Heerlijk he, programmerenquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:26 schreef the_disheaver het volgende:
pffffrrr... halve nacht me afgevraagd waarom die mail niet weg ging... heb ik de break-functie voor de mailfunctie gezet ipv er achter...
zucht...
Het zal wel weer aan b-one liggen. MIsschien aan het feit dat PHP als CGI draait?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, ook geprobeerd doet het ook niet.
En als je die regel weglaat is de internal server error weg? Dan lijkt het me wel dat het aan b-one ligt ja, want dat is toch echt de manier om het in te schakelen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het zal wel weer aan b-one liggen. MIsschien aan het feit dat PHP als CGI draait?
Anyway, elke moglijkheid mbt Option Multiviews die ik op google ben tegen gekomen heb ik uitgeprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat: 500 internal server error.
Dat lijkt me ook. Mail ligt bij b-one, kijken wat ze zeggenquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
En als je die regel weglaat is de internal server error weg? Dan lijkt het me wel dat het aan b-one ligt ja, want dat is toch echt de manier om het in te schakelen.
user friendly urls. Maar de url rewrite module staat niet geinstalleerd, dus dat gaan niet werken. Ik moet gewoon eens tijd en aandacht aan mijn eigen server gaan geven, zodta ik die kan colocaten. Maar de laatste weken ben ik meer met verandering van werk bezig.quote:Waarvoor wil je multiviews gebruiken trouwens? Is het niet iets wat je met mod_rewrite kunt afhandelen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | array(1, 'one'), array(2, 'two'), array(3, 'three') ); function getColumn($row) { return $row[1]; } $b = array_map('getColumn', $a); echo '<pre>'; print_r($a); print_r($b); echo '</pre>'; |
Die optie was ik ook al tegen gekomen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:12 schreef Roönaän het volgende:
Wat je ook nog kan doen is een custom error php gebruiken en dan gewoon urls inraggen en die door php laten afvangen....
Ik snap even niet wat je bedoeltquote:Op zaterdag 8 april 2006 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
wat is het php equivalent van de HTML base tag?
want met multiviews worden relatieve URI's enigzins verneukt.
De base tag lost dat op voor de html links, maar de links in mijn headers uiteraard niet.
Alternatief zou kunnen zijn dat ik die absoluut maak, maar als er een simpel(ere) oplossing is....
Het is ook wat lastig uit te leggen.quote:
1 2 3 | header('location: page.php'); ?> |
1 2 3 | header('Location: http://www.domein.tld/pad/naar/nieuwe/locatie.php' color="#007700">); ?> |
Persoonlijk zou ik dat alleen doen als ik niet binnen vijf jaar een andere hoster had gevonden, érg smerige oplossing imo.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:12 schreef Roönaän het volgende:
Wat je ook nog kan doen is een custom error php gebruiken en dan gewoon urls inraggen en die door php laten afvangen....
Ah ok, nou ik had mazzel want het was er maar 1.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:14 schreef JeRa het volgende:
De header 'Location' mag officiëel ook helemaal niet relatief zijn maar absoluut
[ code verwijderd ]
edit:
Ladies and gentlemen...we have another RDE bug
Ik moet gewoon mij eigen 19" gaan colocaten. Ben ik van al het gezeik afquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:16 schreef JeRa het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dat alleen doen als ik niet binnen vijf jaar een andere hoster had gevonden, érg smerige oplossing imo.
Zoiets heb ik eerder gehad maar de kans is erg groot dat je simpelweg een search & replace kunt doen op je oude domeinnaam en die vervangen door de nieuwequote:Op zaterdag 8 april 2006 15:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Trouwens wel een gezeik dat de header alleen absoluut mag zijn. Als je nou van domein verhuist moet je je headers aanpassen.
Das waar jaquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zoiets heb ik eerder gehad maar de kans is erg groot dat je simpelweg een search & replace kunt doen op je oude domeinnaam en die vervangen door de nieuweook zou je bv. een configuratiebestand kunnen gebruiken voor een website waar je de domeinnaam instelt.
En je kunt ook nog $_SERVER["SERVER_NAME"] gebruiken. Ok, daar moet je wel zelf http:// voorzetten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zoiets heb ik eerder gehad maar de kans is erg groot dat je simpelweg een search & replace kunt doen op je oude domeinnaam en die vervangen door de nieuweook zou je bv. een configuratiebestand kunnen gebruiken voor een website waar je de domeinnaam instelt.
Staan zeer veel php tuts, alleen is de site op het moment beetje down...quote:Op zondag 9 april 2006 01:54 schreef typhoon het volgende:
Scherp... scherper dan mij op het moment.
Zal het hem zeggen en wat andere simpele tuts voor hem zoeken, dit zag er namelijk allemaal wel zo simpel uit.
Thanks btw.
Lekkere tuts zijn dat. De eerste die ik bekijk beschrijft een login systeem waarbij de username en het password (md5 dat wel) in een cookie worden gezet. De waarden uit de cookie worden later rechtstreeks, zonder addslashes/mysql_real_escape_string, in een query gestoptquote:Op zondag 9 april 2006 02:09 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Staan zeer veel php tuts, alleen is de site op het moment beetje down...
http://www.pixel2life.com/tutorials/PHP_Coding/All/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |