abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 maart 2006 @ 12:43:09 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_36324940
quote:
'Clive of India's' tortoise dies

A tortoise that once belonged to British colonial general Clive of India in the 18th Century has died in a zoo in Calcutta.
Adwaita, "the only one" in Bengali, was found dead by keepers in Alipore Zoo on Wednesday. His shell cracked some months ago and a wound had developed.

West Bengal officials said records showed Adwaita was at least 150 years old but other evidence pointed to 250.

The shell of Adwaita, an Aldabra tortoise, will now be carbon-dated.

Forestry minister in the West Bengal government, Jogesh Barman said: "Historical records show he was a pet of British general Robert Clive of the East India Company and had spent several years in his sprawling estate before he was brought to the zoo about 130 years ago."

Mr Barman said Adwaita was probably brought from the Seychelles in the Indian Ocean and presented to Clive, an increasing force in the East India Company's military hierarchy.

Shell preserved
Aldabra tortoises are found in the four-island Aldabra atoll of the Seychelles, a UN World Heritage Site that now has about 152,000 giant tortoises.

They average about 120kg (265lbs) and are thought the longest-lived of all animals.

The BBC's Amitabha Bhattasali in Calcutta says Adwaita brought in many of the zoo's visitors and when he fell sick for the first time eight years ago with a leg infection a full medical board was instigated to treat him.

The director of the zoo, Subir Chowdhury, said Adwaita's shell would be preserved and kept there.

One zookeeper told the Reuters news agency: "This is a sad day for us. We will miss him very much."

Lord Clive, the son of a Shropshire squire, became a soldier and adventurer who rose through the East India Company.

He won the key Battle of Plassey against the Nawab of Bengal in 1757.

Lord Clive later became an opium addict and committed suicide in 1774 at the age of 49.
250 jaar, stel je eens voor wat dat beest heeft meegemaakt (nou ja, niet zelf natuurlijk, dat reikt niet verder dan blaadjes sla en af en toe een slak natuurlijk, maar gewoon, die periode). Een kwart milennium. En als ze de wond hadden kunnen genezen, hoe oud zou het dier dan hebben kunnen worden. Ongelooflijk eigenlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_36325603
R.I.P
pi_36325999
250 jaar

Nou heeft ie toch lang van z'n leven mogen genieten

R.I.P
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:32:05 #4
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_36326464
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:24:45 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_36328563
Ik las het in de metro vanochtend, ongelofelijk wat een leeftijd
Als die eens zou kunnen vertellen wat ie allemaal gezien en meegemaakt heeft!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:34:41 #6
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36328650
!

250 jaar....
daar heb ik echt geen behoefte aan

wel zonde van zo'n dier natuurlijk
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36328755
250 Dat beest heeft nog eens wat mee gemaakt!
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:55:42 #8
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36329330
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

250 jaar, stel je eens voor wat dat beest heeft meegemaakt (nou ja, niet zelf natuurlijk, dat reikt niet verder dan blaadjes sla en af en toe een slak natuurlijk, maar gewoon, die periode). Een kwart milennium. En als ze de wond hadden kunnen genezen, hoe oud zou het dier dan hebben kunnen worden. Ongelooflijk eigenlijk.
hoezo, wie zal zeggen wat een schildpad meemaakt, in 250 jaar vast wel wat meer dan slakjes en sla eten. Ik vraag me af hoe intelligent schildpadden zijn en of ze ook ouder en vooral wijzer worden?

Maar idd, het is bijna ongelofelijk dat zo'n dier twee en een halve eeuw oud kan worden
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:36:58 #9
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_36332632
Cool, da's oud
Feyenoord!!! * Barça
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')