abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36360179
IK wou gewoon even zeggen dat het geen stof is maar een kras op de sensor.
Ik krijg het maar niet weg .
M'n pa heeft gekeken en zegt dat het een kras is
Ik heb alles geprobeerd . Het is nog niet weg .

[ Bericht 12% gewijzigd door minolta op 26-03-2006 12:43:05 ]
pi_36360339
(zie verbaggerd topic: Ik hoop dat het geen kras is !)

Kut voor je.

[ Bericht 3% gewijzigd door RonaldV op 25-03-2006 20:53:14 (ietsje aangepast) ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:40:27 #3
92279 N.icka
Windforce 11
pi_36360493
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_36360592
Daar heb je dus garantie voor
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:45:28 #5
40714 Subhuman
Televised confession
pi_36360608
Gauw een slotje voor dit topic weer verbaggerd wordt.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:54:38 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36364317
Opgeschoond en weer open om de TS van advies te kunnen dienen. Baggeraars wordt geadviseerd om een nuttige tijdsbesteding buiten FOT te zoeken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36365120
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 18:44 schreef existenz het volgende:
Daar heb je dus garantie voor
als jij aan kan tonen dat de schuld bij de fabrikant ligt wel ja
heb je er al over nagedacht hoe je dat gaat doen?
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_36365605
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:24 schreef lostminds het volgende:

[..]

als jij aan kan tonen dat de schuld bij de fabrikant ligt wel ja
heb je er al over nagedacht hoe je dat gaat doen?
Dat is helemaal niet nodig volgende de Nederlandse wetgeving. Je hebt een X aantal jaar standaard garantie. Als er iets mis is, hoef je dan geen tot nauwelijks geld te betalen voor de reparatie. Is vastgelegd in de wet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 21:46:52 #9
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36365654
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:44 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet nodig volgende de Nederlandse wetgeving. Je hebt een X aantal jaar standaard garantie. Als er iets mis is, hoef je dan geen tot nauwelijks geld te betalen voor de reparatie. Is vastgelegd in de wet.
Ik geloof dat je product-ondersteuning verwart met garantie. Zo niet zou de TS zeer gebaat zijn met een linkje
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36365799
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:44 schreef existenz het volgende:

[..]

TS komt uit Belgie.
pi_36365856
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:46 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik geloof dat je product-ondersteuning verwart met garantie. Zo niet zou de TS zeer gebaat zijn met een linkje
Nope, in Nederland heb je standaard (minimaal) 1 jaar garantie. Die lens moet het 1 jaar goed doen. Zelfs als je hem laten stuiteren op de grond heb je nog kans dat je hem gratis gerepareerd kunt krijgen, maar TS is blijkbaar een belg. Geen idee hoe het daar geregeld is. Maar zolang het niet overduidelijk jouw schuld is door jouw verkeerd handelen mag je binnen 1 jaar het gratis laten repareren.
pi_36365859
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 21:53 schreef veldmuis het volgende:

[..]

TS komt uit Belgie.
Ja, dat kan een probleem zijn
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:00:55 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36365958
Europese regelgeving dan wellicht? Volgens mij zijn dit soort dingen Europees geregeld, en als dat zo is is het in België gelijk aan de situatie hier.
- Privacy Matters
pi_36366029
Een fabrikant hoeft dus echt niet garantie te geven op hun product als deze niet meer volledig functioneert door toedoen van de gebruiker.

Als jij je speakers opblaast is dat je eigen domme schuld.
Als jij je zo onvoorzichtig omgaat met een lens dat er een kras op zit, is dat je eigen domme schuld.
Als je je auto tegen een paal zet is dat ook je eigen schuld (mits het niet komt door technisch falen van het vehikel).
Als jij je camera van een gebouw aftieft is dat geen garantie.

Die Europese wetgeving geldt alleen in gevallen van schade door ondeugdelijke producten en/of productiefouten.

Lijkt me logisch.
Kan iemand me vertellen hoe je het in godsnaam voor elkaar kan krijgen dat er een kras zit op de SENSOR? Dat ding zit toch helemaal intern de camera? Daar kan je toch niet zo ff bij? Of is dat bij een SLR niet en kan je die sensor zo aanraken?
pi_36366066
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:00 schreef RonaldV het volgende:
Europese regelgeving dan wellicht? Volgens mij zijn dit soort dingen Europees geregeld, en als dat zo is is het in België gelijk aan de situatie hier.
Dat weet ik niet, ik weet alleen uit ervaring dat je standaard altijd 1 jaar garantie hebt. Ik heb zelfs ooit een Canon fototoestel in het water later flikkeren en onder de garantie opgestuurt. Bij de retourzending stond er doodleuk op: "Problem: Water in camera" Maar hij was wel gratis gefixed. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden, ook van kenissen, vrienden en familieleden.
pi_36366080
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:05 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik weet alleen uit ervaring dat je standaard altijd 1 jaar garantie hebt. Ik heb zelfs ooit een Canon fototoestel in het water later flikkeren en onder de garantie opgestuurt. Bij de retourzending stond er doodleuk op: "Problem: Water in camera" Maar hij was wel gratis gefixed. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden, ook van kenissen, vrienden en familieleden.
Dat is klantvriendelijkheid. Maar zeker geen plicht van de fabrikant.
pi_36366088
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:04 schreef blieblie het volgende:
Een fabrikant hoeft dus echt niet garantie te geven op hun product als deze niet meer volledig functioneert door toedoen van de gebruiker.

Als jij je speakers opblaast is dat je eigen domme schuld.
Als jij je zo onvoorzichtig omgaat met een lens dat er een kras op zit, is dat je eigen domme schuld.
Als je je auto tegen een paal zet is dat ook je eigen schuld (mits het niet komt door technisch falen van het vehikel).
Als jij je camera van een gebouw aftieft is dat geen garantie.

Die Europese wetgeving geldt alleen in gevallen van schade door ondeugdelijke producten en/of productiefouten.

Lijkt me logisch.
Kan iemand me vertellen hoe je het in godsnaam voor elkaar kan krijgen dat er een kras zit op de SENSOR? Dat ding zit toch helemaal intern de camera? Daar kan je toch niet zo ff bij? Of is dat bij een SLR niet en kan je die sensor zo aanraken?
Dat zeg ik dus in 1 van de posts hierboven. Als het duidelijk is dat het jouw schuld is door onverantwoord gebruik, mogen ze de garantie weigeren. De situaties die jij opnoemt zijn dat dus .
pi_36366146
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus in 1 van de posts hierboven. Als het duidelijk is dat het jouw schuld is door onverantwoord gebruik, mogen ze de garantie weigeren. De situaties die jij opnoemt zijn dat dus .
Ow, overheen gelezen .
Je had het zo veelvuldig over garantie dit en dat, dat ik even recht wilde zetten .
Overigens is het om je post volledig correct te maken niet:
quote:
Maar zolang het niet overduidelijk jouw schuld is door jouw verkeerd handelen mag je binnen 1 jaar het gratis laten repareren.
Zolang het product niet meer naar behoren functioneert door gebreken aan het product door bijv. een productiefout of simpelweg een waardeloos product, DAN moeten ze garantie verlenen .
Als je broer het ding sloopt telt het ook niet als garantie .
pi_36366147
Ok, ff opgezocht. Het is dus 6 maanden ipv een jaar blijkbaar. Maar vrijwel standaard is 1 jaar tegenwoordig.
quote:
Wanneer kan ik teruggaan met een product waar ik ontevreden over ben?
Op vrijwel alle nieuwe producten die u koopt, krijgt u garantie. De termijn staat soms op de aankoopbon vermeld. Dit betekent dat u er mee terug kunt gaan naar de winkel of leverancier als het niet voldoet aan de eisen. U moet wel kunnen aantonen dat het defect aan het product ligt en niet door u is veroorzaakt. Zo kan een jas te snel slijten of een mobiele telefoon binnen een maand niet meer werken. De eerste 6 maanden moet de leverancier bewijzen dat het niet aan hem ligt. Meestal kunt u het product gewoon terugbrengen en wordt het voor u gerepareerd of vervangen. Soms zelfs nog na de garantie.
pi_36366164
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:09 schreef blieblie het volgende:
Zolang het product niet meer naar behoren functioneert door gebreken aan het product door bijv. een productiefout of simpelweg een waardeloos product, DAN moeten ze garantie verlenen .
Als je broer het ding sloopt telt het ook niet als garantie .
Zie post hierboven Eerste 6 maanden hoef jij niets te bewijzen volgens de wet
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:27:45 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36366600
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:10 schreef existenz het volgende:

[..]

Zie post hierboven Eerste 6 maanden hoef jij niets te bewijzen volgens de wet
U moet wel kunnen aantonen dat het defect aan het product ligt en niet door u is veroorzaakt.

- Privacy Matters
pi_36366643
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

U moet wel kunnen aantonen dat het defect aan het product ligt en niet door u is veroorzaakt.

De eerste 6 maanden moet de leverancier bewijzen dat het niet aan hem ligt.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:31:12 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36366680
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:29 schreef existenz het volgende:

[..]

De eerste 6 maanden moet de leverancier bewijzen dat het niet aan hem ligt.
De rechter zal het nog druk krijgen dan.
- Privacy Matters
pi_36366761
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:31 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De rechter zal het nog druk krijgen dan.
Niet echt, want het kost ze meer om naar de rechter te gaan dan om die 6 maanden jouw hw te vervangen....
pi_36369585
Overigens heb je waarschijnlijk geen kras op je sensor, maar op het glaasje voor je sensor (dat dient als bescherming en als infrarood block filter). De sensor zelf kan je pas aanraken nadat je het glaasje weggehaald hebt met veel geweld. Als je een kras op je sensor zou hebben, dan zou je gewoon duizenden kapotte pixels hebben in je foto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')