abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36268706
Ik heb de twin tuner van KPN om digitale TV te ontvangen. Dit werkt goed qua het gewoon kijken naar tv-programma's via mijn Samsung flattv. Onlangs heb ik een DVD-recoder gekocht, de Philips DVDR 3305.

Nou, het lukt me niet op goed op te nemen. KPN en Philips spreken elkaar tegen over hoe ik de scart-kabels moet aansluiten. Daarbij kan ik nu alleen een programma opnemen, terwijl ik die kijk. Als ik dus ga zappen, dan wordt ineens de zender opgenomen die ik dan kijk.

Wat KPN zegt is het volgende:
Video/DVD-recorder aansluiten op Twin tuner
Gebruik hiervoor de SCART-kabel die oorspronkelijk tussen uw TV en video/DVD-recorder was aangesloten.
 Sluit het ene uiteinde van de SCART-kabel aan op het aansluitpunt VCR SCART van de Twin tuner.
 Sluit het andere uiteinde van de SCART-kabel aan op de SCARTpoort van uw video/DVD-recorder.

Echter, Philips stelt:
1. Gebruik de bestaande antenneaansluiting tussen de kabeldoos/satellietontvanger en de TV.
2. Gebruik de scart-kabel om de EXT1 TO TV-I/O-aansluiting van de DVD-recorder aan te sluiten op de overeenkomstige SCART-ingang van de TV.
3. Gebruik een andere scart-kabel om de EXT2 AUX-I/O-aansluiting van de DVD-recorder aan te sluiten op de SCART-uitgang (of gemarkeerd als TV OUT of TO TV) van de kabeldoos/satellietontvanger.

Ik kom er niet uit....:(. Wie kan mij helpen?
pi_36269282
De scart kabel is alleen om te kijken, de antennekabel gebruik je voor de programma op je dvd in te stellen, op te nemen e.d.
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_36269600
Gebruik een Scartkabel die geschikt is voor twee richtingen.
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
pi_36269838
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 16:53 schreef vertelmeer het volgende:
De scart kabel is alleen om te kijken, de antennekabel gebruik je voor de programma op je dvd in te stellen, op te nemen e.d.
Volgens mij heb je niet gelijk, aangezien oude videorecorders vaak ook scart-kabels gebruiken om de functie van afspelen en opnemen te kunnen verrichten. Daarbij nu ook DVD-recoders en spreekt KPN louter over scart-kabels, dus met scart-kabels opnemen is zeker wel mogelijk.
pi_36269891
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 17:02 schreef ---Mickey--- het volgende:
Gebruik een Scartkabel die geschikt is voor twee richtingen.
Ja, ik dat doe ik zeker. Ik heb zowel de scart-kabel gebruikt van Philips zelf (zat in de doos), van KPN (zat ook in het KPN-pakket) en een top scart-kabel van Monstercable.
pi_36295826
heb je ook de antenne naar van het kastje naar de recorder en naar de tv lopen? Misschien dattie het dan wil doen?
DUs dat hij signaal krijgt via kabel (om te kijken) en via scart om op te nemen??

De scart moet volgens mij van ext 2 op de recorder naar de video scart van het kastje...

Die kastjes zijn trouwens echt drama, heb er nog niet 1 gevonden waarbij je een recorder aan kon sluiten en het ook gelijk goed werkte
pi_36296222
Bij een twintuner moet alles via scart, zoal kpn zegt dus. De tuner van je dvd recorder gebruik je dus niet meer en je gewone antenne-ingang dus ook niet (Philips gaat uit van een monotuner). Zit er geen toets op de afstandbediening van je kpn tuner om beide scartuitgangen apart te schakelen ipv samen (tuner1 tuner 2 of zo? ) of een instelling die nu beide tegelijk schakelt maar ook de tuners apart kan schakelen?

uit een ander forum:

http://www.hetdigitaletelevisieforum.com/forum/viewtopic.php?t=461&sid=c3d3bbac1e6f8626fb3de0c202bab543
--------------------------------------------------------------------------------

"Ik heb hetzelfde probleem. Heb contect gehad met KPN die mij vertelde dat ik een 8-punts kabel nodig had en dus geen 12-punts. Als je ze belt, sturen ze gratis zo'n kabel op maar het kan wel even duren omdat heel veel mensen hier last van hebben. "

misschien helpt het al al je beide scartkabels even omwisselt

[ Bericht 7% gewijzigd door Adfundum op 23-03-2006 14:36:30 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')