abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36232036
Nee dit gaat NIET over Taida, noch over Kalou. Nee dit is mijn eigen verhaal over hoe de IND een gigatische tyfus bende is, die er van houdt om je voor te liegen, dan wel incomplete informatie te verstrekken.

Maar laat ik met het begin beginnen

Op 26 december 2003 ben ik getrouwd met een Indiase. Zij is noch christen, noch moslim, noch arm. Ik ben zelf geboren en getogen nederlander, met nederlandse ouders. Ze studeerde aan de unversiteit van Mumbai (bombay). 2 weken nadat we getrouwd waren meost ik weer terug naar school (ja ik ben ook nog steeds student). Anyway, flash forward naar September 2004. We hadden elkaar al bijna een jaar niet gezien maar we waren al wel met een MVV procedure begonnen omdat ze graag haar studie in Nederland wou voortzetten (ze was op HBO niveau afgestudeerd in Mumbai en ze wilde graag haar masters gaan halen aan de universiteit van Groningen). Let wel: haar vader zou voor het hele verhaal gaan betalen.

Eind februari 2005 had ze eindelijk haar MVV in handen dus vertrok ze naar mij en de studie in Nederland. Hier aangekomen begon ze aan diverse cursussen nederlands en schreef ze zichzelf in voor de masters aan de RUG. Haar werd medegedeeld dat ze nog even moest wachten met inschrijven. Gelukkig had ze haar verblijfsvergunning, dus wat kon er mis gaan (verblijfsvergunning is trouwens een dikke 430 Euro!!!!!)?

Medio augustus kreeg ze een brief dat ze pas mocht meedoen als ze een zogenaamd "schakel" programma had afgerond, en haar NT2 had gehaald (nederlands tweede taal, niveau 2). Geen probleem, ze had toch een verblijfvergunning.

17 januari 2006. 2 weken eerder (3 januari) had ik mijn vrouw haar papieren ingevuld voor een verlenging van haar verblijfsvergunning (a 52 Euro). Ik kreeg een brief thuis dat een verblijfsvergunning met voorbereidend jaar maar 1 jaar geldig is. Ik dus in paniek opbellen: "nee meneer u moet gewoon opnieuw door de procedure (en dus weer 433 Euro betalen)".
Geen probleem (dat was mijn spaarrekening, ben ook maar student) doen we!

Fast forward naar een paar dagen geleden.
Kort samengevat stelt de IND nu dat "Men mag niet opnieuw een verblijfsvergunning aanvragen met hetzelfde verblijfsdoel als voorheen"
Nou nou IND dat is NIET wat jullie mij verteld hebben

Eerst doet men er 5 weken over om uberhaupt de papieren in ontvangst te nemen, en dan blijkt dus dat de IND-voorlichting mij voorgelogen heeft

Nee IND jullie hebben het mooi voor elkaar daar

Mooiste is nog: Mijn vrouw is 8 maanden zwanger...... kan ik straks terug naar huis met onze baby om mijn tweede HBO opleiding af te maken, moet mijn vrouw dus weer terug naar India. Want onze baby wordt automatisch Nederlander via mij..... *zucht*

IND (en indirect RITA) Bedankt!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_36232083
Wat een verhaal
Iemand een zusammenfassung?
The superior man, when resting in safety, does not forget that danger may come. When in a state of security he does not forget the possibility of ruin. When all is orderly, he does not forget that disorder may come.
pi_36232185
@ Candera
Sure. De IND schroomt zich niet om je voor te liegen, en vorvolgens zelf maar wat te beslissen wat niet strookt met hun afdeling voorlichting
pi_36232206
Als ze met jou getrouwd is is ze toch Nederlandse ?
Of ben je niet in Nederland met haar getrouwd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36232255
Kort leven de bureaucratie.:{

Bekend verhaal zoiets natuurlijk, niemand bij dat bureau acht het nodig zich er 100% voor in te zetten en dus ben jij daar de lul door, ivm gare regels en gaten in het systeem enzo.

Mensen op de maan, blikken ijzer rond mars, maar zoiets oetlulligs kunnen ze niet.
pi_36232345
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:40 schreef longinus het volgende:
Als ze met jou getrouwd is is ze toch Nederlandse ?
Of ben je niet in Nederland met haar getrouwd.
Ne we zijn in India getrouwd, MAAR we hebben het huwelijk in het GBA van Heerenveen laten registreren. Zij is dus als mijn partner bekend in Nederland

Niet dat het ook maar ene f*ck uitmaakt, in alle landen is het normaal dat je de nationaliteit van de man kan aannemen (Amerika, Duitsland, Belgie) behalve....... ja ons land (dank je wel schijnhuwelijken!)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:45:46 #7
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36232382
fijne situatie...

maar ik dacht altijd dat als je getrouwd was ze alleen al op grond daarvan een verblijfsvergunning krijgt? of er was nog zo iets als een criterium dat het een aantoonbaar serieuze relatie moest zijn, maar dat lijkt me geen probleem als je al zo lang getrouwd bent en bijna ouders wordt....
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36232469
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:36 schreef Ordos20 het volgende:

Op 26 december 2003 ben ik getrouwd met een Indiase.
Ik kan je alleen maar succes wensen met vechten. De IND laat zien niet echt slim te zijn. Heb je er al aan gedacht een advocaat in te schakelen?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36232839
Ordos, heel veel sterkte met het vechten tegen deze bierkaai...
Het zou wat zijn idd als die puinzooi van een IND jouw verse mamavrouw zomaar uit zou zetten...maar ondenkbaar is het niet. Leer mij ze kennen. Haal NU rechtsbijstand. Anders mag ze straks vanuit India permanent verblijf aan gaan vragen, en dan moet jij weer garant staan voor voldoende inkomen (studentje...) en woonruimte (kamer voldoet niet...).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_36233177
@marcB
Helaas kan ik dat niet betalen (nog)

@Mwanatabu
geluk bij een ongeluk: ik heb al wijl mijn ingenieurs diploma civiele techniek/constructies. Dan maar zweten en studeren/werken/kind opvoeden als het niet anders kan *grmbl*

Om het nog extra leuk te maken:
Ik zit NU in India om stage te lopen. Dus ik kan niet eens de IND bellen om eens lekker tekeer te gaan
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:12:28 #11
140904 MLF
Unazukin
pi_36233363
k u t eey
als je terug bent toch maar ff naartoe gaan
mss zien ze dat ze fout zitten
pi_36233425
Waarom ga je niet met haar in India wonen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36233525
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:14 schreef cultheld het volgende:
Waarom ga je niet met haar in India wonen?
het onderwijs systeem is helaas nog steeds beter in Nederland dan India... en voor de kleine wil ik graag dat hij/zij niet alleen leert opstampen maar ook leert creatief bezig te zijn en uitdagingen te krijgen

(in Nederland moet je kennis toepassen, hier gaat het erom hoe je het beste kunt kopieren wat er in het boek staat..... op de universiteiten is het beter maar de lagere school is niks hier)
pi_36233548
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:06 schreef Ordos20 het volgende:
@marcB
Helaas kan ik dat niet betalen (nog)

@Mwanatabu
geluk bij een ongeluk: ik heb al wijl mijn ingenieurs diploma civiele techniek/constructies. Dan maar zweten en studeren/werken/kind opvoeden als het niet anders kan *grmbl*

Om het nog extra leuk te maken:
Ik zit NU in India om stage te lopen. Dus ik kan niet eens de IND bellen om eens lekker tekeer te gaan
Wanneer ben je weer in Nederland? Zo snel mogelijk naar een rechtswinkel dan. Kan je iig veel advies krijgen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36233617
Begin Juli, dan is het veilig genoeg voor de baby om te vliegen (i.v.m. de binnenoortjes)
pi_36233648
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:17 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

het onderwijs systeem is helaas nog steeds beter in Nederland dan India... en voor de kleine wil ik graag dat hij/zij niet alleen leert opstampen maar ook leert creatief bezig te zijn en uitdagingen te krijgen

(in Nederland moet je kennis toepassen, hier gaat het erom hoe je het beste kunt kopieren wat er in het boek staat..... op de universiteiten is het beter maar de lagere school is niks hier)
Vandaar de braindrain uit India, je bent gewoon een zeikerd. Echte liefde zou alles moeten overwinnen. De IND heeft groot gelijk .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36233735
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

Vandaar de braindrain uit India, je bent gewoon een zeikerd. Echte liefde zou alles moeten overwinnen. De IND heeft groot gelijk .
Ha lol

Serieus btw, we kennen elkaar sinds april 2001, en hebben elkaar voor maar 25% van die totale tijd tussen toen en nu gezien....

en niet snoepen in de tussentijd he!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:24:01 #18
140904 MLF
Unazukin
pi_36233742
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

dat zijn dromen
dat kan nu eenmaal niet
pi_36233780
Importbruidjes.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:26:00 #20
140904 MLF
Unazukin
pi_36233804
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:25 schreef LostFormat het volgende:
Importbruidjes.
ja dus?

er zijn ook nog echte huwelijken hoor
pi_36233816
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:23 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Ha lol

Serieus btw, we kennen elkaar sinds april 2001, en hebben elkaar voor maar 25% van die totale tijd tussen toen en nu gezien....

en niet snoepen in de tussentijd he!
Ik bekijk het heel simpel. India is echt geen Burundi ( of ander willekeurig apengebied qua ontwikkeling) en als je daar een goede opleiding hebt afgerond, kun je daar prima leven. Dus wat is het probleem?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:28:17 #22
140904 MLF
Unazukin
pi_36233866
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik bekijk het heel simpel. India is echt geen Burundi ( of ander willekeurig apengebied qua ontwikkeling) en als je daar een goede opleiding hebt afgerond, kun je daar prima leven. Dus wat is het probleem?
heeft ie toch al uitgelegd?
pi_36233897
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:28 schreef MLF het volgende:

[..]

heeft ie toch al uitgelegd?
Hij beweert dat het onderwijs hier beter is dan in India. Dat is gewoon bullshit, want India staat juist bekend om een behoorlijk hoog onderwijsniveau. Zeker op het gebied van ICT en zakelijke dienstverlening.
pi_36233901
heh ik loop hier stage bij een gerenomeerd BPO bedrijf, dus ik weet wat je bedoelt.

Ach misschien is het wel mooi genoeg geweest met Nederland na 26 jaar.....
pi_36234073
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 15:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Met die redenering heeft niemand met een buitenlandse partner nog kans op verblijf hier. Tevens is het juridisch geen grond voor weigering om aan te stippen dat mensen ook ergens anders kunnen gaan wonen. Next.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')