Zat ik deze middag nietsvermoedend in de bus te wachten tot deze zou vertrekken, gaat er net zo'n figuur achter me zitten die nog geen vijf seconden zonder zijn mobiele telefoon kan. Niet dat hij iets zinnigs te melden had, want het leek meer alsof hij commentator was voor de radio: "Ja, hij gaat net rijden... nee wacht, hij stopt weer!...oh wacht hij is weer aan het rijden!".
Het was echt een constant verslag over echt alle details van de busreis dat wel minstens 10 minuten duurde. Onze meneer hield de persoon aan de andere kant van de lijn op de hoogte van onder andere de kleur van elk stoplicht dat de bus tegenkwam met updates om de 5 seconden ("Nee het is nog steeds rood.... Nee echt het is nog niet groen... Oh wacht hij springt net om!"), het aantal personen dat bij de bushalte instapten ("Ja we stoppen nu bij een bushalte... er stappen vier, nee, vijf mensen in") en het aantal bushaltes dat hij nog te gaan had ("We zijn weer langs een bushalte gereden dus dan komt er nog een bushalte, daarna nog een, daarna nog een en dan ben ik er")
Het enige positieve aan dit alles is dat de telefoonbedrijven weer wat rijker zijn geworden!
Casting an evil eye on degenerates