Zojuist kwam het volledige brandweerkorps met alle voertuigen met optische en geluidssignalen (met spandoeken) hier door de straat rijden ter ere van het met pensioen gaan van twee brandweermannen.
Een van de twee brandweermannen woont hier een paar straten verderop, in zo'n kakstraat met twee-onder-een-kap woningen.
Liep ik er net dus heen om te kijken wat er loos is, was dus niks zie uitleg boven, maar ik loop weer naar huis, en vang van een groepje bewoners de volgende woorden op, kakker1; "waarom moeten ze zonodig sirenes en zwaarlampen gebruiken" kakker2; "dat mag helemaal niet" kakker3; "het is een schande" kakster; "ik ga een klacht indienen".
Ik
KOTS op dit soort zeikfiguren.
Die zeikkakkers wonen op een lapje grond in een hoekje van een woonwijk met (huur)rijtjeshuizen, de twee-onder-een-kap huizen staan op elkaar geplakt waardoor het haast onmogelijk is om je kliko naar achteren te rijden, en ze denken maar dat ze bij de elite horen.
Als ik Flodder, en Zonnedael noem, weet je wat voor type mensen ik bedoel.
Ze moeten niet zo zeiken, brandweermensen staat tientallen jaren lang, dag en nacht klaar om belangeloos mens en dier in nood hulp te verlenen, en om smerige, zware en gevaarlijke karweitjes op te knappen. Dan maakt de brandweer een paar ererondjes door Vianen, en dan gaan er van die trieste figuren zeiken om een sirene.
En nee, ik ben zelf geen brandweerman, en ik ben absoluut niet jaloers op die pauper twee-onder-een-kap woningen.
Gelukkig bestaat er de klaagbaak op Fok!forum, om mijn agressie via het toetsenbord weg te laten vloeien, want ik had zin om zo'n kakker voor z'n muil te rossen, en ik ben helemaal geen agressief aangelegd persoon.