abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36319758
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 22:01 schreef Cairon het volgende:
Wat zijn de gevolgen als we volgend jaar een linkse regering krijgen op landelijk niveau?

Regeringen zijn producten van hun omgeving, je stemt op een bepaalde manier omdat je in een zekere situatie zit, en omdat je op een toekomst hoop die te overzien is en die je als voordelig beschouwt voor jezelf en voor de rest van het land.

Onze huidige midden-rechtse regering is ideaal geweest voor deze periode. Een kabinet dat durft te bezuinigen en impopulaire beslissingen durft te maken omdat de tijden daarom roepen.

Hadden we de afgelopen vier jaar een midden links of links kabinet gehad, dan hadden we waarschijnlijk een vrij groot probleem op economisch vlak, en dus ook op sociaal vlak. Daarbij zou de nationale schuld alleen maar zijn gegroeid en zouden bepaalde lange-termijn plannen niet genomen zijn waardoor het probleem waarschijnlijk in de toekomst zich sterker zou manifesteren.

Langzaam aan zien we de positieve gevolgen van onze huidige regering, deze zullen doorzetten naar alle waarschijnlijkheid na de volgende verkiezingen, ongeacht de uitkomst.

Maar wat zijn de gevolgen als we bij de volgende landelijke verkiezingen een linkse regering krijgen?

Zal een linkse regering weer de fout maken op het gebied van de integratie en veiligheid? Zal een fragiel herstel van de economie in de tweede helft van de regeringsperiode, of misschien al sneller, weer in een neerwaartse spiraal terecht komen omdat de overheid de economie niet kan stimuleren en investeerders en kapitaal afschrikt met nieuwe wetten en belastingen?

Of zal het resultaat positief uitvallen, en kan de regering meeliften op de nieuwe basis die de huidige regering gemaakt heeft?
Deel 1 Linkse landelijke regering... de gevolgen?

Hier verder...........................
pi_36319889
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:37 schreef SCH het volgende:

[..]

In een discussie over asielzoekers met de zaaddodende term gelukszoeker aankomen en daar dan een serieuze reactie op verwachten, dat is in mijn ogen verzieken van de discussie
komkom SCH, er is wel degelijk een verschil tussen economische gelukszoeker en een asielzoeker net zoveel als tussen appels en peren.

Als je onwaarheden als waarheid poneert moet je ook je verantwoordelijkheid durven nemen en de discussie niet uit de weg gaan met dooddoeners.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:15:19 #3
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36320651
het probleem is met linkse kabinetten is dat de problemen zich langzaam opstapelen en niet heel snel. Als het heel snel zou zijn dan zou het heel duidelijk zijn. Maar het afbetalen van staatsschuld is niet iets wat je op de korte termijn merkt (hetzelfde geldt voor het gebrek aan daadkracht in de gezondheidszorg en sociale zekerheid aangaande grote hervormingen). Nederlands is zo links georganizeerd dat de linkse partijen eigenlijk 'conservatief' zijn en de rechtse meer 'progressief'. zo blijkt.
Ik hoop maar dat stemmers duidelijk de noden van dit land inzien, op lange termijn, en dat ze inzien dat dit kabinet een heel goed begin heeft gemaakt met de lastige hervormingen die nodig zijn.
Daar heb IK iig voor gestemd 3 jaar geleden.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:47:41 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36321474
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:15 schreef pmb_rug het volgende:
het probleem is met linkse kabinetten is dat de problemen zich langzaam opstapelen en niet heel snel. Als het heel snel zou zijn dan zou het heel duidelijk zijn. Maar het afbetalen van staatsschuld is niet iets wat je op de korte termijn merkt
Altijd komt dit spookbeeld weer terug, maar het is ongefundeerd. De afgelopen jaren hadden de linkse partijen telkens een tegenbegroting waarbij het begrotingstekort gelijk was aan dat van het kabinet. Om maar niet te spreken over de grootste begrotingstekorten die tijdens centrum-rechtse kabinetten te zien waren!
quote:
Nederlands is zo links georganizeerd dat de linkse partijen eigenlijk 'conservatief' zijn en de rechtse meer 'progressief'. zo blijkt.
Wilders is ook al links?
quote:
Ik hoop maar dat stemmers duidelijk de noden van dit land inzien, op lange termijn, en dat ze inzien dat dit kabinet een heel goed begin heeft gemaakt met de lastige hervormingen die nodig zijn.
Het is veel te makkelijk om maar naar de lange termijn te wijzen wanneer het op de korte termijn niet goed gaat. Als je iedere dag zegt dat het morgen beter gaat verlies je op den duur ook je geloofwaardigheid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_36331413
quote:
Wat zijn de gevolgen als we volgend jaar een linkse regering krijgen op landelijk niveau?
een beter, socialer en minder arrogant beleid, minder 'bang maak' politiek, een premier de niet op harry potter lijkt, een dikke smile op mijn face, en een hoop verhuizende rechtse mensjes 'althans dat zeggen ze'
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:26:37 #6
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36332274
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

een beter, socialer en minder arrogant beleid, minder 'bang maak' politiek, een premier de niet op harry potter lijkt, een dikke smile op mijn face, en een hoop verhuizende rechtse mensjes 'althans dat zeggen ze'

Om er toch even op in te haken. Wat is er zo arrogant aan het huidige beleid? Hoe maakt men mensen bang? En waarin zal het beleid specifiek beter zijn?
Say your prayers
pi_36332343
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Laat de gelddrukpersen maar alvast warmdraaien.
pi_36332573
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:26 schreef Sickie het volgende:

[..]

Om er toch even op in te haken. Wat is er zo arrogant aan het huidige beleid? Hoe maakt men mensen bang? En waarin zal het beleid specifiek beter zijn?
arrogantie: mvr Verdonk bijvoorbeeld. Die alleen naar cijfertjes kijkt ipv naar individuele gevallen
Bang: je hebt de hele terrorisme bangmakerij gemist?
Beter: Socialer.

[ Bericht 1% gewijzigd door kareltje_de_grote op 24-03-2006 16:44:53 (typo) ]
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36332749
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

arragantie: mvr Verdonk bijvoorbeeld. Die alleen naar cijfertjes kijkt ipv naar individuele gevallen
verdonk doet niets anders dan het belijd uitvoeren, gelijke monniken, gelijke kappen. Niks mis mee.

Oeh wat is het volk bang gemaakt voor terrorisme, schijt haast in mn broek................

Wat is er nu niet voldoende sociaal om het nóg socialer te maken?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:47:25 #10
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36332926
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

arrogantie: mvr Verdonk bijvoorbeeld. Die alleen naar cijfertjes kijkt ipv naar individuele gevallen
- Individuele gevallen onderling anders behandelen leidt tot willekeur en is per definitie asociaal.
- De regering heeft hiemand bang gemaakt door kordaat met een mogelijke aanslag rekening te houden. Het feit dat niemand in mijn omgeving de straat niet meer opgaat of ander paranoide gedrag vertoont geeft mij aan dat er helemaal geen angst is gezaaid.
- Definieer socialer.
Say your prayers
pi_36332964
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

verdonk doet niets anders dan het belijd uitvoeren, gelijke monniken, gelijke kappen. Niks mis mee.
prcs, en naar mijn idee is er niets mis met een persoonlijk aanpak waarbij er naar de individu gekeken wordt
quote:
Oeh wat is het volk bang gemaakt voor terrorisme, schijt haast in mn broek................
Het gaat er niet om dat we in onze broek schijten, maar je kunt niet ontkennen dat we bang gemaakt worden met poosters en spotjes. Het veroorzaakt wel een bepaalde sfeer.
quote:
Wat is er nu niet voldoende sociaal om het nóg socialer te maken?
het huurbeleid wat op de schop gaat bijvoorbeeld, waardoor huren fiks zullen gaan stijgen. Laat nou net mensen met een wat minder inkomen vaak huren. Dus wie gaat daar weer de pineut van worden.
Fiets
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:48:49 #12
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36332970
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Altijd komt dit spookbeeld weer terug, maar het is ongefundeerd. De afgelopen jaren hadden de linkse partijen telkens een tegenbegroting waarbij het begrotingstekort gelijk was aan dat van het kabinet. Om maar niet te spreken over de grootste begrotingstekorten die tijdens centrum-rechtse kabinetten te zien waren!
[..]
een tegenbegroting heeft een visie van 1 jaar... iig niet langer de verkiezingen. de lange termijn is inclusief 2,3, 4 verkiezingen...
rechts komt altijd aan de macht als er puingeruimd moet worden (a la lubbers en balkenende), dat is lastig te vergelijken. Den Uyl is verantwoordelijk voor wetgeving die NA Den Uyl significante begrotingseffecten had, tijdens zijn bewind was er nog niet veel van te zien. Maar PAARS had al 100x het zorgstelsel en de WAO om moeten gooien, waarom hebben ze dat niet gedaan?
laffe hazen, geen lange termijn visie.
quote:
Wilders is ook al links?
[..]
het gaat hier over de stricte betekenis van de term. links wil niks veranderen, rechts wil hervormen (progressief). Wilders wil alleen conservatieve normen en waarden behouden. dat is iets heel anders. ik nam aan dat dit wel duidelijk was. blijkbaar niet.
quote:
Het is veel te makkelijk om maar naar de lange termijn te wijzen wanneer het op de korte termijn niet goed gaat. Als je iedere dag zegt dat het morgen beter gaat verlies je op den duur ook je geloofwaardigheid.
in 3 jaar kun je niet een systeem dat al 30 jaar bestaat hervormen. die zaken hebben tijd nodig om vruchten af te werpen.
verder gaat het dit jaar ook gewoon veel beter met de economie.... Nederland is eindelijk weer eens iets concurrerender geworden!
?Porque no te calles?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 16:53:49 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_36333134
Nadat de hype "veiligheid" de intrede heeft gedaan in de politiek zijn vrijwel alle
partijen hiermee op de loop gegaan...

Deze bangmaakpolitiek kwam weldegelijk vanaf de grote partijen die hier ook flink
mee wilden scoren...

Niemand die eens de kop op stak, en de tumor van angst onder de bevolking met
een gestructureerde campagne probeerde weg te drukken... Nee... Gebruiken,
gebruiken, gebruiken...

Niemand kijkt elkaar meer aan op straat... Dat is het gevolg van media en hype-,
bangmaak politiek...

Geld verdienen, naam maken en zieltjes winnen... Ergens anders gaat het niet meer om...

Mij maakt het niet zo uit wat er hierna komt... Maar de ver-amerikanisering
vind ik veel te ver doorschieten... Partijen als VVD en CDA zijn hierin de vertegenwoordigers... Daarop zal ik ook zeker niet stemmen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_36333150
quote:

[..]

. Wat is er zo arrogant aan het huidige beleid?
Meerderheid van de bevolking is het niet eens met het beleid, Ipv dat aan te passen denken ze dat de bevolking het niet begrijpt en proberen ze het wanbeleid voor de 1000ste keer uit te leggen. = arrogant.
quote:

[..]

Hoe maakt men mensen bang?
door veel onderwerpen TE negatief te belichten, zo kunnen we elk moment opgeblazen worden door AL DIE gevaarlijke terroristen in ons land, is het zwaar onveilig allemaal, hoe slecht het wel niet met ons land gaat etc etc. komt bijna niets positiefs uit.
quote:

[..]

En waarin zal het beleid specifiek beter zijn?
Socialer, eerlijker. de huidige politici/partijen in de regering wekken soms de indruk dat ze er voor zichzelf zitten ipv voor het volk.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:00:01 #15
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36333320
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Meerderheid van de bevolking is het niet eens met het beleid, Ipv dat aan te passen denken ze dat de bevolking het niet begrijpt en proberen ze het wanbeleid voor de 1000ste keer uit te leggen. = arrogant.
[..]

door veel onderwerpen TE negatief te belichten, zo kunnen we elk moment opgeblazen worden door AL DIE gevaarlijke terroristen in ons land, is het zwaar onveilig allemaal, hoe slecht het wel niet met ons land gaat etc etc. komt bijna niets positiefs uit.
[..]

Socialer, eerlijker. de huidige politici/partijen in de regering wekken soms de indruk dat ze er voor zichzelf zitten ipv voor het volk.!
- De regering laat zich niet leiden door peilingen en dat is een goede zaak. Ze hebben 4 jaar mandaat gekregen en daarmee gaan ze aan het werk. Verder is er beleidstechnisch weinig gebeurd wat men voor de stembusgang niet aan had kunnen zien komen. Misschien moet "de kiezer" zich de volgende keer wat meer in verkiezingsprograms verdiepen. Dan valt het geklaag achteraf misschien ook wat meer mee.
- Zo negatief is de belichting niet. Realistisch is het wel. Na de aanslagen in Madrid en London is het namelijk aannemelijk dat er in Nederland wat gaat gebeuren. Wij stonden immers op hetzelfde lijstje. Dat de regering vervolgens de kop niet in het zand steekt en er realistisch mee omgaat heeft niks met angst aanjagen te maken. Verder heb ik van al die angst helemaal niks gemerkt in het dagelijks leven. Jij wel?
- Voor zichzelf? Wat wijst daarop? Stoppen ze de knaken in de eigen zak? En zo ja, waaruit blijkt dat?
Say your prayers
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:00:34 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36333333
De gevolgen in het kort.

Niemand wordt 'verplicht' te werken, dus iedereen stopt met werken.
Iedereen gaat aan de uitkering.
Nederland wordt arm, heeft geen geld meer.
De wegen worden niet meer onderhouden, omdat men niet wil werken.
De stroom valt uit.
De handelsgrenzen worden dichtgegooid, omdat men te lui is om de schepen uit te laden.
Het land raakt in verval.

Zoiets.

Edit, ik zal even een smiley plaatsen:
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:02:10 #17
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36333376
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:00 schreef Yildiz het volgende:
De gevolgen in het kort.

Niemand wordt 'verplicht' te werken, dus iedereen stopt met werken.
Iedereen gaat aan de uitkering.
Nederland wordt arm, heeft geen geld meer.
De wegen worden niet meer onderhouden, omdat men niet wil werken.
De stroom valt uit.
De handelsgrenzen worden dichtgegooid, omdat men te lui is om de schepen uit te laden.
Het land raakt in verval.

Zoiets.

Edit, ik zal even een smiley plaatsen:
Hihi, .

Moet jij geen ballonnen gaan strooien op centraal station ofzow?
Say your prayers
pi_36333493
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:02 schreef Sickie het volgende:

[..]

Hihi, .

Moet jij geen ballonnen gaan strooien op centraal station ofzow?
hey, das een goed voorbeeld van de angsthazerij in Nederland.

Een of andere josti (nofi) legt ergens een zak balonnen neer en half nederland staat op z'n kop. Tuurlijk is er iets aan de hand, maar het wordt opgeblazen en gebruikt om ons stil te houden.
Fiets
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:14:43 #19
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36333713
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

hey, das een goed voorbeeld van de angsthazerij in Nederland.

Een of andere josti (nofi) legt ergens een zak balonnen neer en half nederland staat op z'n kop. Tuurlijk is er iets aan de hand, maar het wordt opgeblazen en gebruikt om ons stil te houden.
Naar mijn weten stond er helemaal niemand op zijn kop. Integendeel. Of heb jij mensen in paniek rond zien rennen?
Say your prayers
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:16:54 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36333766
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:14 schreef Sickie het volgende:

[..]

Naar mijn weten stond er helemaal niemand op zijn kop. Integendeel. Of heb jij mensen in paniek rond zien rennen?
Guttegut, ik was toch betere argumenten van je gewend hoor.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:19:31 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36333835
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Guttegut, ik was toch betere argumenten van je gewend hoor.
Pardon?
Say your prayers
pi_36333889
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:00 schreef Sickie het volgende:

[..]

- De regering laat zich niet leiden door peilingen en dat is een goede zaak. Ze hebben 4 jaar mandaat gekregen en daarmee gaan ze aan het werk. Verder is er beleidstechnisch weinig gebeurd wat men voor de stembusgang niet aan had kunnen zien komen. Misschien moet "de kiezer" zich de volgende keer wat meer in verkiezingsprograms verdiepen. Dan valt het geklaag achteraf misschien ook wat meer mee.
nogmaals, ze doen net of wij niet snappen wat voor beleid men voert. dan hoor je ze zeggen 'ik denk dat de kiezer niet snapt waar we heen willen met dit beleid en dat we het nog duidelijker uit moeten leggen'
ik weet niet hoe het met jouw staat, maar dit komt op mij enorm arrogant over. heeft niets met peilingen te maken.
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:00 schreef Sickie het volgende:

[..]

- Zo negatief is de belichting niet. Realistisch is het wel. Na de aanslagen in Madrid en London is het namelijk aannemelijk dat er in Nederland wat gaat gebeuren. Wij stonden immers op hetzelfde lijstje. Dat de regering vervolgens de kop niet in het zand steekt en er realistisch mee omgaat heeft niks met angst aanjagen te maken. Verder heb ik van al die angst helemaal niks gemerkt in het dagelijks leven. Jij wel?
Ik vind de belichting wel te negatief en daarbij doel ik niet alleen op het terrorisme vraagstuk, ook over de economie bv, dan verschillen wij van mening. en ja, ik heb die angst gemerkt, mensen gingen minder uitgeven omdat ze in den haag brulden dat het verschikkelijk slecht ging met ons land bv.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:24:34 #23
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36333973
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

nogmaals, ze doen net of wij niet snappen wat voor beleid men voert. dan hoor je ze zeggen 'ik denk dat de kiezer niet snapt waar we heen willen met dit beleid en dat we het nog duidelijker uit moeten leggen'
ik weet niet hoe het met jouw staat, maar dit komt op mij enorm arrogant over. heeft niets met peilingen te maken.
[..]

Ik vind de belichting wel te negatief en daarbij doel ik niet alleen op het terrorisme vraagstuk, ook over de economie bv, dan verschillen wij van mening. en ja, ik heb die angst gemerkt, mensen gingen minder uitgeven omdat ze in den haag brulden dat het verschikkelijk slecht ging met ons land.
- Arrogantie is een nogal subjectieve kwalificatie in dit geval. Het is zeker niet de mijne. Los daarvan kan ik mij prima voorstellen dat het zeer frustrerend is dat complex beleid wordt bekritiseerd middels demonstraties waarbij de meest simplistische zaken worden gescandeerd waaruit ik opmaak dat dat volk er in ieder geval geen hol van snapt.
- In Den Haag is nooit gezegd dat het verschrikkelijk slecht ging met ons land. Er is gezegd dat het economisch slecht ging. Dit correspondeerde volledig met alle economische cijfers die voorhanden waren. Niks angstzaaierij, simpelweg het weergeven waar op waarheid berustende informatie.
Say your prayers
pi_36335299
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:14 schreef Sickie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen in paniek rondrennen en de angst die nu gezaaid wordt door de overheidscampagnes.
Je kent wel steeds met de overtreffende trap komen en vragen of dat zo is, en in dat geval zal ik inderdaad nee moeten zeggen. Maar er wordt wel degelijk angst gezaaid om bepaalde wetsvoorstellen erdoorheen te drukken.
De angst is niet dat we in paniek rond gaan rennen, maar wel dat we maar jah knikken tegen voorstellen waar eigenlijk niemand echt blij van wordt

Door de campagnes die de overheid momenteel houd wordt de sfeer er niet beter op.

ohw, je wil nu een voorbeeld hebben:

Het gaat hier om onschuldige mensen.
Fiets
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:19:06 #25
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36335330
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen in paniek rondrennen en de angst die nu gezaaid wordt door de overheidscampagnes.
Je kent wel steeds met de overtreffende trap komen en vragen of dat zo is, en in dat geval zal ik inderdaad nee moeten zeggen. Maar er wordt wel degelijk angst gezaaid om bepaalde wetsvoorstellen erdoorheen te drukken.
De angst is niet dat we in paniek rond gaan rennen, maar wel dat we maar jah knikken tegen voorstellen waar eigenlijk niemand echt blij van wordt

Door de campagnes die de overheid momenteel houd wordt de sfeer er niet beter op.
Welke campagnes doel je specifiek op?
Say your prayers
pi_36335412
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:19 schreef Sickie het volgende:

[..]

Welke campagnes doel je specifiek op?
oa die in de Rotterdamse metro, maar ook gewoon het signaal dat de regering afgeeft.
Fiets
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:28:14 #27
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_36335588
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

oa die in de Rotterdamse metro, maar ook gewoon het signaal dat de regering afgeeft.
Ik woon niet in Rotterdam dus hier kan ik niks mee? Welke signale geeft de regering af en hoe kan ik die ontvangen? Of heb ik daar dezelfde onderbuik als jij voor nodig?
Say your prayers
pi_36335760
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:28 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ik woon niet in Rotterdam dus hier kan ik niks mee? Welke signale geeft de regering af en hoe kan ik die ontvangen? Of heb ik daar dezelfde onderbuik als jij voor nodig?
Nou kijk even na het plaatje wat ik hierboven ertussen geedit heb. Dat is een mooi voorbeeld van het gevolg van het paniek zaaien van de politiek.
Welk signaal de regering afgeeft dat is inderdaad lastig uit te leggen. Het is niet een iets dat een minister zegt het is het signaal wat ze afgeven door verschillende uitspraken, wetsvoorstellen etc. etc.

En betreffende rotterdam, daar hangen overal posters dat je 112 moet bellen als je iets verdachts ziet. Met de nadruk op terrorisme. Ik kan zo snel geen voorbeel affiche vinden.
Fiets
pi_36335800
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Over een wet doordrukken of niet heeft de bevolking bitter weinig in te brengen.
quote:
Voorlichting vind jij een slechte zaak?
quote:
Nee, we moeten maar alles ontkennen. Er zijn geen extremisten op de wereld.

Wat nu als er onverhoopt een keer toch een bomaanslag zou gebeuren wat voorkomen had kunnen worden door voorlichting.
Zeg je dan, die klote regering heeft ons niet gewaarschuwd?
quote:
ohw, je wil nu een voorbeeld hebben:

[afbeelding]
Het gaat hier om onschuldige mensen.
Schandalig, men wist van te voren dat ze de onschuld zelve waren..
pi_36336034
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Over een wet doordrukken of niet heeft de bevolking bitter weinig in te brengen.
[..]

Voorlichting vind jij een slechte zaak?
[..]
dat zeg ik niet, maar angst zaaien wel.
Ik ben van mening dat dat gebeurt.
quote:
Nee, we moeten maar alles ontkennen. Er zijn geen extremisten op de wereld.
Ook dat zeg ik niet.
quote:
Wat nu als er onverhoopt een keer toch een bomaanslag zou gebeuren wat voorkomen had kunnen worden door voorlichting.
Zeg je dan, die klote regering heeft ons niet gewaarschuwd?
[..]
een bomaanslag door iemand met een rugzak kun je simpelweg niet voorkomen. Of je moet overal metaal detectoren planten.
quote:
Schandalig, men wist van te voren dat ze de onschuld zelve waren..
tjah, als dat jouw kijk op de wereld is, is het inderdaad terecht.
Ik zeg niet dat het oppakken meteen verkeerd is, (wat het wel is naar mijn mening). Wat ik er duidelijk me wil maken is dat de mensen te makkelijk naar een paar moslims in jurken wijzen. Ik geef het aan als voorbeeld van mensen die bang gemaakt zijn door de overheid.
Je kunt niet zomaar iedereen met een Jurk en baard op gaan pakken en na gaan wijzen

Je kunt wel met leuke tegenstrijdig argumenten komen met een toffe smilie en er verder niet over nadenken omdat jij het toch niet bent.
Fiets
  vrijdag 24 maart 2006 @ 18:58:46 #31
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36336444
Tvp voor de zwakzinnigheid.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_36336705
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dat zeg ik niet, maar angst zaaien wel.
Ik ben van mening dat dat gebeurt.
[..]
Ik niet.

Dan kan je ook de voorlichting over kanker, hart en vaatziekten, roken e.d. ook onder de noemer angstzaaien plaatsen.
quote:
Ook dat zeg ik niet.
[..]
Je impliceert het wel
quote:
een bomaanslag door iemand met een rugzak kun je simpelweg niet voorkomen. Of je moet overal metaal detectoren planten.
[..]
Ik beweer ook niet dat je het altijd kunt voorkomen. .Al kun je maar 1 bomaanslag voorkomen heeft het al een onschatbare waarde opgebracht.
quote:
tjah, als dat jouw kijk op de wereld is, is het inderdaad terecht.
Ik zeg niet dat het oppakken meteen verkeerd is, (wat het wel is naar mijn mening). Wat ik er duidelijk me wil maken is dat de mensen te makkelijk naar een paar moslims in jurken wijzen.
Vreemd he? 99% van de bomaanslagen worden door moslims gepleegd.
quote:
Ik geef het aan als voorbeeld van mensen die bang gemaakt zijn door de overheid.
Je kunt niet zomaar iedereen met een Jurk en baard op gaan pakken en na gaan wijzen

Je kunt wel met leuke tegenstrijdig argumenten komen met een toffe smilie en er verder niet over nadenken omdat jij het toch niet bent.
Nee, elk beschaafd mens pleegt geen bomaanslagen. Die twijfelachtige eer is hoofdzakelijk voorbehouden aan geloofsidioten.
pi_36336930
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

Dan kan je ook de voorlichting over kanker, hart en vaatziekten, roken e.d. ook onder de noemer angstzaaien plaatsen.
als het niet gegrond is wel.
Maar misschien is het inderdaad ook voorlichting, maar ook voorlichting kan angst zaaien tot gevolg hebben. Dat moet altijd in het achterhoofd gehouden worden, ook bij voorlichting over kanker.
Echter bij kankervoorlichting richt je je tot de mensen persoonlijk, bij voorlichting over terrorisme pak je het veel breder. En als je niet oppast bevestig je veel vooroordelen die mensen al hebben, zij zullen zich gesteunt voelen vanuit de regering betreffende hun vooroordelen.
Bij het voorbeeld dat ik net aankaartte ook.
quote:
Vreemd he? 99% van de bomaanslagen worden door moslims gepleegd.
[..]
doe even een bron lieverd, of doe zelf even wat onderzoek. Want dat is echt reinste kolder.
quote:
Nee, elk beschaafd mens pleegt geen bomaanslagen. Die twijfelachtige eer is hoofdzakelijk voorbehouden aan geloofsidioten.
En geloofsidioten herken je aan?.........
iedereen met een baard en jurk is een geloofsidioot?
alle bomaanslagen worden door mannen met jurken en baarden gepleegt
als je een jurk of baard draag ben je bij voorbaad al verdacht?
Fiets
pi_36339449
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

als het niet gegrond is wel.
Maar misschien is het inderdaad ook voorlichting, maar ook voorlichting kan angst zaaien tot gevolg hebben. Dat moet altijd in het achterhoofd gehouden worden, ook bij voorlichting over kanker.
Echter bij kankervoorlichting richt je je tot de mensen persoonlijk, bij voorlichting over terrorisme pak je het veel breder. En als je niet oppast bevestig je veel vooroordelen die mensen al hebben, zij zullen zich gesteunt voelen vanuit de regering betreffende hun vooroordelen.
Bij het voorbeeld dat ik net aankaartte ook.
[..]

doe even een bron lieverd, of doe zelf even wat onderzoek. Want dat is echt reinste kolder.
[..]
Even uit de losse pols jou wakker schudden.

• Rusland
  • Irak
  • Spanje
  • UK
  • VS
  • Duitsland
  • Turkeye
  • Frankrijk
  • Israël

............ moet ik nog een paar landen noemen waar door moslimextremisten bomaanslagen zijn gepleegd?
    quote:
    En geloofsidioten herken je aan?.........
    iedereen met een baard en jurk is een geloofsidioot?
    alle bomaanslagen worden door mannen met jurken en baarden gepleegt
    als je een jurk of baard draag ben je bij voorbaad al verdacht?
    Sja, mensen met een bomberjack en lonsdalekleding hebben toch ook een gevestigde naam. Kun je daaraan bij voorbaat zien dat het geen extremen zijn? Ook niet. Dus.
  • pi_36343307
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 20:49 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Even uit de losse pols jou wakker schudden.

• Rusland
  • Irak
  • Spanje
  • UK
  • VS
  • Duitsland
  • Turkeye
  • Frankrijk
  • Israël

............ moet ik nog een paar landen noemen waar door moslimextremisten bomaanslagen zijn gepleegd?
    [..]
  • En dat maakt 99%?
    quote:
    Sja, mensen met een bomberjack en lonsdalekleding hebben toch ook een gevestigde naam. Kun je daaraan bij voorbaat zien dat het geen extremen zijn? Ook niet. Dus.
    dus, moet je die ook prevetief oppakken?
    Fiets
    pi_36347712
    quote:
    Op vrijdag 24 maart 2006 22:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En dat maakt 99%?
    [..]
    Oké, nu jouw beurt als je zo hasstarrig de feiten ontkent. Noem eens een rits bomaanslagen op waar moslims NIET bij betrokken zijn.
    Ik zal je wel even wat op weg helpen. ETA, McVeigh, Ierland, die kun je alvast overslaan.
    quote:
    dus, moet je die ook prevetief oppakken?
    Man, kom eens uit je zielige slachtofferrol. Er wordt niemand preventief opgepakt in NL.

Moslims moeten vooral doorgaan in de wereld met zich impopulair te maken des te beter.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 06:46:57 #37
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_36347715
    Nog een jaar of 10 en ik sta om deze tijd allang op de Kolchozen m'n portie aardappelen bij elkaar te verdienen
    pi_36347723
    op naart de US PLAE@ een land wat tenminste voor zichzelf opkomt.
    Free people own guns! Slaves do not!
      zaterdag 25 maart 2006 @ 07:00:04 #39
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_36347724
    I'm allready packing

Over een jaar of 15 ben ik wel de nieuwe Charles Groenhuijzen.

De slappe hap die er nu zit is slechts een tussenfase.
    pi_36347731
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 06:46 schreef PLAE@ het volgende:

Nog een jaar of 10 en ik sta om deze tijd allang op de Kolchozen m'n portie aardappelen bij elkaar te verdienen
    Ik ben nu al 4 jaar weg uit NL. Het is dat ik zakelijk regelmatig daar moet zijn maar het wordt steeds deprimerender. Het enige wat mij nog tegenhoudt om mijn activiteiten in NL te staken is dat ik mij verantwoordelijk voel voor 13 gezinnen.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 09:37:38 #41
    117776 OFfSprngr
    pi_36348437
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 06:57 schreef Vampier het volgende:
    op naart de US PLAE@ een land wat tenminste voor zichzelf opkomt.
    En een paar andere landen omzeep helpt enzo..
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    .
    .
    pi_36348540
    Nederland helpt zichzelf wel om zeep, heb je de VS niet voor nodig.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 09:53:07 #43
    117776 OFfSprngr
    pi_36348564
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 09:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Nederland helpt zichzelf wel om zeep, heb je de VS niet voor nodig.
    Ik denk dat eerder Amerika zichzelf omzeep helpt, schulden enzo, de onhoudbare schijn-democratie en consumeer maatschappij en de waarschijnlijke opkomst van China, ja.. de VS gaat het nog heel lang vol houden.
    .
    .
    pi_36348883
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 09:53 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik denk dat eerder Amerika Nederland zichzelf omzeep helpt, schulden enzo, de onhoudbare schijn-democratie en consumeer maatschappij en de waarschijnlijke opkomst van China, ja.. de VS gaat het nog heel lang vol houden.
    pi_36349351
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 06:45 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Oké, nu jouw beurt als je zo hasstarrig de feiten ontkent. Noem eens een rits bomaanslagen op waar moslims NIET bij betrokken zijn.
    Ik zal je wel even wat op weg helpen. ETA, McVeigh, Ierland, die kun je alvast overslaan.
    [..]
    jij beweert dat 99% van de aanslagen door moslims gepleegt wordt, dus het lijkt me aan jou om dat te bewijzen.Je noemt zelf al een paar andere voorbeelden. Dus je punt van 99% is gewoon niet waar.
    quote:
    Man, kom eens uit je zielige slachtofferrol. Er wordt niemand preventief opgepakt in NL.
    Er wordt inderdaad niemand preventief opgepakt, maar zoals ik je al eerder probeerde duidelijk te maken. is het deels wel een gevolg van het signaal dat de overheid en media afgeeft.
    quote:
    Moslims moeten vooral doorgaan in de wereld met zich impopulair te maken des te beter.
    Want? het doet je goed naar anderen te kunnen wijzen?
    Fiets
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:02:11 #46
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36349356
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 09:53 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik denk dat eerder Amerika zichzelf omzeep helpt, schulden enzo, de onhoudbare schijn-democratie en consumeer maatschappij en de waarschijnlijke opkomst van China, ja.. de VS gaat het nog heel lang vol houden.
    onzin, naprater
    ?Porque no te calles?
    pi_36349677
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

jij beweert dat 99% van de aanslagen door moslims gepleegt wordt, dus het lijkt me aan jou om dat te bewijzen.Je noemt zelf al een paar andere voorbeelden. Dus je punt van 99% is gewoon niet waar.
    [..]
    Je komt nog steeds niet met feiten terwijl ik jou wél enige feiten voor je neus hield. Je wilt toch niet zeggen dat in Irak bomaanslagen geen dagelijkse kost zijn, dat in Israël regelmatig geen kamikazeacties op markten en bruiloften voordoen, je ontkent ook de metroaanslagen in London en Madrid evenzo is ook de Twin Towers geen werk geweest is van moslimextremisten.
    quote:
    Er wordt inderdaad niemand preventief opgepakt, maar zoals ik je al eerder probeerde duidelijk te maken. is het deels wel een gevolg van het signaal dat de overheid en media afgeeft.
    [..]
    En terecht, moslimsextremisten hebben nu eenmaal sinds deccenia lang vakkundig die reputatie opgebouwd.
    quote:
    Want? het doet je goed naar anderen te kunnen wijzen?
    Ze graven hun eigen graf.
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:21:15 #48
    117776 OFfSprngr
    pi_36349697
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:02 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

onzin, naprater
    Dus de VS heeft geen schulden, is niet een consumeer-maatschappij en geen schijn-democratie?
    .
    .
      zaterdag 25 maart 2006 @ 11:22:41 #49
    117776 OFfSprngr
    pi_36349727
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je komt nog steeds niet met feiten terwijl ik jou wél enige feiten voor je neus hield. Je wilt toch niet zeggen dat in Irak bomaanslagen geen dagelijkse kost zijn, dat in Israël regelmatig geen kamikazeacties op markten en bruiloften voordoen, je ontkent ook de metroaanslagen in London en Madrid evenzo is ook de Twin Towers geen werk geweest is van moslimextremisten.
    [..]
    En hoezo doen ze dat dan?
    .
    .
    pi_36349771
    quote:
    Op zaterdag 25 maart 2006 11:21 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dus de VS heeft geen schulden, is niet een consumeer-maatschappij en geen schijn-democratie?
    Dankzij de consumeermaatschappij ligt niet de hele wereld op hongerapegapen en daardoor kan er vrij veel humanitaire hulp worden geboden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')