Probeer eens 'overflow: auto' op je bodyquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:51 schreef mrbombastic het volgende:
Als ik in quirksmode werk dan krijg ik geen verticale scrollbalk, anders wel.
Hoe kom ik van mijn verticale scrollbalk af (op een nette manier).
Ten eerste, je kunt die margin in 2 property gooien.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:51 schreef mrbombastic het volgende:
Als ik in quirksmode werk dan krijg ik geen verticale scrollbalk, anders wel.
Hoe kom ik van mijn verticale scrollbalk af (op een nette manier).
Begin CSS code
[ code verwijderd ]
Tabel
[ code verwijderd ]
| 1 |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | height: 100%; margin: 0; } #naam { width: 100%; height: 100%; background-color: #ffe4b5; } |
| 1 2 3 | inhoud van deze DIV </div> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | Naam: <input name="naam" type="text" id="naam" size="35"> <br> Achternaam: <input name="achternaam" type="text" id="achternaam" size="35"> <br> Man <input type="radio" name="radiobutton" value="man" checked> Vrouw <input type="radio" name="radiobutton" value="vrouw"> <br> straat: <input name="straat" type="text" id="straat"> <input name="nr" type="text" id="nr" size="6" maxlength="6"> <br> postcode: <input name="postcode" type="text" id="postcode" size="6" maxlength="6"> <br> plaats: <input name="plaats" type="text" id="plaats" size="35"> <br> Email: <input name="mail" type="text" id="mail" onBlur="MM_validateForm ('naam','','R','mail','','RisEmail');return document.MM_returnValue" value="" size="35"> <br> Bericht: <textarea name="Bericht" cols="27" id="Bericht"></textarea> <br> <input type="submit" name="Submit" value="send"> <input type="reset" name="Reset" value="reset"> <input name="MailToAddress" type="hidden" value="...@hotmail.com"> </form> |
Labels gebruiken en deze met CSS een bepaalde breedte geven.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:06 schreef Hunchy het volgende:
Hoe krijg ik de invulvakken van de volgende code netjes onder elkaar zonder gebruik te maken van tabellen? Ik wil het realiseren m.b.v. css. Wat is de meest snelle/logische manier? Nu worden ze direct achter de tekt uitgelijnt.
Aan die blauwe balken een class hangen (dus aan de td of div of wat je ook gebruikt), en dan in de css:quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:35 schreef FredvZ het volgende:
Hoe krijg ik met CSS voor elkaar dat alleen de linkjes in de blauwe balken "bold #FFFFEE" worden?
| 1 2 3 4 | color: #FFFFEE; font-weight: bold; } |
hmja, dat snap ik, maar zo ging het vroeger met html...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:17 schreef SuperRembo het volgende:
Haal eerst eens al die <font> <center> bgcolor="" en border="" zooi weg anders wordt het nooit wat.
thnxquote:Op vrijdag 16 juni 2006 18:27 schreef CraZaay het volgende:
Aan die blauwe balken een class hangen (dus aan de td of div of wat je ook gebruikt), en dan in de css:
[ code verwijderd ]
Dus géén class aan de links zelf hangen, want dat moet je dat voor iedere link doen en da's dus nogal wat redundante code
Dat is de margin die standaard op een header zit.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:53 schreef Autoreply het volgende:
Als ik een <h5> bijvoorbeeld ergens om plaats wordt er direct een witregel boven en onder geplaats, irritant, maar ala.
Hij gebruikt de kleur van de link. De kleur van de link gaat voor de kleur van de header omdat de selctor van de link (a:link) meer specifiek is dan die van de header (h5). Dat kan je bijvoorbeeld oplossen metquote:Wat ik echter niet snap is dat in het menu de eerste link "homepage" een h5 tag heeft, wél de meeste opmaakzaken meeneemt, maar níet de tekstkleur die ik wil. Wat is de oorzaak?
| 1 |
Als je geen marges wilt doe jequote:Op woensdag 21 juni 2006 20:53 schreef Autoreply het volgende:
Als ik een <h5> bijvoorbeeld ergens om plaats wordt er direct een witregel boven en onder geplaats, irritant, maar ala.
| 1 2 3 | margin: 0; } |
Heb je deze al eens bekeken?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:16 schreef Foxxy het volgende:
Dummy meldt zich. Ik wil een site maken aan de hand van CSS aangezien mij is verteld dat gewone tabellen echt niet meer kunnen en de mogelijkheden van CSS mij wel aanspreken.
standaard value op "........." zetten, en dan de textvakken een border van "0" geven etc.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:19 schreef Hunchy het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een css file om te printen. Nu zou ik graag i.p.v. de textvakken in mijn contactformulier puntjes willen printen. Hoe krijg ik dit het makkelijkst voor elkaar? Ik heb het nu geprobeerd door de puntjes op de site 'hidden' weer te geven en bij de print gewoon zichtbaar. Helaas komen de puntjes niet op de plaats van de textvakken te staan. Iemand een idee?
Bedoel je dat ik het formulier gewoon twee keer moet maken 1 zichtbaar en 1 onzichtbaar? En dan andersom zichtbaar bij de print versie? Of kun je de standaard waarde zichtbaar en onzichtbaar maken? Het is de bedoeling dat ik op het scherm gewoon de standaard vakken krijg. Dus alleen puntjes bij de printversie.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
standaard value op "........." zetten, en dan de textvakken een border van "0" geven etc.
Weet ik!quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:25 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vergeet niet dat CSS niet de sleutel tot een geslaagd design is.
Het is slechts een manier om het gedrag/opmaak van je html-elementen te veranderen.
Een goed design staat of valt nog steeds met de opbouw van je html-code.
Kijk, hier kan ik wat mee! Dank je.quote:
In je print-sheet de border van het invoerveld op 0 zetten, en de border-bottom op 1px dotted blackquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:19 schreef Hunchy het volgende:
Ik ben bezig met het maken van een css file om te printen. Nu zou ik graag i.p.v. de textvakken in mijn contactformulier puntjes willen printen. Hoe krijg ik dit het makkelijkst voor elkaar? Ik heb het nu geprobeerd door de puntjes op de site 'hidden' weer te geven en bij de print gewoon zichtbaar. Helaas komen de puntjes niet op de plaats van de textvakken te staan. Iemand een idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |