abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36418560
quote:
Op maandag 27 maart 2006 03:11 schreef mg794613 het volgende:

[..]

iig op de verkeerde manier.

Kijk je houdt je vingerpunten op elkaar om te checken of je niet te geforceert bent met je meditatie.
je houdt ze lichtjes tegen elkaar. druk je te hard, dan moet je ontspannen. en andersom, want je moet ook niet in slaap vallen.
Gasho meditatie, een erg mooie...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:54:27 #77
105435 amarena
Just curious
pi_36427717
Heerlijk om even de stilte op te zoeken. Just me myself en I
Ook lekker bij het ontwaken om zo de dag te beginnen of in de natuur.

Toen ik van het weekend aan het mediteren was voelde ik ineens een klein schimmetje de kamer inkomen die vervolgens naast me ging zitten om heel uitvoerig te bestuderen waar ik mee bezig was. Het was de kat van mijn vriend...
Ik ga er vanuit dat het beestje de energie waarnam en er door aangetrokken werd. Iemand die daar iets meer over weet?
Veni vidi vici
pi_36428227
Katten zijn meesters in energie voelen en in mediteren, de meeste katten komen graag even buurten als je mediteerd, vele komen meedoen, komen zo opschoot en delen ze hun energie met je waardoor de meditatie nog veel dieper gaat.

Wat aan katten bijzonder is is dat ze negatieve energie kunnen zuiveren, ze zijn erg aangetrokken tot energiestromen, als ik bv reiki geef dan komen de katten er altijd aangesjokt, gaan ze erbij liggen, wat energie jatten(de junks ), maar ze geven ook terug, helpen de negatieve energie er wat sneller uit te halen.
Een reiki behandeling met kat heeft meer effect als zonder kat, grappig is dat

Een kat leeft tussen werelden in, half hier, half daar, er zijn wel meer dieren met dat, of iets in die geest, maar niet veel en zeker niet veel tamme dieren, de slang bv kan ook nega energie zuiveren en helpen met andere energieen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:03:16 #79
105435 amarena
Just curious
pi_36429640
Bedankt Erodome.
Mooie uitleg....

Deze kat is vrij eigenzinning en moet behalve van mijn vriend niet zoveel hebben van andere mensen. Alleen als ze hongerig is komt ze wel lief doen bij me. Maar het was me al vaker opgevallen dat ze juist als ik lekker rustig bezig ben, bijvoorbeeld studeren of idd mediteren, bij me in de buurt komt liggen. Zie als een soort van stilzwijgende acceptatie. We houden allebei van rust en stilte op zijn tijd.

Een ander opvallend iets aan deze kat is dat ze soms heel erg kan staren. Mijn vriend heeft regelmatig dat hij wakker wordt en dat de kat hem op zijn borst of vanaf het nachtkastje zit aan te staren. Af en toe gaat ze ook in de kamer zitten en dan alleen maar staren naar ons. Ze kijkt je dan heel diep in de ogen. Ik ben niet onbekend met katten en heb ze zelf ook altijd gehad maar dit is wel een heel bijzondere eigenzinnige dame. (Lees ook poes ipv kat) Sorry als ik beetje afdwaal.... ik heb het al wel langer het idee inderdaad dat katten bepaalde krachten bezitten. Dus Erodome, een mooie bevestiging.
Veni vidi vici
pi_36430289
ik doe soms wel aan meditatie.
meestal voordat ik ga slapen dan of ik doe aan reiki dan ontspan ik mezelf en probeer ik in een trance staat te komen of als ik probeer uit te treden dan doe ik ook hetzelfde en probeer ik de trance staat te bereiken.
als ik teken dan probeer ik me altijd even leeg te maken voor inspiratie, beelden.
vroeger mediteerde ik vaak op niks geen beelden geen vormen gewoon .... maar wel bewust zijn van het ..
tja wat is meditatie?
als ik in de zon zit en het lijkt alsof de zon me helemaal omarmt ik geniet alleen van de zon en denk nergens anders aan dan voelt dat wel als meditatie.
als het lekker weer is en ik wandel een beetje door de natuur genietend van alles wat ik zie ,de warmte gras ,vogels,lucht dan voelt dat ook aan als meditatie ik voel dan veel liefde en vrijheid op dat moment kan ik soms een eenheid met dingen ervaren of dat ik het gevoel heb helemaal in het nu te zijn en besef hebben dat de nu het enige is wat er bestaat.
  zondag 2 april 2006 @ 21:16:33 #81
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_36589542
ik probeer ook soms om te mediteren. Helaas kan ik mijn gedachten er nooit echt lang bijhouden.... iemand nog tips daarvoor? Vanavond iig nog maar eens proberen dan
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_36590331
doe het wel eens om de rust te krijgen in mn hoofd alleen wilt het niet altijd lukken.
en dan geef ik het weer op en een paar maanden later probeer ik het weer
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_36592167
Ik mediteer soms ook wel, is lekker kom je tot rust
pi_36595223
Wie kent er de Merkaba meditaie >? Die komt van Thot .
  maandag 3 april 2006 @ 09:39:14 #85
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_36600156
quote:
Op zondag 2 april 2006 23:42 schreef totsy het volgende:
Wie kent er de Merkaba meditaie >? Die komt van Thot .
Thot --> Thoth
Merkaba Meditation
¡ Experience Everything !
pi_36606577
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:16 schreef Asmodean het volgende:
ik probeer ook soms om te mediteren. Helaas kan ik mijn gedachten er nooit echt lang bijhouden.... iemand nog tips daarvoor? Vanavond iig nog maar eens proberen dan
Gewoon proberen en vooral niet forceren, gedachte's gaan op ten duur gewoon stil worden, echt...

Als je erop gaat zitten focussen zo van aaaaahhh gedachte's ze MOETEN weg, dan zal je merken dat je dat niet gaat lukken, dat dat meestal juist averechts werkt, dus zie ze aan, accepteer ze en laat ze los, als je het zo doet zal je merken dat de stroom van gedachten steeds meer afneemt totdat er een moment komt dat je de gezegende stilte van je eigen hoofd mag kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')