abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 maart 2006 @ 16:56:20 #1
86305 Markman
Grappig hier.
pi_36204233
hell, een vriend van me, daar is pokken (chicken pox) geconstateerd. Hij was sinds zondag koortsig, en vandaag verschenen en wat rode uitslag op zijn lichaam ofzo. In het ziekenhuis bleek het dus pokken te zijn.

Nu vraag ik me af of ik, aangezien ik zaterdag met hem op een zelfde feestje was in een appartement bij iemand, ook besmet kan zijn door de lucht ofzo???
  maandag 20 maart 2006 @ 17:21:13 #2
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_36204991
Heb je het al als kind zijnde gehad? Ik geloof dat je maar 1 keer waterpokken kan krijgen en daarna niet meer. De meeste mensen krijgen waterpokken namelijk al als ze klein zijn. Bovendien krijg je in je jeugd ook diverse inentingen, waaronder tegen waterpokken geloof ik.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  maandag 20 maart 2006 @ 17:22:50 #3
86305 Markman
Grappig hier.
pi_36205030
ahh ik heb net ff nagevraagd en ik heb het als kind gehad en een spuit nog wat later.

Het vermijden van contact met personen die waterpokken of gordelroos hebben is belangrijk als uw kind nog geen waterpokken heeft gehad. Het waterpokkenvirus wordt heel gemakkelijk overgebracht door direct contact of via druppelinfectie. Het virus bevindt zich in de neus- / keelholte en de huidblaasjes van geïnfecteerde personen. Waterpokken zijn besmettelijk vanaf twee dagen voor het uitbreken van de blaasjes tot de dag waarop alle blaasjes zijn ingedroogd. Gordelroos onder de kleding is niet besmettelijk.

Die vriend van me heeft beetje ongezond geleefd laatste weken, en hij had 2 maanden terug ook al een longinfectie. Komt dus goed denk ik
pi_36205044
Da's toch gewoon de Engelse vertaling van waterpokken? Die kan je idd maar een keer krijgen. Dus als je dat vroeger hebt gehad hoef je je nergens zorgen om te maken.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36205056
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:22 schreef Markman het volgende:
ahh ik heb net ff nagevraagd en ik heb het als kind gehad en een spuit nog wat later.

Het vermijden van contact met personen die waterpokken of gordelroos hebben is belangrijk als uw kind nog geen waterpokken heeft gehad. Het waterpokkenvirus wordt heel gemakkelijk overgebracht door direct contact of via druppelinfectie. Het virus bevindt zich in de neus- / keelholte en de huidblaasjes van geïnfecteerde personen. Waterpokken zijn besmettelijk vanaf twee dagen voor het uitbreken van de blaasjes tot de dag waarop alle blaasjes zijn ingedroogd. Gordelroos onder de kleding is niet besmettelijk.

Die vriend van me heeft beetje ongezond geleefd laatste weken, en hij had 2 maanden terug ook al een longinfectie. Komt dus goed denk ik
Okay
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36205123
Waterpokken is toch niet hetzelfde als pokken. Pokken in het Engels is dacht ik Smallpox, waterpokken Chicken Pox.
pi_36205132
Je moet alleen oppassen als je zwanger bent..
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:30:59 #8
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_36205278
Waterpokken (chickenpox) kan je inderdaad maar een keer krijgen de meeste mensen krijgen het als kind, waterpokken zijn niet te vergelijken met de pokken.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_36205580
En waterpokken is tot 9 dagen voor het uitbraken van de blaasjes al besmettelijk!
pi_36205719
Vaccinaties tegen waterpokken worden sporadisch gegeven en alleen in risicogroepen of beroepgroepen die met dit virus te maken hebben. Kinderen worden (nog) niet standaard geent tegen waterpokken. Tegen Koepokken werd tot voor enkele tientallen jaren nog wel gevaccineerd.
Als je het als kind al hebt gehad dan kan je iig geen waterpokken meer krijgen van iemand anders. In een enkel zeldzaam geval kan wel het virus reactiveren in je lichaam en opnieuw waterpokken veroorzaken. Meestal veroorzaakt een reactivatie gordelroos.
  maandag 20 maart 2006 @ 17:55:13 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_36206003
Ik heb zover waterpokken als gordelroos gehad. Beide niet erg dramatisch, zover ik weet.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 20 maart 2006 @ 18:06:46 #12
86305 Markman
Grappig hier.
pi_36206383
genoeg gelezen, ik zal het wel merken de komende weken. . Topictitel is ook verkeerd, ik bedoelde inderdaad Waterpokken (chickenpox)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')