abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174838
Ik bijt geen nagels, ik bijt m'n nagelriemen. Elke keer als er ook maar een klein velletje los zit of zichtbaar is bijt ik het eraf. Doet soms erg zeer en bloed ook regelmatig, maar om de een of andere onduidelijke reden doe ik het toch.
Inmiddels is het best een lelijk gezicht geworden

Bestaan hier ook tips of middeltjes tegen? Ik zie het trouwens niet zitten om alle 10 m'n vingerts met pleisters te omhullen

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_174839
Precies ja, ik ken het probleem.
Ik bijt zowel m'n nagels als mijn nagelriemen met als gevolg altijd wondjes.
Niet echt slim gezien ik in het ziekenhuis werk en alle beesten dus vrij spel hebben.

En het ziet er inderdaad ook niet echt charmant uit.

Volgens mij kun je er nix anders aan doen dan eraf blijven. (Lukt me NOOOOIT)

pi_174840
O, wat een herkenning. Helaas, bij mij heeft de ijdelheid het ook nog steeds niet gewonnen van de verslaving. Het lijkt ook wel dat als het er eens een keer mooi uitziet, ik meteen weer ga pulken.
Bah gewoon, vooral lelijk als je handen net een tijdje nat geweest zijn (bad, zwemmen).

Wie o wie heeft bruikbare tips??

pi_174841
En hier een man die dat doet
Is erg vervelend.. m'n moeder heeft het er altijd over dat je de nagelriem (oh, heet dat zo!) terug moet duwen... maar dat vind ik maar niks. Het doet zeer en het klinkt ouderweds Er zal vast wel een beter manier zijn. Op dit moment ziet het er redelijk uit bij mij... maar zodra ik weer ga prutsen ofzo.. dan komen de velletjes weer terug. Ik zal het wel eens vragen aan een kennis.. die heeft er wel verstand van denk ik.
Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_174842
sja, ik wee niet of jullie d'r wat aan hebben maar hier mijn tip..
er bestaat zoiets als conditioning oil, is verschrikkelijk vet en bedoeld voor nagels en nagelriemen, zit gewoon in een nagellak potje en kunje gewoon bij je drogist kopen, er zijn meerder voordelen hieraan, het is lekker vet dus de nagelriemen ontstaan minder snel, ze worden zachter dus ze breken sneller af (de nagelriemen ja) en het smaakt zo goor dat je spontaan over je nek gaat als je dus aan je nagels wilt sabbelen..
misschien handig voor sommige?
Grtz,
Sabine
Try to draw the line between who you are and who you invent.
pi_174843
nog een snelle tip:
hang een nagelschaartje aan je sleutelbos, dan kun je waar je ook bent even snel die nagelriemen eraf knippen
Try to draw the line between who you are and who you invent.
  maandag 10 juli 2000 @ 11:20:00 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174844
Hier nog een man die verslaafd is aan nagel(riem) mutulatie.. ik heb zelfs nauwelijks nagelriemen over.. ooit een passer gebruikt voor mijn duimnagelriem aan te vallen maar hging iets te enthousiast door de hele nagel heen met als gevolg wildvlees vergroeiing en (das zon 15 jaar geleden)mijn duimnagel heeft daar nog steeds lastvan omdat mijn nagelriemmetje daar dus niet meer terug komt

het grappige is dat ik dit alleen doe als ik me verveel, in tijden van stress heb ik er geen last van... soms gaat het 2-3 weken goed, mooie nageltjes weer en riemen en dan ineens binnen een uur ligt alles eraf en zijn alle hoekjes en riemen open met leuke ontstekingen de rest van de week

een nagelschaartje is niet in goede handen bij mij want dat is alleen maar een handig apparaatje om de moeilijke hoekjes wat te bewerken waar mijn tanden niet bijkunnen (wat heel irritant is als je eenmaal dat ene kleine stukje weg wilt rukken waarna, als het je lukt je toch ineens dat stukje zo diep in je huid hebt getrokken dat... uhmmm je kent dat wel)

smerige goedjes hebben niet geholpen want er is altijd een dag dat je het per ongeluk vergeet met alle gevolgen vandien

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 15 juli 2000 @ 18:03:20 #8
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_268749
Hier nog een met dezelfde onsmakelijke gewoonte. Ik bijt geen nagels, alleen nagelriemen en dan ook tot bloedens toe. Ik probeer ook altijd mijn handen in het opnebaar te bedekken, wie heeft er nu behoefte aan om een stel afgekloven stompjes te zien....

Hebben jullie ook dat je het meer gaat doen wanneer je zenuwachtig bent of je verveelt?

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_268799
quote:
Op 15 juli 2000 18:03 schreef m@x het volgende:

Hebben jullie ook dat je het meer gaat doen wanneer je zenuwachtig bent of je verveelt?

Ja, beiden.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 15 juli 2000 @ 19:21:02 #10
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_268802
Mijn nagels zijn na het jarenlange bijten inmiddels ook scheef gaan groeien, ziet er echt niet meer uit
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_268964
Ik bijt alleen om het probleem op te lossen. Anders niet.

Zou een vijltje niks goed doen? (ik weet niet.. heb zo'n ding nog nooit aangeraakt )

Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_9154338
Ik doe het nog steeds en mijn nagels zijn er in de afgelopen tidj niet mooier op geworden. Het is inmiddels een gewoonte; niet eens meer dat ik uit verveling of zo bijt. Ik wil er toch ooit een keer af komen, maar hoe doe je dat met iets wat je onbewust doet?
  zondag 16 maart 2003 @ 13:09:40 #13
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9154408
Ben er eind vorig jaar ineens radicaal mee gestopt (met nagels bijten dan). Nagelriemen heb ik nooit op gebeten. Het is in ieder geval wel een gewoonte die erg moeilijk is af te leren.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9154436
quote:
Op zondag 16 maart 2003 13:09 schreef MSXUser het volgende:
Ben er eind vorig jaar ineens radicaal mee gestopt (met nagels bijten dan). Nagelriemen heb ik nooit op gebeten. Het is in ieder geval wel een gewoonte die erg moeilijk is af te leren.
Maar hoe ben je gestopt dan? Ik wil ook radicaal stoppen, maar ik heb vaak niet eens bewust door dat ik op mijn nagels aan het knabbelen ben
  zondag 16 maart 2003 @ 13:52:34 #15
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9155243
quote:
Op zondag 16 maart 2003 13:10 schreef Isabeau het volgende:
Maar hoe ben je gestopt dan? Ik wil ook radicaal stoppen, maar ik heb vaak niet eens bewust door dat ik op mijn nagels aan het knabbelen ben
Eigenlijk is het vanzelf gegaan. Ik ergerde me al een hele tijd aan die afgekloven nagels met rouwrandjes. Als je jezelf maar vaak genoeg betrapt op het 'eten' van nagels/nagelriemen en je er vervolgens tegen verzet, dan gaat het best wel. Het is moeilijk en het vergt was discipline
pi_9155289
quote:
Op zondag 16 maart 2003 13:52 schreef MSXUser het volgende:

Het is moeilijk en het vergt was discipline

ah, dat ontbreekt al chronisch bij mij
  zondag 16 maart 2003 @ 13:58:45 #17
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9155360
quote:
Op zondag 16 maart 2003 13:55 schreef Isabeau het volgende:
ah, dat ontbreekt al chronisch bij mij
Bij mij normaal gesproken ook alleen dan met andere dingen
pi_9155442
Je hebt een soort van nagelak van herome. Bye bite heet dat.. onwijss goor.. smeer het op je nagels.. zordra je er met je mond bij komt.. proef je het al.. niet echt prettig dat zou kunnen helpen.. Bij mij zou het ook wel kunnen helpen alleen.. vergeet ik het dus op t smeren
pi_9155540
Zo hé.. we kunnen onderhand een clubje oprichten dus..
Ik heb er ook last van.. het lastige is dat ik het soms allemaal weer netjes laat 'dichtgroeien' en dan gaat er na een tijdje vanzelf ergens een klein velletje overeind staan die ik uiteindelijk MOET weghalen en dan gaat het weer fout want ipv het netjes met een schaartje te doen gebruik ik mijn tanden en dan gaat het helemaal fout en van het ene velletje komt er weer een ander en voor ik het weet zijn al mijn vingers weer een slachtveld

[Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 16-03-2003 14:13]

So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_9155551
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:03 schreef Star-Lips het volgende:
Je hebt een soort van nagelak van herome. Bye bite heet dat.. onwijss goor.. smeer het op je nagels.. zordra je er met je mond bij komt.. proef je het al.. niet echt prettig dat zou kunnen helpen.. Bij mij zou het ook wel kunnen helpen alleen.. vergeet ik het dus op t smeren
Ik vind dat spul niet vies
pi_9155631
ohw dit heb ik ook maar heel stom, alleen bij mn linkerhand. en eigenlijk doe ik het alleen als ik achter de computer zit, met rechts muis ik dan enzo en met links ondersteun ik mn kin en zit te 'eten'
en aangezien ik nogal veel achter de comp zit toch maar eens gaan afkicken

en die bye bite smeersels enzo, in het begin is het even vies maar daarna interesseert dat je ook niet meer en bijt je weer vrolijk verder. en ik hou het niet langer dan een week vol om er steeds weer de tijd voor te nemen om het erop te smeren en te laten drogen

ziet er dus heel debiel uit zo'n hand met afgekloven nagels en nagelriemen en 1 normale mooie hand. oh wat bij mij wel redelijk werkt is trouwens kauwgom kauwen.

nouja

pi_9155709
Hee, ik wilde net reageren, dat ik dat ook doe. Blijk ik al tweeënhalf jaar geleden gereageerd te hebben . En nee, ik ben er ook nog niet af
pi_9155714
Ik hou mijn nagels gelukkig al kort voor mijn studie, maar als je met patiënten bezig bent en je hebt half-bloedende nagelriemen dan ziet dat er toch ook best erg smerig uit

Toch maar pleisters plakken?

pi_9155730
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:18 schreef Nausicaa het volgende:
Hee, ik wilde net reageren, dat ik dat ook doe. Blijk ik al tweeënhalf jaar geleden gereageerd te hebben . En nee, ik ben er ook nog niet af
Ikdacht: ik open er een topic over, het is zo irritant! Maar snel even volgens de faq kijken of er al een topic over bestaat....blijk ik er zelf een topic over te hebben geopend en er nog steeds niet af te zijn. De ironie.
  zondag 16 maart 2003 @ 14:50:06 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9156232
Ik heb dus dezelfde verslaving als mijn vriendje. Vooral tijdens m'n werk vind ik het afleidend om aan zo'n velletje te knabbelen
En het komt ook vaak voor dat ik me bezeer aan een scherpe brievenbus of krantje en dat ik dan ook weer een los velletje heb
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')