abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36338594
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:01 schreef m021 het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt door de studenten zelf niet gesneden. Sterker nog, er wordt niet gesneden waar de studenten bij zijn. Er wordt alleen naar het preparaat ("lijk") gekeken met uitleg door de docent.

Een preparaat blijft een jaar of 8 goed. Dus het loopt niet zo'n vaart met "nieuwe lijken".
Wij doen juist niet anders dan zelf snijden
Dit blok hebben we bijvoorbeeld een 'nieuw' lichaam gekregen en dat is nu vrijwel helemaal gebruikt. Dat kunnen ze echt niet meer recyclen. Totaal waren het er 12 voor de werkgroepen van ons jaar geloof ik. Maar ze hebben in Leiden volgens mij idd genoeg lichamen voor dit, en dat is bij sommige andere uni's anders.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_36338708
Leiden is gewoon superieur met het torenhoge snijzaal-budget.
Heb ik eindelijk eens een goed argument als Leiden weer eens gebashed wordt
pi_36338735
Maar ten koste van...
Oh wacht, ff positief: Jippie we zijn beter!!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  vrijdag 24 maart 2006 @ 20:24:57 #29
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_36338748
In Leiden schijnt er idd zelfs een soort overschot te zijn van lichamen. Chirurgen in opleiding komen zelfs uit andere europese landen om op "onze" lijken te oefenen.

Snijzaal is trouwens best ok. Alleen je ruikt t nog de rest van de dag
Die lijken zijn wel echt helemaal dood als je ermee klaar bent. En dan bedoel ik dus echt dood. Doder kan niet.
pi_36338817
Ik vraag me trouwens nog steeds af of dat preparaat van vanmiddagochtend nou een neger was, of dat het zo geprepareerd was

'k Denk het laatste.
pi_36338964
"Ding"?
pi_36338973
dubbelpost!
pi_36338979
pi_36339030
Tja, en zo vertelde mijn moeder altijd over haar medestudenten die de grootste lol hadden om met genitaliën van de lichamen te gaan spelen. Hi ha hoe. Zo gaan die dingen.
pi_36339111
omg, dat is ziek
Zoiets zou je toch niet ongezien kunnen doen ook?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:36:42 #36
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_36340895
Lijkt me ook zielig als je zoiets doet...
Een beetje respect voor de mensen die hun lichaam aan de wetenschap ter beschikking stellen.. Zo heb ik wel meer verhalen gehoord...

Ik wist trouwens helemaal niet dat je in Leiden zelf mocht snijden Ik heb alleen verhalen van andere uni's gehoord waarbij dus alles voorgeprepareerd is.
pi_36341287
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 20:20 schreef intoxicated het volgende:

Wij doen juist niet anders dan zelf snijden
Ik zei ook 'over het algemeen'. Op alle andere Nederlandse universiteiten hebben ze het namelijk afgeschaft. Omdat het verspilling is om al die goede preparaten kapot te laten snijden door onervaren studenten, die vaak niet eens hun anatomieboek hebben ingekeken van tevoren dus vrijwel niks leren van het snijden.

Maar van mij mag je geloven dat het komt doordat Leiden modern is hoor.

@tox, oh trouwens, na enkele jaren in formaldehyde wordt een preparaat donker van kleur. Je had blijkbaar toch niet echt een vers lijk te pakken.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:29:45 #38
139820 mol_air
pi_36349877
dat "donkere" preparaat was inderdaad al een aantal jaar oud. Er werd ook gezegd dat het preparaat op een bepaalde manier behandeld is, zodat het een "droog" preparaat werd.

Dit was trouwens een voorgeprepareerd lichaam dus
pi_36350144
Die samenvatting.

Er staan echt waar fouten in als 'excess' vertaald met 'tekort', 'hypothyroidy' vertaald met 'hyperthyreoidie', en 'rechts' als 'links'.

Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_36376502

En het gaat zo maar door en door
pi_36383958
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:03 schreef intoxicated het volgende:
[afbeelding]
Hehe... komt bekend voor, ik zit nu in het cluster Bewegingapparaat: 10 wkn lang ALLEEN maar anatomie, orthopedie, neurologie en neurochirurgie....
pi_36384069
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:42 schreef The_DopeMan het volgende:

[..]

Hehe... komt bekend voor, ik zit nu in het cluster Bewegingapparaat: 10 wkn lang ALLEEN maar anatomie, orthopedie, neurologie en neurochirurgie....
Bewegingsapparaat heb ik nu ook .
Tis allemaal best interessant enzo, zeker na een blok over ethiek en recht en andere BS.
Maar ik heb echt een blok-voor-de-vakantie-gevoel .
pi_36384118
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:03 schreef intoxicated het volgende:
[afbeelding]
Komop, toxi, die vraagtekens weet je toch wel .
pi_36390187
Volgens mij klopt wat er staat gewoon niet
pi_36390719
namen van de spieren omgedraaid
pi_36418263
quote:
Op zondag 26 maart 2006 18:47 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Bewegingsapparaat heb ik nu ook .
Tis allemaal best interessant enzo, zeker na een blok over ethiek en recht en andere BS.
Maar ik heb echt een blok-voor-de-vakantie-gevoel .
Hehe... nou ik vind het maar een zéér irritant cluster ! ! ! !

PS: Maybe heb je wat aan deze sites, hier staan de individuele spieren en aanhechtingen e.d. best duidelijk op:

http://www.rad.washington.edu/atlas/

http://www.maitrise-ortho(...)ntier/index_us.shtml

http://www.tenniselleboog.nl/ (let niet op de naam )
pi_36418393
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:38 schreef fee-tje het volgende:
namen van de spieren omgedraaid
Haha... exactement !

m. extensor digitorum brevis : zal NOOIT aanhechten aan de grote teen (hallux)
De m. extensor hallucis brevis daarentegen wel....

Maar die pic komt uit de engelstalig Sobotta, en daar staan nog wel meer fouten in.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:15:22 #48
139820 mol_air
pi_36425765
ik heb die drie sites even toegevoegd op mijn link-site
www.adstudium.eigenstart.nl

misschien dat jullie die site kunnen waarderen. Mochten jullie nog links hebben, mail ze gerust of post ze hier.
pi_36432231
hendig sjiek!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:23:17 #50
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_36441031
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:15 schreef mol_air het volgende:
ik heb die drie sites even toegevoegd op mijn link-site
www.adstudium.eigenstart.nl

misschien dat jullie die site kunnen waarderen. Mochten jullie nog links hebben, mail ze gerust of post ze hier.
14.gif

Je moet alleen even de links "Cardiovascular Physiology Concepts", "Bioelectromagnetism en Blue Histology" verbeteren
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')