Ik kom aangelopen bij de bakker....
Een mevrouw voor mij wil graag 12 gebakjes van hetzelfde soort. Nadat de medewerker er ongeveer 30 seconden over doet om 10 gebakjes te tellen, komt mevrouw erachter dat dat dus niet gaat lukken. Mevrouw gaat dan maar voor "6 van die...oh nee, doe maar...euhm..4 van die, 4 van die en 4 van die". Daarnaast wil mevrouw ook 2 pizzabroodjes. Hawaii of normaal? Dat weet mevrouw uiteraard niet uit d'r hoofd, dus vraagt ze haar man. Ook die komt er niet uit, en de medewerker beslist dat het 2 normale pizzabroodjes worden.
Volgende klant. 2 giechelende meisjes die druk praten over school kwamen een minuut later dan mij aan, maar ik besluit dan toch maar om er niks van te zeggen en de meisjes voor te laten gaan. De meisjes willen van alles, maar de medewerker hoort niet wat ze zeggen. Na 12 keer is de boodschap duidelijk.
Volgende. Een meneer wil wat gebakjes, zijn vrouw is namelijk morgen jarig. Meneer heeft een grote familiekring of een grote eetlust, want 32 gebakjes worden er besteld. "Doe maar van alles wat". Na het inpakken van 32 gebakjes door de medewerker van de bakker mag de meneer betalen met z'n pinpas. Meneer wil een bonnetje, alleen zegt de medewerker dat ze alleen 2 bonnetjes heeft.
![]()
.
10 minuten later: Ik ben niet geduldig en wacht op een medewerker. Ik ben aan de beurt, en de medewerker gaat aan de gang met mijn bestelling.
Next. Mevrouw koopt een Oberlander-brood. "De laatste halve, u heeft geluk." Ook wil ze 2 halve tijger, 1 hele is teveel gevraagd.
![]()
De volgende. Mevrouw die achter de vorige klant stond vraagt of ze nog Oberlander-brood hebben.
![]()
.
Gelukkig is mijn bestelling klaar. Eenmaal thuisgekomen zie ik zelfs dat m'n broodje gezond extra belegd is.
![]()
. Wat een winkel-avontuur.
![]()
.