abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36724261
Of met javascript de submit button uitschakelen na het aanklikken.
pi_36724398
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:45 schreef fokME2 het volgende:
Niet meteen na de POST het al verwerken?
POST >> nieuwe pagina met refresh iets, stuurt info door >> lang ladende pagina
Zoiets?
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen bieden. Wel jammer dat het dan even duurt voordat het script ook daadwerkelijk uitgevoerdt word, maar dat is dan niet anders...
pi_36724494
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:46 schreef Light het volgende:
Of met javascript de submit button uitschakelen na het aanklikken.
Zat ik ook al aan te denken, maar dan heb je nog altijd de refreshknop op de browser... Het is een script waar iedereen in princiepe toegang tot heeft, dus het moet niet zomaar mogelijk zijn dat de boel om zeep geholpen wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 april 2006 @ 23:03:21 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36724890
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:52 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Zat ik ook al aan te denken, maar dan heb je nog altijd de refreshknop op de browser... Het is een script waar iedereen in princiepe toegang tot heeft, dus het moet niet zomaar mogelijk zijn dat de boel om zeep geholpen wordt.
cookie.
pi_36724902
quote:
Op donderdag 6 april 2006 22:52 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Wat ik meestal doe is allereerst de submitknop uitschakelen dmv javascript en na het uitvoeren van {insert langdurig script} een Location-header meegeven waar de bezoeker naartoe moet op die manier kun je refreshen wat je wilt, maar je krijgt geen melding dat je opnieuw de POST-data gaat versturen.
pi_36725557
quote:
Op donderdag 6 april 2006 23:03 schreef JeRa het volgende:

[..]

Wat ik meestal doe is allereerst de submitknop uitschakelen dmv javascript en na het uitvoeren van {insert langdurig script} een Location-header meegeven waar de bezoeker naartoe moet op die manier kun je refreshen wat je wilt, maar je krijgt geen melding dat je opnieuw de POST-data gaat versturen.
Ah, leuke manier om het verzenden van post-data bij het refreshen uit te schakelen Bedankt, dat ga ik eens proberen
  vrijdag 7 april 2006 @ 00:24:25 #257
51748 H4ze
wait...what?
pi_36726992
Verdomme, geloof dat m'n sessies niet meer werken (lokaal). Als ik de volgende scripts op een webaccount gooi, doen ze 't wel:

1
2
3
4
5
6
7
<?php session_start();

$_SESSION['product1'] = 1;
$_SESSION['product2'] = 2;

echo "The products have been registered";
?>

1
2
3
4
5
<?php session_start();

echo $_SESSION['product1'];
echo $_SESSION['product2'];
?>

Met de bovenste maak ik de sessie aan. Met de onderste lees ik 'm uit. Ik heb in m'n php.ini gekeken en volgens mij staat alles nog zoals 't hoort... Toch werkt dit lokaal niet.

Ws kijk ik over iets stoms heen ofzo, maar heeft iemand tips?
*BURP*
pi_36729051
@H4ze

Heb je een directory ingesteld waar de sessies opgeslagen moeten worden? Zie je in die directory ook bestandjes staan zodra je het bovenste script uitvoert?
  vrijdag 7 april 2006 @ 10:22:38 #259
51748 H4ze
wait...what?
pi_36731717
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 06:57 schreef JeRa het volgende:
@H4ze

Heb je een directory ingesteld waar de sessies opgeslagen moeten worden? Zie je in die directory ook bestandjes staan zodra je het bovenste script uitvoert?
Jep, staat ingesteld En ik zie idd ook sessid's aangemaakt worden in die map als ik t script run.
*BURP*
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:37:18 #260
51748 H4ze
wait...what?
pi_36740652
Uit 'wanhoop' php en apache maar ff opnieuw geinstalleerd...maar de sessies werken nog steeds niet. Alles staat echt goed ingesteld volgens mij. De session.save_path staat goed, als ik dat testscriptje wat ik hierboven gepost heb run, dan zie ik dat ie in de tmp map ook de sessies aanmaakt. Er staat alleen niets in als ik deze in notepad open. Size is ook 0 bytes...kweenie of dat allemaal hoort, maar lijkt me van niet?
*BURP*
  vrijdag 7 april 2006 @ 15:46:49 #261
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_36740993
Wat zijn de rechten op die dir?
-- ViPeRII --
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 17:34:05 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36744512
Ik probeer mutliviews te gebruiken.

Mijn host ondersteunt het gebruik van .htaccess. Zo heb ik een alternatieve 404 page draaien, maar zodra ik Options Multiviews toevoeg aan mijn .htaccess bestand, krijg ik een internal server error.

Dit is het .htaccess bestand.
Alleen de laatste 2 regels zijn van mij. De rest stond er default in.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews All
ErrorDocument 404 http://www.domein.nl/error.php

Wat doe ik fout?
pi_36744875
Die Options-regel zou anders kunnen, is een
1Options +MultiViews

niet genoeg om het aan de praat te krijgen?
  vrijdag 7 april 2006 @ 18:47:12 #264
51748 H4ze
wait...what?
pi_36746551
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:46 schreef ViPeRII het volgende:
Wat zijn de rechten op die dir?
Ik heb geen idee. Ik draai 't lokaal onder windows. Voor zover ik weet kan ik 't dus niet ff snel chmodden ofzo, maar is denk ik ook niet nodig. Voorheen pakte ie sessies namelijk prima... Ik had ook voor zover ik weet niets in de settings ofzo veranderd. Nu heb ik php EN apache ff opnieuw geinstalleerd, maar hij pakt sessies dus alsnog niet. Er is in de apache config trouwens toch niet nog iets wat je in moet stellen mbt sessions? De omgevingsvariabelen staan verder ook gewoon zoals ze altijd hebben gestaan...

Nja, hier nog ff een screen van phpinfo(), misschien zien jullie iets staan wat niet klopt. Die session.save_path is iig goed. Ik zie ook dat hij daar bestanden aanmaakt als ik een sessie script run, hoewel deze bestanden helemaal leeg in notepad zijn en 0 bytes zijn.

Nog 1 ding trouwens: In dat scriptje een paar posts naarboven van mij, als ik op dezelfde pagina waar de sessie wordt aangemaakt tevens de sessie uitlees, dan werkt het wel. Maar als ik op een andere pagina de sessie wil uitlezen, werkt 't dus niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door H4ze op 07-04-2006 18:53:40 ]
*BURP*
pi_36746591
Ik had vandaag ook opeens zomaar problemen met de sessions in PHP, onder Apache met Windows XP.

Ik heb toen in de php.ini bij session.save_path het volledige pad naar de temp dir (C:\php\tmp) opgegeven, en toen werkte het wel.

Edit: de screenshot verscheen later pas en ik zie dat je dat al gedaan hebt.
pi_36746887
Misschien firewall ofzo? (zegt ook maar wat)
pi_36746889
Ik ben al een hele tijd dingen aan het proberen maar het lukt niet ik wil als je een textarea invult dat dat in de db wordt gezet maar dan zonder dat ik er enters inkrijg ookal typ ik ze wel.
De output moet dus zo zijn dat alle enter worden omgezet in <br /> en ik 1 hele lange regel krijg met tekst. ik hoop dat jullie het snappen alvastbedankt,
sasser
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
pi_36746910
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:02 schreef sasser het volgende:
Ik ben al een hele tijd dingen aan het proberen maar het lukt niet ik wil als je een textarea invult dat dat in de db wordt gezet maar dan zonder dat ik er enters inkrijg ookal typ ik ze wel.
De output moet dus zo zijn dat alle enter worden omgezet in <br /> en ik 1 hele lange regel krijg met tekst. ik hoop dat jullie het snappen alvastbedankt,
sasser
Je kan de functie nl2br loslaten op je tekst.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 19:03:51 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36746932
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 17:44 schreef JeRa het volgende:
Die Options-regel zou anders kunnen, is een
[ code verwijderd ]

niet genoeg om het aan de praat te krijgen?
Nee, ook geprobeerd doet het ook niet.
pi_36746958
nee, maar er mag maar 1 lange lijn in de database en geen enters die moeten worden vervangen door <br />
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
pi_36747048
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:04 schreef sasser het volgende:
nee, maar er mag maar 1 lange lijn in de database en geen enters die moeten worden vervangen door <br />
Dan laat je de functie nl2br toch los op de tekst voordat je hem in de database zet.

Of je doet een $tekst = str_replace("\n", "<br />", $tekst);
pi_36747196
het probleem is als ik dat doe krijg ik zo iets als ik laad op de pagina zo staat ook in db:
blablablabla<br />
blablabla<br />
<br />
blablabla

maar moet zijn:
blablablabla<br /> blablablabla<br /> blablablabal
pi_36747349
@sasser
1
2
3
4
5
<?php
$tekst
= ...;
$tekst = nl2br($tekst);
$tekst = str_replace(array(chr(13), chr(10)), '', $tekst); //voila
?>
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 19:19:14 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36747378
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:02 schreef sasser het volgende:
sasser
http://www.php.net/nl2br
pi_36747430
much ty hoe werkt die chr(13) ch(10)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')