1 2 | HTTP/1.0 401 Access Denied Still Working in d:\test.php on line 3 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <td class="index1" width="120" nowrap>SQL Disk usage</td> <td class="index2">15.48 Megabytes</td> </tr> <tr> <td class="index1" width="120" nowrap>Disk space available</td> <td class="index2">841.32 Megabytes</td> </tr> <tr> <td class="index1" width="120" nowrap>Bandwidth usage (current month)</td> <td class="index2">1141.31 Megabytes</td> </tr> |
1 2 3 | preg_match( $pattern, $test, $matches ); print_r( $matches ); |
1 |
1 |
Oke, bedankt! Maar wanneer gebruik je nou /, #, of ^ ... $quote:Op zondag 26 maart 2006 17:56 schreef SuperRembo het volgende:
Er zit meer dan 1 white space char tussen de td's: vervang \s door \s*
[ code verwijderd ]
Als je ' in plaats van " gebruikt voor je php string dan hoeft je de " niet te escapen.
En als je # in plaats van / gebruikt voor je regexp, dan hoef je de / ook niet te escapen:
[ code verwijderd ]
De case is altijd hetzelfde, maakt dus niet uit.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Roönaän het volgende:
Niet verstandig om #im te gebruiken ipv #m ?
Het is pure data, als er een character van case is veranderd is er waarschijnlijk nog wel meer veranderdquote:Op zondag 26 maart 2006 17:57 schreef Roönaän het volgende:
Niet verstandig om #im te gebruiken ipv #m ?
Er is een groot verschil tussen de delimitors, die je zelf kunt kiezen, en de twee tekens ^ en $ waarmee je respectievelijk het begin en het einde van de matchen string weergeeft. Standaard wordt een forwardslash (/) gebruikt als delimitor, maar een hash (#) of zelfs een uitroepteken is niet zeldzaamquote:Op zondag 26 maart 2006 18:00 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Oke, bedankt! Maar wanneer gebruik je nou /, #, of ^ ... $
Ik heb hier een cheat sheet () naast me aan de muur hangen die ik probeer te gebruiken, die vind dat ik ^ aan het begin moet zetten en $ aan het eind.
Aha, dat is een stuk duidelijker dan wat ik van de php manual begrijpquote:Op zondag 26 maart 2006 18:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen de delimitors, die je zelf kunt kiezen, en de twee tekens ^ en $ waarmee je respectievelijk het begin en het einde van de matchen string weergeeft. Standaard wordt een forwardslash (/) gebruikt als delimitor, maar een hash (#) of zelfs een uitroepteken is niet zeldzaam
Zijn er verschillen tussen de /, # en ! dan?quote:Op zondag 26 maart 2006 18:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen de delimitors, die je zelf kunt kiezen, en de twee tekens ^ en $ waarmee je respectievelijk het begin en het einde van de matchen string weergeeft. Standaard wordt een forwardslash (/) gebruikt als delimitor, maar een hash (#) of zelfs een uitroepteken is niet zeldzaam
Nee.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:25 schreef HuHu het volgende:
[..]
Zijn er verschillen tussen de /, # en ! dan?
Regular expressions worden van oudsher aangeduid met een forward slash als delimitor, maar het maakt voor zover ik weet in PHP niet uitquote:Ik heb geleerd dat je met de / moet werken binnen regular expressions, maar in PHP gebruik ik de # en het werkt ook prima.
Dank voor de oplossing.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:40 schreef Roönaän het volgende:
ToBe,
Eventueel kan je ook doen:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | echo strpos( $string, $woord ) ? "andere string" : $string; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | $csv = & new csv_bv('tblprijslijst.csv', ';', '"' , '\\'); $csv->SkipEmptyRows(TRUE); // Will skip empty rows. TRUE by default. (Shown here for example only). $csv->TrimFields(TRUE); // Remove leading and trailing \s and \t. TRUE by default. $_arr = $csv->csv2Array(); $query = "TRUNCATE TABLE `TblPrijslijst`"; $result = mysql_query($query) or die("Invalid query: " . mysql_error().__LINE__.__FILE__); $i = 0; foreach ($_arr as $key => $value) { foreach ($value as $value2 => $key2) { $totaleuitkomst .= $key $query = "INSERT INTO TblPrijslijst(`Id`, `Leverancier`, `Productgroep`, `Subgroep:`, `Art.nr.`, `Vendorcode`, `EAN-Code:`, `Artikelomschrijving`, `Prijs`, `Voorraad:`, `Verwachte levertijd`, `Productspecificaties:`, `Hotdeal`, `opisop`, `opruiming`, `image_small`, `image_big`) VALUES( '".$i."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."', '".$key2."')"; mysql_query($query) or die("Invalid query: " . mysql_error().__LINE__.__FILE__); $i++; } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | foreach ($_arr as $key => $value){ foreach ($value as $value2 => $key2){ if ($query){ $query .= "'"; } $query .= "'".$key2."'"; } $query = "insert into ( blabla) values ( ".$query.")"; unset ($query); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | foreach ($value as $value2 => $key2){ if ($query){ $query .= "'"; } $query .= "'".$key2."'"; } $query = "INSERT INTO TblPrijslijst(`Leverancier`, `Productgroep`, `Subgroep:`, `Art.nr.`, `Vendorcode`, `EAN-Code:`, `Artikelomschrijving`, `Prijs`, `Voorraad:`, `Verwachte levertijd`, `Productspecificaties:`, `Hotdeal`, `opisop`, `opruiming`, `image_small`, `image_big`, `icecaturl`) VALUES( ".$query.")"; echo $query; mysql_query($query) or die("Invalid query: " . mysql_error().__LINE__.__FILE__); unset ($query); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | `Vendorcode`, `EAN-Code:`, `Artikelomschrijving`, `Prijs`, `Voorraad:`, `Verwachte levertijd`, `Productspecificaties:`, `Hotdeal`, `opisop`, `opruiming`, `image_small`, `image_big`, `icecaturl`) VALUES( 'Leverancier',''Productgroep', ''Subgroep:',''Art.nr.',''Vendorcode',''EAN-Code:',''Artikelomschrijving',''Prijs',''Voorraad:', ''Verwachte levertijd',''Produktspecificaties:',''hotdeal',''opisop', ''opruiming', ''image_small',''image_big',''icecaturl',) |
1 2 | $query .= " ' ".$key2." ', "; |
Nee...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:36 schreef DaFan het volgende:
Eén hele korte vraag:
Is
[ code verwijderd ]
hetzelfde als
[ code verwijderd ]
?
Een functie nl2paragraph_and_br zou ook handig zijn.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
de funtie nl2br bestaat dan ook niet voor niets
Waarom zou je dat in godsnaam willen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:32 schreef HuHu het volgende:
[..]
Een functie nl2paragraph_and_br zou ook handig zijn.
Maar die heb ik dan zelf weer geschreven.
Een <br /> moet toch binnen <p> tags zitten?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen?
2 br's is toch ook een paragraaf
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | @extract($_POST); $name = stripslashes($naam); $position = stripslashes($functie); $company = stripslashes($bedrijf); $adress = stripslashes($adres); $number = stripslashes($nummer); $postal = stripslashes($postcode); $city = stripslashes($plaats); $country = stripslashes($land); $telephone = stripslashes($telefoon); $telcontact = stripslashes($checkbox); $email = stripslashes($email); $concerning = stripslashes($betreft); $subject = stripslashes($onderwerp); $text = stripslashes($tekst); $subj = $concerning . $subject; $msg = $name . $text; mail('info@mijndomein.nl',$subj,$msg,"From: $company <$email>"); header("location:contact.php"); ?> |
Dit gebruiken:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:47 schreef ExCibular het volgende:
Ik heb een vrij simpel vraagje: Ik ben bezig met een mail scriptje. Maar ik krijg een ding niet voor elkaar:
[ code verwijderd ]
Ik heb het volgende probleem: dmv $subj probeer ik in outlook te zorgen dat daar dmv rules de acties worden uitgevoerd die nodig zijn. Vandaar dat dit twee variabelen betreft: een list (betreft) en het zelf gekozen onderwerp. Als ik dit echter op de manier probeer dan krijg ik een mailtje waarin de beide waardes aan elkaar vast zijn geschreven.
Een ander probleempje is dat ik mij afvraag hoe ik de main message op de beste manier kan stijlen. Iemand tips?
1 |
Dank je wel dat werkt inderdaad.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:00 schreef HuHu het volgende:
Gewoon een spatie ertussen zetten dus.
Neequote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:37 schreef HuHu het volgende:
[..]
Een <br /> moet toch binnen <p> tags zitten?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | * hier worden variabelen uit form gelezen - gestript * // foto inlezen $binary_foto = addslashes (fread(fopen($foto, "r"), filesize($foto))); // thumbnail inlezen $binary_thumbnail = addslashes (fread(fopen($thumbnail, "r"), filesize($thumbnail))); // kijken of foto geselecteerd is if (!empty($foto)) { $query = "INSERT INTO Foto (Titel, Beschrijving, Naam, Datum_upload, DPI, Foto, Thumbnail) VALUES (''".$titel."', '".$beschrijving."', '".$naam."', '".$date."', '".$dpi."', '".$binary_foto."', '".$binary_thumbnail."')"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); if(isset($binary_foto)) { $foto_id = mysql_insert_id(); // haal laatste auto-increment id op // zet deze id in Foto_steekwoord $sql = "INSERT INTO Foto_steekwoord (Foto_ID) VALUES ('".$foto_id."')"; $result = mysql_query($sql); } // steekwoord in db zetten $query2 = "INSERT INTO Steekwoord (Steekwoord) VALUES ('".$steekwoord1."')"; $result = mysql_query($query2) or die(mysql_error()); // auto increment Foto_steekwoord_ID afvangen $foto_id = mysql_insert_id(); // haal laatste Foto_ID: $query_last = "SELECT Foto_ID FROM Foto GROUP BY Foto_ID ORDER BY Foto_ID DESC LIMIT 1"; $result_last = mysql_query($query_last) or die(mysql_error()); $arr = mysql_fetch_array($result_last); $query3 = "UPDATE Foto_steekwoord SET Steekwoord_ID = '$foto_id' WHERE Foto_ID = $arr[0]"; $result = mysql_query($query3) or die(mysql_error()); } else { echo "U heeft geen foto geselecteerd. <a href='javascript:history.back()'>Ga terug</a>"; } ?> |
1 2 3 4 | +--------+----------+ | 1 | foto1 | | 2 | foto2 | |
1 2 3 4 5 6 7 | +---------+--------+------------+ | 1 | 1 | mooi | | 2 | 1 | uitzicht | | 3 | 1 | groen | | 4 | 2 | veldsla | | 5 | 2 | groente | |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Foto_ID | Foto -------------------- 1 | blob1 2 | blob2 Tabel steekwoord: Steekwoord_ID | Steekwoord ----------------------------------- 1 | groen 2 | blauw Tabel Foto_steekwoord: Foto_steekwoord_ID | Foto_ID | Steekwoord_ID ---------------------------------------------------- 1 | 1 | 1 2 | 1 | 2 |
Met daarbij de opmerking dat het over het algemeen wordt afgeraden om een foto in een database te bewaren. De foto kun je gewoon als bestand bewaren, en de naam ervan kan dan in de database. Op die manier belast je de database niet bij het bekijken van foto's, omdat je geen grote hoeveelheden data hoeft te behandelen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:48 schreef Inbox4me het volgende:
[ code verwijderd ]
Foto 1 is dus gekoppeld aan de steekwoorden groen en blauw, via de koppeltabel Foto_steekwoord
Waarom 3 tabellen?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:48 schreef Inbox4me het volgende:
[ code verwijderd ]
Foto 1 is dus gekoppeld aan de steekwoorden groen en blauw, via de koppeltabel Foto_steekwoord
Toevoeging: ik heb dus de foto's als blob in de db (ik ben op de hoogte dat dit geen goede manier is, maar deze site hoeft niet live)
Ik had m'n bericht al iets aangepast, ik ben op de hoogte van het feit dat een foto het beste niet in een database hoort. Dit was een studieproject en aangezien deze site niet live hoeft is dit zo besloten (inmiddels is het een éénmansproject maar dat terzijde). Aangezien er al een deel klaar was, laat ik dit zo anders moet ik alles om gaan gooien en daar heb ik de tijd niet voor...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:59 schreef Light het volgende:
[..]
Met daarbij de opmerking dat het over het algemeen wordt afgeraden om een foto in een database te bewaren. De foto kun je gewoon als bestand bewaren, en de naam ervan kan dan in de database. Op die manier belast je de database niet bij het bekijken van foto's, omdat je geen grote hoeveelheden data hoeft te behandelen.
En de kolom Foto_steekwoord_ID in de laatste tabel voegt ook niets nuttigs toe.
Omdat je dan volgens mijn begeleidend docent meerdere steekwoorden aan één foto kunt koppelenquote:
Met mijn voorbeeld met 2 tabellen toch ook.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:04 schreef Inbox4me het volgende:
Omdat je dan volgens mijn begeleidend docent meerdere steekwoorden aan één foto kunt koppelen
In 1 cel bedoel je?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:13 schreef DaFan het volgende:
Meerdere steekwoorden in 1kolom wil je juist niet. Basispunt 1 normalisatie
Er is een kolom Foto_ID en een kolom steekwoord_ID. De combinatie van die 2 is uniek (tenminste, dat zou het moeten zijn, al was het maar omdat het nogal onzinnig is om 3 keer op te slaan dat steekwoord 1 bij foto 2 hoort). Het is op geen enkel moment van belang of de combinatie foto 2 - steekwoord 1 als eerste of als 500ste entry gegeven is. Dat maakt die kolom Foto_steekwoord_ID overbodig.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:04 schreef Inbox4me het volgende:
Wat betreft Foto_steekwoord_ID: waarom voegt die niks toe?
Hoe wil je bij jouw voorbeeld steekwoord 3 (groen) aan foto 2 koppelen, zonder dat de koppeling met foto 1 verloren gaat?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met mijn voorbeeld met 2 tabellen toch ook.
Gewoon nog een keer invoeren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
Hoe wil je bij jouw voorbeeld steekwoord 3 (groen) aan foto 2 koppelen, zonder dat de koppeling met foto 1 verloren gaat?
Als steekwoord_ID de primary key is gaat het niet werken, omdat die key niet 2 keer voor mag komen. En als de PK bestaat uit steekwoord_ID en foto_ID dan kun je iig in theorie twee verschillende steekwoorden hebben, beide met steekwoord_ID 3, maar met een andere foto. Da's ook niet handig.
Meer info: zoeken op normalisatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |