Word volgens mij hergebruikt/gerecyceldquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:26 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat doen ze eigenlijk met ochtend- en/of middagkranten (AD, Telegraaf, NRC, Trouw etc.) die aan het eind van de dag overblijven. Gaan die bijv. naar universiteiten/scholen/bibliotheken, komen ze in de magazijn te liggen, worden ze gratis verspreid aan een ieder die er interesse in heeft of worden ze simpelweg bij het grof vuil gezet?
Ik weet uit ervaring dat wanneer ik rond 5/6 uur nog even naar de supermarkt/boekenhandel ga, er vaak nog stapels kranten liggen. Lijkt me nogal zonde om dat allemaal zomaar bij het oud papier te gooien. Weet toevallig iemand hier die bij een boekenhandel/tankstation of supermarkt werkt, wat er precies mee gebeurt?
Zeer fijn is dat maar niet heus, zo'n dikke stapel kranten laat dat ding half vastlopenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:35 schreef blrrrt het volgende:
Bij de Appie gaan ze met z'n alle de kartonvermaler in inderdaad
Ik zal over de zuivel maar niet beginnen....quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:38 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Zeer fijn is dat maar niet heus, zo'n dikke stapel kranten laat dat ding half vastlopen
Ja, maar ze hebben wel een redelijk beeld van hoeveel er ongeveer verkocht wordt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Stel dat de Telegraaf op maandag 100.000 kranten in Nederland hebben verspreid. En maar 20.000 daarvan worden daadwerkelijk verkocht. Gaan die 80.000 kranten dan in de papiermolen? Is dat dan niet een soort kapitaalvernietiging?
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:38 schreef 5112 het volgende:
Ze gebruiken de letters, cijfers en symbolen voor de krant van morgen, en het overgebleven papier met illustraties wordt gerecycled...
Ik heb ooit eens bij iemand alle kranten (ja alle) vanaf nieuwjaar 1962 uit een schuur gehaald van een kerel die naar het bejaardenhuis verhuisde. In die tijd haalde ik nog oud papier op met de schaatsclub.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:48 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik heb nog zo'n 100.000 kranten in mijn schuur liggen, en die gaan binnekort allemaal bij het grofvuil
Aldipressquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:54 schreef UnleashMitch het volgende:
Kiosk e.d. krijgen hun tijdschriften e.d. van een groot bedrijf.
Alles wat ze niet verkopen gaat terug en daar krijgen ze hun geld voor terug.
(Betapress is zo'n zelfde bedrijf)quote:
Het maken van de krant kost het meeste geld. Het drukken maar een relatief klein deel. Dus dat je er een paar moet weggooien is het probleem niet.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Stel dat de Telegraaf op maandag 100.000 kranten in Nederland hebben verspreid. En maar 20.000 daarvan worden daadwerkelijk verkocht. Gaan die 80.000 kranten dan in de papiermolen? Is dat dan niet een soort kapitaalvernietiging?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |