Wedden dat die Chinezen dit in Nederland ook weer gaan uitbuiten, ok je krijgt hier wel mes en vork maar je kunt eventueel ook stokjes krijgen, en ik weet zeker dat onder het mom van gestegen kosten [duurdere import} de prijs doorberekend gaat worden, hebben we net het debacel van de invoer van de Euro in de horeca gehad , wordt het nog eens dunnetjes overgedaan met stokjesquote:PEKING - China heeft besloten tot een reeks belastingmaatregelen om het milieu meer te ontzien. Chinezen die zweren bij het eten met stokjes zijn vanaf 1 april duurder uit. Op houten stokjes zal een belasting worden geheven van 5 procent, zo meldde het persbureau Xinhua woensdag. Het persbureau baseert zich op het Chinese ministerie van Financiën.
De houten wegwerpstokjes trekken een zware wissel op het Chinese milieu. Jaarlijks gaan er in China vijftien miljard paar doorheen. Voor de productie is 1,3 miljoen kubieke meter hout per jaar nodig. Ook op andere houtproducten zoals vloerpanelen zal voortaan belasting worden geheven.
volgens mij wel , ze heten chinese eetstokjesquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:45 schreef Bupatih het volgende:
Daar moet dan een stokje voor gestoken worden.
Maar worden de 'Nederlandse' stokjes dan ook in China gemaakt?
Hier kan ik me nou wel in vinden hoor. 1 miljard chinezen. Er vanuit gegaan dat mes, lepel en vork beter voor het milieu zijn moet dit een redelijke besparing opleveren.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:43 schreef Bullpit het volgende:
Lees dit en huiver![]()
[..]
Wedden dat die Chinezen dit in Nederland ook weer gaan uitbuiten, ok je krijgt hier wel mes en vork maar je kunt eventueel ook stokjes krijgen, en ik weet zeker dat onder het mom van gestegen kosten [duurdere import} de prijs doorberekend gaat worden, hebben we net het debacel van de invoer van de Euro in de horeca gehad , wordt het nog eens dunnetjes overgedaan met stokjes![]()
Dat wil tegenwoordig niks zeggen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:50 schreef Bullpit het volgende:
[..]
volgens mij wel , ze heten chinese eetstokjes![]()
Dat is waar, Chinese kool , made in Hollandquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:56 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Dat wil tegenwoordig niks zeggen.
Chinese kool bijvoorbeeld wordt ook niet alleen in China geteeld.
Kom, laten we NU vast gaan janken over die 5 % van 0,03 cent die we over een jaar MISSCHIEN wel moeten gaan bijbetalen. Krijg een leven sukkelquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:43 schreef Bullpit het volgende:
Lees dit en huiver![]()
[..]
Wedden dat die Chinezen dit in Nederland ook weer gaan uitbuiten, ok je krijgt hier wel mes en vork maar je kunt eventueel ook stokjes krijgen, en ik weet zeker dat onder het mom van gestegen kosten [duurdere import} de prijs doorberekend gaat worden, hebben we net het debacel van de invoer van de Euro in de horeca gehad , wordt het nog eens dunnetjes overgedaan met stokjes![]()
Jij gebruikt geen vork ofzo om te eten, maar een lepel?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:42 schreef Skv het volgende:
Die lui zijn ook achterlijk, eet dan met je handen of met een lepel ofzo.
1,3 miljoen kuub hout, weet je hoeveel lucifers je daar van kan maken
hee schuimpie, nooit geleerd je niet te mengen in een grote mensen discussie. sukkel klinkt zo 14-15 jaar oudquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom, laten we NU vast gaan janken over die 5 % van 0,03 cent die we over een jaar MISSCHIEN wel moeten gaan bijbetalen. Krijg een leven sukkel
Hahaha, goede reactiequote:Op donderdag 23 maart 2006 09:33 schreef Bullpit het volgende:
[..]
hee schuimpie, nooit geleerd je niet te mengen in een grote mensen discussie. sukkel klinkt zo 14-15 jaar oud![]()
Vind het meer wannabe gedrag..quote:Op woensdag 22 maart 2006 19:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Met stokjes eten is cool!
Je hebt een aansteker-avatar, niet zeuren dus!quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:42 schreef Skv het volgende:
Die lui zijn ook achterlijk, eet dan met je handen of met een lepel ofzo.
1,3 miljoen kuub hout, weet je hoeveel lucifers je daar van kan maken
Als we thuis witlof eten dan wil mijn zoontje perse met stokjes eten (vraag me niet waarom). En het lukt hem nog ook!quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:00 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Vind het meer wannabe gedrag..
Was laatst bij een vriend die een Thaise rijstmaaltijd had besteld....gingen ze lekker eten met stokjes!
D'r is echt geen Thai die rijst met stokjes eet....óf met gewoon bestek óf met de handen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |