sinds ik met haar vanuit nijmegen naar linburg ben gereden voor een avondje maastricht. of twel ik moet mijn topo maar eens gaan leren, je hebt gelijk. gelderland bedoel ik.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:33 schreef Spookje81 het volgende:
sinds wanneer ligt nijmegen in limburg?
Haha weg grap. Een goede voorbereiding is niet geheel overbodig.quote:Op donderdag 23 maart 2006 08:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
sinds ik met haar vanuit nijmegen naar linburg ben gereden voor een avondje maastricht. of twel ik moet mijn topo maar eens gaan leren, je hebt gelijk. gelderland bedoel ik.
ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:50 schreef Woutey het volgende:
ik snap er geen ene hoer van, leg eens uit
Politie stuurt wel eens smsjes naar mensen die op dat-en-dat tijdstip op een bepaalde locatie waren.quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:50 schreef Woutey het volgende:
ik snap er geen ene hoer van, leg eens uit
Nou en? Dat is zomaar fouilleren ook en daarbij is toch ook altijd het argument: "Als je niks te verbergen hebt, kan het je ook niks schelen."? Wat is het verschil hiermee?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:36 schreef KreKkeR het volgende:
Dit aangezien het, zoals zijn grappig, doch serieus bedoelde openingspost illustreert, toch enige inbreuk kan doen op onze privacy![]()
![]()
Dat het dragen van een wapen strafbaar is en vreemdgaan niet.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou en? Dat is zomaar fouilleren ook en daarbij is toch ook altijd het argument: "Als je niks te verbergen hebt, kan het je ook niks schelen."? Wat is het verschil hiermee?
Exact.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat het dragen van een wapen strafbaar is en vreemdgaan niet.
dat TS vreemdgaat is een zaak tussen hem en z'n vrouw, daar heeft de politie niets mee te maken.
Dat is het verschil.
Politie heeft er ook niks mee te maken wat ik in mijn zak heb. En alsof iedereen met een GSM vreemdgaat. Bovendien ben je een enorme eikel als je je GSM meeneemt als je vreemdgaat.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat TS vreemdgaat is een zaak tussen hem en z'n vrouw, daar heeft de politie niets mee te maken.
Dat is het verschil.
Ik ben ook tegen preventief fouileren, maar in sommige gevallen is het misschien gewoon terecht. en in je zak kun je een wapen hebben.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Politie heeft er ook niks mee te maken wat ik in mijn zak heb. En alsof iedereen met een GSM vreemdgaat. Bovendien ben je een enorme eikel als je je GSM meeneemt als je vreemdgaat.
Je kunt niet tegen iets zijn en dan een voorbehoud maken. je bent Of voor OF tegen, zeker in dit geval. Want waar leg je dan de grens? Wanneer mag je wel fouilleren en wanneer niet?quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen preventief fouileren, maar in sommige gevallen is het misschien gewoon terecht. en in je zak kun je een wapen hebben.
Nee, uiteraard heb ik een aparte pre-paid mobiel die altijd in de auto ligt daarvoor.quote:Ik zeg niet dat iedereen met een GSM vreemdgaat, ik geef het gewoon aan als voorbeeld.
Jij laat dus altijd je GSM thuisliggen als je vreemdgaat?
Ja en? Sorry, maar dat is de consequentie van het accepteren van het beleid van meneer Donner voor "meer veiligheid". Aangezien we in NL als makke schapen toestaan dat onze GSM gesprekken worden vastgelegd, ons surfgedrag wordt gemonitord en onze e-mails worden gescand, krijg je ook dit soort zaken. Had je het wel acceptabel gevonden als in Nijmegen een bom was ontploft in een bus en de politie had een sms bom gestuurd naar al die telefoons of iemand een verdachte moslim met een rugzak had gezien?quote:Feit is gewoon dat de politie door dit soort acties meer veroorzaakt als alleen het oplossen van de moord. Ze kunnen zaken over hoop gooien waar ze helemaal niets me te maken hebben.
De politie is er ook voor het oplossen van misdaden. Men is van mening dat dit hiertoe kan bijdragen. Maar als ik jou was zou ik een verklaring in mijn zak doen, dat als iemand jou vermoord ze wel de dader moeten zoeken, maar er geen sms-bom voor mogen gebruiken.quote:De politie is er voor onze veiligheid. fouileren kan daarbij horen omdat je nou eenmaal strafbare dingen bij je kunt hebben. met het priveleven (in dit geval bijvoorbeeld vreemdgaan) heeft de politie helemaal niets te maken.
Da's een eitje. Als je marokkaan bent, dan moet^W mag je gefouilleerd worden, terwijl als je een brave oppassende rechtse blanke man bent, dan mag je niet gefouilleerd worden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kunt niet tegen iets zijn en dan een voorbehoud maken. je bent Of voor OF tegen, zeker in dit geval. Want waar leg je dan de grens? Wanneer mag je wel fouilleren en wanneer niet?
En een linkse blanke?quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:20 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Da's een eitje. Als je marokkaan bent, dan moet^W mag je gefouilleerd worden, terwijl als je een brave oppassende rechtse blanke man bent, dan mag je niet gefouilleerd worden.
![]()
Linkse blanke mannen willen sowieso niet gefouileerd worden, maar rechtse blanke mannen vinden dat onzin.quote:
Ik vind het ook belachelijk dat fouilleren in het openbaar zomaar is toegestaan. Dat de politie mag weten wat ik bij me heb is één ding, dat meteen alle andere aanwezigen het weten is iets heel anders. En ja, ik kan me situaties indenken waar ook dat problemen kan geven in de privésfeer; van ernstige schaamte tot ruzies en echtscheidingen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat is het verschil.
Was het leven maar zo makkelijk.quote:Op donderdag 23 maart 2006 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt niet tegen iets zijn en dan een voorbehoud maken. je bent Of voor OF tegen, zeker in dit geval. Want waar leg je dan de grens? Wanneer mag je wel fouilleren en wanneer niet?
[..]
Ik wilde inderdaad eigenlijk dmv het voorbeeld van een ramp wat nuance in m'n vorige post aanbrengen.quote:Ja en? Sorry, maar dat is de consequentie van het accepteren van het beleid van meneer Donner voor "meer veiligheid". Aangezien we in NL als makke schapen toestaan dat onze GSM gesprekken worden vastgelegd, ons surfgedrag wordt gemonitord en onze e-mails worden gescand, krijg je ook dit soort zaken. Had je het wel acceptabel gevonden als in Nijmegen een bom was ontploft in een bus en de politie had een sms bom gestuurd naar al die telefoons of iemand een verdachte moslim met een rugzak had gezien?
[..]
Ik ben er ook nog niet helemaal over uit of ik voor of tegen ben.quote:De politie is er ook voor het oplossen van misdaden. Men is van mening dat dit hiertoe kan bijdragen. Maar als ik jou was zou ik een verklaring in mijn zak doen, dat als iemand jou vermoord ze wel de dader moeten zoeken, maar er geen sms-bom voor mogen gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |