abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36216470
Hoi,

Ergens dit jaar wordt ik overgenomen door LogicaCMG of Atos Origin. Ik ga nu met de fiets naar het werk en die luxe moet ik waarschijnlijk opgeven. Ik ben zelfs nog bezig met mijn rijbewijs en heb errug weinig vestand van auto's. Ik heb een paar vragen, misschien hebben jullie ervaring?

-Ik werk 32 uur, moet ik dan een vijfde van het leasebedrag zelf bijbetalen?

-wat is meestal het bedrag waarvoor je een auto uit mag zoeken (of werkt iemand bij een van deze bedrijven en weet hij/zij het bedrag) en waar vind je die zogenaamde cataloguswaarde?

-als je minder uren werkt, krijg je dan ook een kleiner autootje of compenseer je dat weer met die 1/5 bijdrage?

Als iemand antwoord weet, graag. Meestal ben ik meer thuis in dingen als wat voor een kleur heeft de auto en hoe goed is de radio

groeten, computermeisje
Duct tape is like the force, it has a light side, a dark side and it keeps the world together - Oprah Winfrey
pi_36217079
Weet je al zeker dat je een auto krijgt?

Vaak wordt je ingeschaald in een klasse naar aanleiding van je salaris. Dus hoe minder salaris, hoe minder de auto.
Maar aangezien je net begint(er even van uit gaande dat je nog jong bent), zal je toch bij de "bodem" beginnen. Dat is dus al snel een 206 cq Corsa oid.

Mogelijk, omdat je minder werkt, zal je wat langer in die klasse blijven hangen.
  maandag 20 maart 2006 @ 22:56:42 #3
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_36217166
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:42 schreef Archangelica het volgende:
Hoi,

Ergens dit jaar wordt ik overgenomen door LogicaCMG of Atos Origin. Ik ga nu met de fiets naar het werk en die luxe moet ik waarschijnlijk opgeven. Ik ben zelfs nog bezig met mijn rijbewijs en heb errug weinig vestand van auto's. Ik heb een paar vragen, misschien hebben jullie ervaring?

-Ik werk 32 uur, moet ik dan een vijfde van het leasebedrag zelf bijbetalen?

-wat is meestal het bedrag waarvoor je een auto uit mag zoeken (of werkt iemand bij een van deze bedrijven en weet hij/zij het bedrag) en waar vind je die zogenaamde cataloguswaarde?

-als je minder uren werkt, krijg je dan ook een kleiner autootje of compenseer je dat weer met die 1/5 bijdrage?

Als iemand antwoord weet, graag. Meestal ben ik meer thuis in dingen als wat voor een kleur heeft de auto en hoe goed is de radio

groeten, computermeisje
Meestal "krijg" alleen een lease auto als je er 1 nodig hebt.
Mocht je een gewone kantoorbaan hebben dan heb je het niet nodig dus krijg je het niet.

Het kan namelijk ook zijn dat ze de auto weer innemen na een project (al zullen ze dat niet snel doen).

De leasebedragen worden weer gebaseerd op schaal waar je in zit en dan kijken ze minder naar 32 uur werken of 40 uur of 60 uur.

Maar als ik jou was zou ik dit bij HRM navragen, zij kunnen je dit vast vertellen.
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_36217203
Hoi,

Ik ben een IT-er met 7 jaar ervaring van 33 jaar, alleen in ben nieuw in de wereld van de detachering. Maar ik houd mijn huidige salaris etc.
Duct tape is like the force, it has a light side, a dark side and it keeps the world together - Oprah Winfrey
pi_36217229
Bij LogicaCMG kan je ongeveer 680/maandverspijkeren aan een auto. Bij parttime betaal je het parttime percentage zelf.
Als je auto meer kost dan die 680 euro per maand, dan mag je het verschil zelf bijpassen.
Maw: wil je perse een Porsche rijden, dan kan dat. Waarschijnlijk moet je dan wel de rest van je salaris inleveren ;-)
In de praktijk komt dit erop neer dat ik een Peugeot 206 Quicksilver 1.6 rijd, dit is een auto van ongeveer 18000 euri.
Overigens: indien LogicaCMG: welke vestiging zou dat dan worden?
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_36217533
In mijn geval Groningen, werk nu in Leeuwarden en wellicht blijf ik daar nog een tijdje bij de huidige werkgever werken. Hangt er vanaf of er na dit project weer werk voor me is, anders wordt het toch detachering of eventueel op kantoor in Gron werken
  maandag 20 maart 2006 @ 23:08:17 #7
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_36217693
Ik werk niet voor Logica of Atos, maar volgens mij gaat het meestal zo:

- Je werkgever bepaald een maximum vergoeding voor een leaseauto per maand voor jou. Dat bedrag hangt af van je functie (junior, senior, etc) en waarschijnlijk ook van hoeveel uur je werkt.
- Je kan in principe voor elk bedrag een auto uitzoeken. Het bedrag boven je vergoeding betaal je zelf.
- Sinds dit jaar betaal je elke maand zelf nog eens de belasting voor prive gebruik (tenzij je minder dan 500 km per jaar prive zegt te gaan rijden). Vroeger betaalde je dat een keer per jaar bij je belastingaanslag.
- Cataloguswaarde is meestal gewoon de nieuwprijs bij de dealer.
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
pi_36217815
Het hoge Noorden dus.
Ik zit in Rijswijk (LCMG).
Nog 1 dingetje om rekening mee te houden bij leaseauto's is de 'eigen bijdrage'.
Als je 32 uur werkt, dan kan je dus per maand ongeveer 550 euro uitgeven aan een auto.
Alles wat daar boven zit heet 'eigen bijdrage' en dit bedrag kan je aftrekken van je fiscale bijtelling.

HTH
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_36219127
is het tegenwoordig niet meer zo dat de werkgever ook een max sytelt aan de eigen bijdrage ? een paar jaar terug was dat iig wel zo. Oop deze manier wil het bedrijf vorokomen dat een junior in een dikke audi A6 komt voorrijden en de klant gaat zich gaat afvragen waar hij nu eigelijk voor betaald.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:30:56 #10
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_36220030
Vriend van me werkt bij Logica. Wordt van daaruit ook gedetacheerd. Van het normale leasebedrag kan ie nu een Ibiza Sport krijgen. Maar werkt er nu net 6 maanden ofz.
Weet niet of je wat aan deze info hebt. Maar misschien kan jij dan een Seat Arosa krijgen ofzo.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 09:24:23 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36223254
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:30 schreef LaZZ het volgende:
Vriend van me werkt bij Logica. Wordt van daaruit ook gedetacheerd. Van het normale leasebedrag kan ie nu een Ibiza Sport krijgen. Maar werkt er nu net 6 maanden ofz.
Weet niet of je wat aan deze info hebt. Maar misschien kan jij dan een Seat Arosa krijgen ofzo.
Het bedrag bij LCMG is net verhoogd..
Maar idd.. je zal al snel moeten bijbetalen, maar dat moet je bij elke toko....
Het scheelt overigens al als je benzine zou mogen rijden, die auto's zijn een stuk goedkoper.
Maar uit eigen ervaring weet ik dat mijn gepimpte polo diesel ongeveer de norm is wat je zonder bijbetaling kan krijgen, maar goed.. dat is dan weer wel fulltime.

Overigens is het inderdaad zo dat je lease norm verrekenen naar je part-time percentage.
Dat geldt volgens mij ook voor je pensioenpremie en je ziektekostenverzekering, maar dat weet ik neit zeker.
Als je het precies wil weten, mail me even op m'n msn-adres uit m'n profiel.. dan kan ik het voor je opzoeken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_36228323
*zwaait even naar de collega LCMG'ers*

Leasebedrag is idd per maart verhoogt naar ruim 700 euro op basis van een 40 urige werkweek. Ingeval je minder werkt kan je dus een percentage hiervan nemen. Om een goede indicatie te krijgen wat je kan gaan leasen en wat het je daadwerkelijk gaat kosten kijk eens op www.directlease.nl

contract op basis van 4 jaar en 160.000 (voor een diesel) benzine weet ik niet precies volgens mij 130.000

700 euro kan je bijvoorbeeld een VW Golf voor rijden. (zonder dat het je aan eigen bijdrage iets kost, wel bijtelling natuurlijk.)

Succes mocht je bij LCMG of Atos gaan werken.
-= in night battles, use many torches and drums, and in day battles, use many flags and pennants in order to influence men's eyes and ears =-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:36:05 #13
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36228387
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:33 schreef H3rt0gJ4n het volgende:
mogge
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:44:19 #14
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_36228676
Waar in groningen kom je te werken?

Eemsgooglaan?
pi_36229029
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:33 schreef H3rt0gJ4n het volgende:

Maar OT

ts, je hoeft geen lease-auto nemen, je kunt ook in je eigen auto gaan rijden of blijven fietsen.
Echter is de kans aanwezig dat je in opdracht van lcmg ergens anders heengestuurd wordt.

Maar als je parttime werkt kun je gewoon een goedkoop autotje nemen denk aan een cliotje ofzo. Niet iedereen hoeft perse in een A6 te rijden.

Maar bedenk even hoe groot de kans is dat je ergens anders heen moet, als die kans klein is zou ik geen lease-auto nemen maar gewoon lekker blijven fietsen. Voor een lease-auto betaal je maandelijks een fix bedrag aan de belasting. Dit komt bij lcmg indien je eigen bijdrage minimaal is neer op ongeveer 170-210 euro (sterk afhankelijk van je eigen bijdage) Als je bijvoorbeeld een Hummer H3 gaat lease is het bedrag dat je aan de belasting betaalt niets, maar bij een 40 urige werkweek betaal je maandelijks 1.250 als eigen bijdrage aan lcmg.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 21 maart 2006 @ 13:06:49 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36229291
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Maar bedenk even hoe groot de kans is dat je ergens anders heen moet, als die kans klein is zou ik geen lease-auto nemen maar gewoon lekker blijven fietsen. Voor een lease-auto betaal je maandelijks een fix bedrag aan de belasting. Dit komt bij lcmg indien je eigen bijdrage minimaal is neer op ongeveer 170-210 euro (sterk afhankelijk van je eigen bijdage) Als je bijvoorbeeld een Hummer H3 gaat lease is het bedrag dat je aan de belasting betaalt niets, maar bij een 40 urige werkweek betaal je maandelijks 1.250 als eigen bijdrage aan lcmg.
niet alleen je eigen bijdrage, maar ook de catalogusprijs.

Voor mijn polo ben ik 152 euro in de maand kwijt aan belasting en krijg ik ook nog eens 25 euro bruto terug.. wat toch netto weer 2 pakjes camel zijn..
pi_36229387
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:45 schreef Rekkie het volgende:
Waar in groningen kom je te werken?

Eemsgooglaan?
Ik weet nog niet of we daar werkelijk het kantoor gaan bevolken, maar het wordt in elk geval eemsgolaan 1 of 7. Maar het kan zijn dat ik een tijdje gewoon in Leeuwarden bij ING blijf werken, in dat geval blijf ik lekker op de leasefiets van de zaak rijden, in fietstassen kunnen ook veel boodschappen.
pi_36229428
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:10 schreef Archangelica het volgende:

[..]

Ik weet nog niet of we daar werkelijk het kantoor gaan bevolken, maar het wordt in elk geval eemsgolaan 1 of 7. Maar het kan zijn dat ik een tijdje gewoon in Leeuwarden bij ING blijf werken, in dat geval blijf ik lekker op de leasefiets van de zaak rijden, in fietstassen kunnen ook veel boodschappen.
Ook aan de Eemsgooglaan werkt
pi_36229811
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ook aan de Eemsgooglaan werkt
Bij welke van de twee vendoren? Hmm heeft dit forum ook een PM-functie zodat ik niet iedereen hoef te spammen met dit soort vragen?
pi_36229837
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:24 schreef Archangelica het volgende:

[..]

Bij welke van de twee vendoren? Hmm heeft dit forum ook een PM-functie zodat ik niet iedereen hoef te spammen met dit soort vragen?
Nr 1. Nee forum heeft geen PM functie (helaas)
pi_36229899
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:25 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nr 1. Nee forum heeft geen PM functie (helaas)
Kun je mij mailen of adres in profiel?
pi_36229973
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:27 schreef Archangelica het volgende:

[..]

Kun je mij mailen of adres in profiel?
Heeft niet veel zin want ik werk niet bij LCMG, maar wel aan de eemsgooglaan nr 1

Sorry had ik eerder moeten vermelden.......

Nogmaals sorry voor de verwarring
pi_36230294
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Heeft niet veel zin want ik werk niet bij LCMG, maar wel aan de eemsgooglaan nr 1

Sorry had ik eerder moeten vermelden.......

Nogmaals sorry voor de verwarring
Geeft niet, alleen wij vinden het hier leuk ervaringen van medewerkers te horen die echt zijn en niet dit soort medewerkercommentaar van de LCMG-site: 'Dit is de eredivisie.' of 'Ik was net een dag binnen en kon gelijk vol aan de bak bij een grote klant.'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:51:38 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36232588
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 13:41 schreef Archangelica het volgende:

[..]

Geeft niet, alleen wij vinden het hier leuk ervaringen van medewerkers te horen die echt zijn en niet dit soort medewerkercommentaar van de LCMG-site: 'Dit is de eredivisie.' of 'Ik was net een dag binnen en kon gelijk vol aan de bak bij een grote klant.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')