abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36229350
Ik was m'n OVstudentenkaart vergeten mee te nemen in de trein en heb dus een kaartje gekocht. Ik hoorde van iemand dat ik dit bedrag eens per jaar terug kan vragen. Kan iemand dit bevestigen en vertellen hoe dit zou moeten?

Thnx.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:10:12 #2
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_36229393
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:09 schreef prinsrob het volgende:
Ik was m'n OVstudentenkaart vergeten mee te nemen in de trein en heb dus een kaartje gekocht. Ik hoorde van iemand dat ik dit bedrag eens per jaar terug kan vragen. Kan iemand dit bevestigen en vertellen hoe dit zou moeten?

Thnx.
IBG bellen?
pi_36229442
NS bellen natuurlijk Daar had je zelf toch ook wel aan kunnen denken mag ik hopen Als t goed is moet je een formulier op halen bij zo'n NS servicepunt....
pi_36229484
Moet je op het station zo'n formulier vragen, ff aan de baliemuts vragen. Vervolgens dat formulier invullen, treinkaartje erbij voegen en klaar.....

Ow ja...neem ook meteen een zooi "Geld terug bij vertraging" formulieren mee van het station...iedere vertraging (waar dan ook in Nederland) kun je terugclaimen mits deze langer dan 30 minuten is...levert minimaal 2,27 op en max. 4,54.....lijkt niet veel..maar toch makkelijk verdient met een treinnetwerk als Nederland. (verdien er een slordige 120 euro per jaar mee...asl het niet meer is)

Succes!
Was soll das heissen Sie konnten Fegelein nicht finden!!!
pi_36229737
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:12 schreef MI-5 het volgende:
Moet je op het station zo'n formulier vragen, ff aan de baliemuts vragen. Vervolgens dat formulier invullen, treinkaartje erbij voegen en klaar.....

Ow ja...neem ook meteen een zooi "Geld terug bij vertraging" formulieren mee van het station...iedere vertraging (waar dan ook in Nederland) kun je terugclaimen mits deze langer dan 30 minuten is...levert minimaal 2,27 op en max. 4,54.....lijkt niet veel..maar toch makkelijk verdient met een treinnetwerk als Nederland. (verdien er een slordige 120 euro per jaar mee...asl het niet meer is)

Succes!
pi_36229802
Een vriendin van mij heeft eens 10 euro gedeclareert, omdat ze dr OV vergeten was. Maar dat mag maar 1 keer per jaar. Week daarop kreeg ze 60 euro boete in totaal ofzo omdat ze dr OV weer niet bij had... maar dat kon ze dus niet meer terug vragen
Jupiler is goed
pi_36229871
ja, dat mag je 1 keer per jaar terugvragen ja, moet je ff formulier ophalen bij de ns-balie
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:35:48 #9
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36230143
Raar systeem, het kaartje wat je koopt is niet op naam en daarom kun je altijd wel zeggen dat je een kaartje gekocht hebt terwijl je het zo van de grond kunt pakken.
Ik dacht dat je de boete die je krijgt, omdat je je OV kaart niet kunt tonen, weer ongedaan kunt maken als je een kopie van je OV opstuurt naar de NS. Dat is in ieder geval een stuk logischer.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:39:37 #10
3767 Herald
Come get some
pi_36230228
Zou het sowieso alleen doen bij een boete, want om 5 euro terug te vragen als je later in het jaar een boete van ¤40 krijgt is ook zo suf.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_36230880
Een collega van me met wie ik samen in de trein zit was ook zijn OV vergeten. Die kwam er in de trein pas achter en had dus geen kaartje gekocht.

Toen kon hij alleen de boete van 38 euro terugvragen, het kaartje moet hij wel gewoon betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')