Maar hoe vaak gebeurd het nu dat er iemand wordt doodgeschoten door een agent???quote:Op maandag 20 maart 2006 18:49 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het op zich wel goed dat zaken onderzocht worden. Het moet ook weer niet zo'n wildwest worden dat agenten iedereen maar neer kunnen knallen als ze er zin in hebben.....
Vind alleen wel dat er door het OM idd behoorlijk overtrokken gereageerd wordt in dit soort situaties. In principe zouden ze van 'juist handelen' uit moeten gaan tót het tegendeel bewezen wordt. Heb nu wel eens het idee dat het andersom is....
Het gebeurd ook niet vaak, juist omdat er procedures zijn. En ik vind het terecht dat bekeken wordt of men volgens die procedures gehandeld heeft. Het OM heeft zich daar echter helemaal niet mee te bemoeien... Die beginnen bij voorbaat al te likkebaarden omdat ze misschien de rechtbank wel weer inmogen....quote:Op maandag 20 maart 2006 18:51 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Maar hoe vaak gebeurd het nu dat er iemand wordt doodgeschoten door een agent???
Hoogstens 1 a 2 keer per jaar....wat een gezeik wat zou zo'n onderzoek dan weer moeten kosten..
Wat dat betreft is Nederland echt om te![]()
![]()
![]()
met al die kutregeltjes...
Hij werd niet zomaar kapot geschoten...eerst waarschuwingsschot toen de kogel......quote:Op maandag 20 maart 2006 19:16 schreef EnderOnline het volgende:
Denk nou eens na, hij wordt toch nergens van verdacht, het is gewoon standaardprocedure dat als een agent iemand doodt dat er dan wordt gekeken of er wel alles aan gedaan is om het te voorkomen, jij zou het toch ook kut vinden als je zomaar door iemand werd kapotgeschoten? Dat onderzoekt het OM dus f en als daaruit blijkt dat inderdaad gebeurt is wat er in de krant staat dan is alles ok.
Tjsa...alles moet onderzocht worden hier...het zal wel weer een rel worden dit ....ik weet zeker dat die agent vervolgd gaat worden....hoop het niet voor hem....we wachten af....quote:Op maandag 20 maart 2006 19:20 schreef EnderOnline het volgende:
Razor21, of dat inderdaad zo gebeurt is moet dus juist onderzocht worden, of moet de rechter voortaan afgaan op wat de telegraaf schrijft in plaats van op de bewijzen van de recherche?
Ik weet alleen niet of dit soort onderzoeken bij het OM wel op de juiste plek uitgevoerd worden. Ik krijg altijd een beetje de kriebels van die lui. Het voelt vaak alsof ze een heksenjacht starten en dat kan niet goed zijn. Zie ook de situatie met die Erik O. Daar smulden ze bij het OM van... Pas toen ze verloren en half NL openlijk hun afkeer over het handelen van het OM uitsprak lieten ze los... Probleem is dat ze meer bezig zijn met eigen gewin en arrogantie dan met de waarheid, dat staat me gewoon tegen....quote:Op maandag 20 maart 2006 19:16 schreef EnderOnline het volgende:
Denk nou eens na, hij wordt toch nergens van verdacht, het is gewoon standaardprocedure dat als een agent iemand doodt dat er dan wordt gekeken of er wel alles aan gedaan is om het te voorkomen, jij zou het toch ook kut vinden als je zomaar door iemand werd kapotgeschoten? Dat onderzoekt het OM dus f en als daaruit blijkt dat inderdaad gebeurt is wat er in de krant staat dan is alles ok.
Politieagenten zijn geen robots die alles perfect doen, het zijn mensen zoals jij en ik, dat betekend dat ze ook iemand kunnen vermoorden, en ook wel eens zin hebben iemand iets hardhandiger te arresteren dan strict noodzakelijk is. Dus is het logisch dat als er dan iemand gedoodt is door een politieagent dat er dan iemand kijkt of alles wel volgens het boekje gebeurt is. Als dat niet zou gebeuren dan zouden politiemensen iedereen kunnen vermoorden, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:22 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Tjsa...alles moet onderzocht worden hier...het zal wel weer een rel worden dit ....ik weet zeker dat die agent vervolgd gaat worden....hoop het niet voor hem....we wachten af....
Vergeet je erbij te vertellen dat je van een rubberkogel ook dood kan gaan.quote:Op maandag 20 maart 2006 19:56 schreef Razor21 het volgende:
Of gewoon met een rubberkogel zitten net hard genoeg maken dat je er even knock out van gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |