Het gaat ook niet om op jou gerichte marketing. Waar de AH geïnteresseerd in is zijn gegevens als: worden door die en die leeftijdscategorie nu meer euroshopper-artikelen gekocht, wie kopen er nu precies de kant-en-klaarmaaltijden etc. Deze informatie wordt wel degelijk gebruikt om het assortiment en de reclame op aan te passen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:11 schreef wyccie het volgende:
Wat maakt het ook uit als je wel je echte gegevens opgeeft. Alsof ze per klant hun assortiment aanpassen.
Ik heb ook nog nooit persoonlijke post van AH gehad met op maat gemaakte aanbiedingen. Dus je hebt er helemaal geen last van.
Dit klinkt wel een beetje 1984quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om op jou gerichte marketing. Waar de AH geïnteresseerd in is zijn gegevens als: worden door die en die leeftijdscategorie nu meer euroshopper-artikelen gekocht, wie kopen er nu precies de kant-en-klaarmaaltijden etc. Deze informatie wordt wel degelijk gebruikt om het assortiment en de reclame op aan te passen.
Niet dat het op zich nu zo erg is, maar het hele idee van een multinational die precies weet waar je woont, hoe oud je bent, wat je gezinssamenstelling is en bijhoudt wat je precies koopt en waar staat me niet aan.
Wanneer ook nog de pinpas-, bibliotheek-,verzekerings-,mobiele telefoon- en internetgegevens hieraan gekoppeld worden ontstaat een systeem waar de staat of bedrijven van iedere burger precies weten wat hij op welk moment van de dag doet, waar hij is en waar hij geïnteresseert in is.
Zo een systeem staat me tegen, en daarom doe ik alles om het opbouwen van zo een systeem te frustreren. (Als het me niet teveel moeite kost natuurlijk)
Daarom wordt er ook zo moeilijk gedaan over het koppelen van allerlei bestanden. Terwijl dat natuurlijk wel een hoop fraude zou kunnen voorkomen.quote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet gelezen hebquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daarom wordt er ook zo moeilijk gedaan over het koppelen van allerlei bestanden. Terwijl dat natuurlijk wel een hoop fraude zou kunnen voorkomen.
Koppel de gegevens van de Rijksdienst van wegverkeer maar eens aan die van de sociale dienst. Zie je meteen wie er én in een auto van meer als 50.000 euro rijdt én tegelijkertijd bijstand heeft. Dit wordt mede vanwege het "Big Brother" idee niet gedaan.
OT: (In de slowchat) Toch wel een écht goed boek, dat 1984!
Toevallig las ik gisteren dat er enkele uitkeringsgerechtigden geen uitkering meer krijgen of gekort worden omdat zij een te dure auto in hun bezit hadden! Ik geloof dat het in Gelderland was.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:25 schreef LXIV het volgende:
Koppel de gegevens van de Rijksdienst van wegverkeer maar eens aan die van de sociale dienst. Zie je meteen wie er én in een auto van meer als 50.000 euro rijdt én tegelijkertijd bijstand heeft. Dit wordt mede vanwege het "Big Brother" idee niet gedaan.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Even iets heel anders, nu wij toch geregeld l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.t.e.n., hoe oud zijn jullie eigenlijk, wat doen jullie dagelijks en waar wonen jullie?
Zou ik toch een keer doen. Het is niet alleen een belangrijk boek, omdat het veel invloed heeft in de hele discussie over hoe ver de overheid technologie mag gebruiken om haar burgers te controleren, het is ook een goed geschreven en intelligent boek.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet gelezen heb.
Zoals mijn profiel vermeldt, ben ik 17 jaar oud, doe VWO 5quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:27 schreef LXIV het volgende:
Even iets heel anders, nu wij toch geregeld l.a.n.g.z.a.a.m.p.r.a.t.e.n., hoe oud zijn jullie eigenlijk, wat doen jullie dagelijks en waar wonen jullie?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoezo??? Waarom wil je dat weten? Schrijf je die gegevens op? Verkoop je die gegevens door???
Dan weet ik met wie ik aan het praten ben. Dat is toch normaal als je wat langer contact hebt?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:28 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hoezo??? Waarom wil je dat weten? Schrijf je die gegevens op? Verkoop je die gegevens door???
En voeg Eindhoven daar maar aan toe.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zoals mijn profiel vermeldt, ben ik 17 jaar oud, doe VWO 5.
Soms ook wel normaal, hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:33 schreef LXIV het volgende:
Eindhoven de gekste!
Militair, moet je vechten voor het vaderland?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan weet ik met wie ik aan het praten ben. Dat is toch normaal als je wat langer contact hebt?
Ik ben 35. Ben militair. Woon in Bergen op Zoom.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:40 schreef wyccie het volgende:
Nee, hij maakt snoepreisjes naar de poolcirkel
Maar waarom dan?quote:Ik wil ook militair zijn.
Zijn er veel dagen/weken/maanden dat er niks te doen is voor je?quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:41 schreef LXIV het volgende:
Op dit moment niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |