Vooral oudere PC's kunnen niet opstarten vanaf USB stations, het handigst is dus om die troep uit je PC te gooien (kapotte drives kunnen je systeem instabiel maken) en voor twee tientjes een nieuw intern exemplaar te kopen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:14 schreef Lanvin het volgende:
Ik zal even het probleem beetje uitleggen, er zitten 2 cd-roms in de computer, een is helemaal stuk, reageert niet als ik lade wil open maken (dus waarschijnlijk ide kabel die stuk is) en een reageert wel al sik open wil maken, maar word niet herkent.
Wat ik dus wil doen, is vanaf deze pc die pc formatteren en opnieuw installerne als dat mogelijk is, anders een externe cd-rom maar deze gaat via usb, als ik formatteer en opnieuw installeer zijn tijdelijk de usb-drivers dan niet weg?
of hij heeft gewoon _geen_ stroomquote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:29 schreef Chinless het volgende:
Windows installatie over netwerk :-) ... werkt zo heeerlijk
De verborgen geheimen van XP...
Via RDP(remote desktop) gaat dus niet lukken
Als je cd-rom speler niet open ga is kans klein dat de ide kabel kapot is, denk eerder de rom speler zelf.
Het zou idd kunnen dat de ide kabel stuk is. Simpele test is om 1 drive (die ene die niet open wil) van de ide kabel af te halen (wel eerst pc uitzetten natuurlijk) en de stroomkabel aangesloten te laten. Als die drive dan wel open wil dan is het waarschijnlijk de ide kabel. Of de ide controller op het moederbord.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:49 schreef Lanvin het volgende:
haha ja dat heeft ie zeker wel,,, maar omdat ze allebei dus stuk zijn, en de een niet meer open gaat en de ander niet meer reageert, leek het mij een vrij logische stap dat de ide-kabel stuk is. Tis anders wel erg toevallig dat ze allebei tegelijk het loodje leggen.
k kan prima dat 1 drive de andere blokeerd als die geen stroom heeft, dus tja,quote:Op vrijdag 24 maart 2006 23:49 schreef Lanvin het volgende:
haha ja dat heeft ie zeker wel,,, maar omdat ze allebei dus stuk zijn, en de een niet meer open gaat en de ander niet meer reageert, leek het mij een vrij logische stap dat de ide-kabel stuk is. Tis anders wel erg toevallig dat ze allebei tegelijk het loodje leggen.
Maar via remote desktop is het dus echt onmogelijk?
dan koop je dr toch een kabel bij? neem toch aan dat ze op je moederbord wel los gaan?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:26 schreef Lanvin het volgende:
ow grappig,, had al besloten morgen cd-rom speler te gaan kopen, maar de IDE kabels zitten dus muur vast, waarschijnlijk vastgelijmt of iets dergelijks. Bovendien heeft de cd-rom speler een soort van flapje, waardoor ie niet uit de kast is te krijgen, zonder um echt af te breken.![]()
Ik krijg ze aan beide kanten met geen enkele mogelijk los,,, zelfs met tang geprobeert, zitten echt muurvastquote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan koop je dr toch een kabel bij? neem toch aan dat ze op je moederbord wel los gaan?
en flapje? pics?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |