site gains
attention and visibility on the Web.
Waar kan je allemaal aan merken als een kat zich ongelukkig voelt of niet genoeg aandacht krijgt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |