quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:01 schreef thefunny het volgende:
Volgens mij nemen die mensen de rotonde over de rechterbaan om een reden waardoor de meeste auto-ongelukken ontstaan: ANGST. Angst om straks 'vast' te lopen op de linkerrijbaan omdat er op de rechterrijbaan nog verkeer rijdt dat rechtdoor wil, terwijl zij af moeten slaan.
Zelfs een heel verkeersplein met 4 banen!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:10 schreef -Marc- het volgende:
Iedere debiel heeft toch met rijles (of minimaal met zijn/haar theorie) hoe een tweebaansrotonde genomen moet worden?
Daar zou je wel vanuit moeten gaan ja. Alleen bestaan die dingen nog niet zo heel lang dus er is ook een hele grote groep die geen idee heeft en maar wat aankloot zoals ik dagelijks merk als ik 4 passeer als ik naar mijn vriendin rij.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:10 schreef -Marc- het volgende:
Iedere debiel heeft toch met rijles (of minimaal met zijn/haar theorie) hoe een tweebaansrotonde genomen moet worden?
Dat klopt. Het probleem is echter dat veel mensen inderdaad debiel zijn en dus alle regels die ze geleerd hebben aan hun laars lappen. Omdat ze denken dat ze het wel beter weten.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:10 schreef -Marc- het volgende:
De Magic Roundabout van Swindonquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:14 schreef Mobster273 het volgende:
ik erger me sowieso kapot aan die dingen, maar kan je je ook voorstellen wat een puinzooi dit ding moet geven:
[afbeelding]
met al die mensen op de weg die hun rijbewijs bij een waterijsje cadeau kregen, wordt dit natuurlijk een ramp, al heb ik er nog gen rare dingen over gehoord
Die heb ik wel is gezien ja!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:18 schreef Lucille het volgende:
[..]
De Magic Roundabout van Swindon
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
Mijn pa heeft een toepasselijk antwoord opquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:14 schreef Mobster273 het volgende:
ik erger me sowieso kapot aan die dingen, maar kan je je ook voorstellen wat een puinzooi dit ding moet geven:
[afbeelding]
met al die mensen op de weg die hun rijbewijs bij een waterijsje cadeau kregen, wordt dit natuurlijk een ramp, al heb ik er nog gen rare dingen over gehoord
Ik geef je gelijk die dingen zijn klote, die gast die het ontworpen heeft die mag van mij ook wel eens een paar keer de rotonde links-om nemen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:55 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb geen hekel aan 2 baans rotondes vind ze over het algemaal handiger en beter voor de doorstroming dan stoplichten. Alleen irriteer ik me mateloos aan het feit dat een heleboel weggebruikers niet weten hoe ze een 2 baans rotonde moeten nemen om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van de 2 banen.
Heel vaak zie ik mensen die de rotonde 3/4 nemen rechts rijden en de rotonde in de hele rechter baan nemen. Het effect van de linkerbaan wordt dan dus helemaal teniet gedaan. Omdat het geen uitzondering is dat een auto die de rotonde 3/4 neemt dit rechts doet zie je dat alle auto's in de rechterbaan gaan voor een rotonde. Want mocht je rechtdoorgaan en er zit zo'n gast rechts die lekker 3/4 neemt dan krijg je problemen. Dus dat kun je gewoon niet gokken.
Dus nu nog één keer hoe je een 2 baans rotonde neemt:
Neem je deze 3/4 ga je naar de linkerbaan neem je de rotonde links en ga je naar de rechterbaan wanneer de afslag voor "rechtdoor" is geweest. Uiteraard met alle goede knipperlichtacties.
Ga je rechtdoor kan je hem zowel in de rechter als in de linkerbaan nemen.
Ga je rechts dan neem je hem uiteraard in de rechterbaan.
Tot zover mijn irritatie over de 2 baans rotonde.
nee, kloptquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:20 schreef 14.gif het volgende:
Die hebben we in nederland niet, toch?
Idem hier. Zelfde plaats ook nog trouwensquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Moet je eens in Roosendaal rijden. Daar heb je één zebrapad en een paar gewone rotondes. Mijn eerste tweebaansrotonde reed ik pas toen ik mn rijbewijs had....
Sowieso is het natuurlijk een idiote verkeerssituatiequote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:22 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
nee, klopt
maar het blijft een mooi ding
alleen de eerste keer moet wel kut zijn, als je ff niet doorhebt dat de binnenste omgekeerd draait
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Moet je eens in Nijmegen komen en richting het keizerkarel plein gaan...daar maak je wat mee...
En zoals Bert Visscher ooit in de schouwburg zei: Kamikaze Plein,.....je komt erop maar je komt er niet meer af....![]()
Echt, ik vind het heerlijk om erop te rijden.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
Vooral omdat er ook geen markering oid is aangebracht raken mensen helemaal in de stress en dan vergeten ze vaak ook nog verkeer van rechts voorrang te geven en voor rood te stoppen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |